1 | \chapter{Popis situace} |
---|
2 | \fancyhead[L]{\nouppercase{\rightmark}} |
---|
3 | \section{�K�atka�} |
---|
4 | |
---|
5 | K�atka ��v�ln�naliza�m za��se skl� z~n�lika prvk�dle samotn�mafor�v~jej�l�osti p�en �, kter�tar�~ovl�n�ignaliza�ch prvk��i pak m��pojeno n�lik detektor�skytuj�ch mu informace a~aktu��opravn�ituaci. |
---|
6 | |
---|
7 | Detektory se d� d� do t�tegori�odle jejich um��. \begin{inparaenum}[(i)] \item v�\label{i:vyzv}, \item prodlu�ovac�\label{i:prodl} \item strategick�abel{i:strat}\end{inparaenum}. (\ref{i:vyzv}) jsou um�� na stop �e, (\ref{i:prodl}) cca 30 metr�d n�~(\ref{i:strat}) na vzd�n�� m�ech, typicky alespo�0 metr�d stop �ou. Ne v�dy mus��v�ech ramenech k�atky instalov� v�echny typy detektor� |
---|
8 | Technicky je nej�t����detektoru induk� smy� um�� ve vozovce. Ta pomoc�m�magnetick� pole ve sv�kol�aznamen� proj��c�ozidla. V~p��m�� dvou smy� bl�o sebe lze z�at i~podrobn��nformace o~rychlosti, druhu vozidla a~dal��nformace. Dal��o�nost�sou infra�ven�etektory. Jejich hlavn�ou�t�e kamera, sn�j� sledovan�tor v~infra�ven�blasti. Ve v��obrazu pak pom��nadno rozezn�utomobily i~chodce jako�to zdroje tepeln� z�n� |
---|
9 | |
---|
10 | D� existuj�ap�d video detektory zalo�en�a kamer� sn�j� v~oblasti viditeln� sv�a (videodetektory), mikrovlnn�ebo ultrazvukov�etektory. Tyto v�ak nejsou v~sou�n�ob� simulovan�blasti instalov�. |
---|
11 | |
---|
12 | Detektory um�� na Zli��oskytuj�va �. Prvn�je po� vozidel, kter��etektor projely a~druh�, po kter�~detekovan�blasti vyskytovalo n�k�ozidlo. Bohu�el, tato data nejsou naprosto p�. |
---|
13 | |
---|
14 | (!chyby detektor� |
---|
15 | �zen��atky prob� pomoc�ign�� pl� ulo�en��i nebo dle pokyn�st�. Sign��l� mohou b�n�ebo r�ov�Sign��l�se skl� z~n�lika f�, kter�aj�u�evn�ebo r�ov�� �y za�k��u. F� jsou slo�en�e sign�� skupin. Sign��kupina pak zna�skupinu sv�ln�gnaliza�ch za��kter�ozsv�je sou�n�elenou. Sign��l� maj�evnou a~jednotnou d�u jednoho cyklu. V~p�tn�blasti je to konkr��0 sekund. Posledn�d�t�mem je \emph{offset}. Ten �o kolik sekund je za�ek jednoho cyklu sign�� pl� posunut oproti jist� po�e�mu �u $t_0$. |
---|
16 | |
---|
17 | (mo�n�br�k sem) |
---|
18 | |
---|
19 | V~p��evn�gn�� pl� se p�� f� �p� danou tabulkou, kter�r�e kdy kter�� za��~jak dlouho m�rvat. Nav�m��� ulo�ena mo�nost je prodlou�it v~p���e � z~detektor�amuj�al���d�c�ozidla v~dan�sm�. |
---|
20 | |
---|
21 | R�ov�ign��l� dovoluj�adi�v��olnost p��� f�. Na z�ad�ktu�� nam�n�aj�e � volit nejvhodn��� z~n�lika moment���tn��astat i~situace, �e n�er�� nebude v~r�i cyklu za�a v� |
---|
22 | |
---|
23 | \section{Oblast Zli�a} |
---|
24 | Ov�n�o�nosti decentralizovan� ��opravn�ignalizace je v~t� pr� ov�no na modelu skute� oblasti: ulice �vnick�~Praze~--~Zli��V~ulici se nach� p�sv�ln�i�ovatek situovan�jedn�inii. Pro zjednodu�en�sou simulov� jen dv�evern��atky: 5.495 a~5.601. Prvn�menovan�e trojramenn��atka ulic �vnick�~Na Radosti, druh�e potom ��nn� je tvo�napojen�autobusov� termin� na jedn�~obchodn� centra Metropole Zli� na druh�tran�a �vnickou. |
---|
25 | |
---|
26 | \section{Simul�r Aimsun} |
---|
27 | K~simulaci dopravn�ituace se pou�� softwarov�k GETRAM/AIMSUN od spole�sti TSS (Transport Simulation Systems) ve verzi 4.2.16. J�em cel� n�roje je program Aimsun, kter���~samotn�imulaci. |
---|
28 | |
---|
29 | Aimsun (Advanced Interactive Microscopic Simulator for Urban and Non-Urban Networks) je mikrosimul�rem dopravy\footnote{Sou�n�erze Aimsun 6 dovoluje ji� mikro, meso i~makrosimulaci}. To znamen��e modeluje polohu jednotliv�zidel spojit��m cel�oby simulace. Ka�d�ozidlo se �ur��elem chov�. Lze nastavit r�styly p��d�, prudkost brzd� a~rozjezd�e t�i~ochotu �at. Je mo�n�imulovat r�druhy vozidel, od osobn� p��adn�uta a� po autobusy a~hromadnou dopravu v� Vedle vozidel Aimsun samoz� nab� simulaci v�iny objekt�er�e vyskytuj�~dopravn� s�ch: sv�ln�gnaliza� za��detektor�d. |
---|
30 | |
---|
31 | Vstup pro simul�r se skl� ze sc��parametr�ulace. Sc��ahuje popis dopravn��, � o~dopravn�opt�e, �traffic control plans� a~pl� ve� dopravy. Popis dopravn�� p�avuje geometrickou reprezentaci zkouman�blasti, tedy rozm� a~tvar jednotliv�lni�ch pruh��atek, um�� dopravn�ignalizace, detektor�st�k hromadn�opravy a~podobn�Dopravn�opt�a m��an�e dvou form�. Bu�e form�ntenzity dopravy na vstupech, pom� odbo��a k�atk� a~po�e�ho stavu s�, nebo pomoc�akzvan�-D matice, kter�achycuje po� uskute�n�st mezi dvojicemi vstupn� a~v�� bod�raffic control plans� zahrnuj�opisy f� a~jejich trv� pro ���atky, p�sti v~j��ro k�atky ne��Kone� pl� ve� dopravy se skl�j�~popis�s, zast�k a~j�n� �linek hromadn�opravy v~simulovan�blasti. Parametry simulace p�avuj�evn�odnoty popisuj� experiment (jako doba simulace) a~prom��odnoty ur��ro kalibraci modelu. |
---|
32 | |
---|
33 | V�za simulace jsou textov�oubory s~�eln�aji, kter�e zpracov�j�ap�d v~MATLABu pomoc�texttt{toolboxVGS}. |
---|
34 | |
---|
35 | Aimsun m�plika� rozhran�API) jm�m Getram Extensions, kter�mo�� komunikaci s~ostatn� programy. Aimsun pomoc�ohoto rozhran�oskytuje v~re���e data ze simulace a~naopak p��ata pro jej�vliv�n� |
---|
36 | |
---|
37 | (... popis rozhran�� sem... ) |
---|