[1118] | 1 | \chapter{V�y simulac� |
---|
[1145] | 2 | Ov�n�hov� navr�en� �� algoritmu bylo provedeno na dvou sc�� Oba simuluj�rovoz po dobu 24 hodin (od p�i do p�i), p�� prvn�c��dstavuje konstantn��dy na v�ech ramenech po cel� druh�ycuje re��oz zaznamenan�ktory dne 12. prosince 2007. V~r�i ka�d� sc��lo porovn� sedm dopravn� veli�, z�an�jprve p�zen�~pomoc�xpertn�avr�en�vn�gn�� pl� a~po t��zen�omoc�gent�e�stavuj�evn�n��pl�m offsety algoritmem navr�en�apitole \ref{sec:navrh}. Proces ��~pomoc�xpertn�avr�en�vn�gn�� pl� je d� ozna��jako \emph{reference}, proces ��omoc�gent�ozna��jako \emph{agenti}. Referen� syst�pou�� pevn�astaven�ffsety: u~k�atky 5.495 60~s, u~5.601 40~s. |
---|
[1140] | 3 | |
---|
[1145] | 4 | Simulace byla spu�t� s~konfigura�m souborem \texttt{Zlicingw.cfg} (s~r�i sc��parametru \texttt{entrances}), kde lze tak�al� pou�it�odnoty parametr�notliv�ent��up ke konfigura�mu souboru popisuje p�a \ref{app:src}. |
---|
[1144] | 5 | |
---|
[1140] | 6 | \section{Konstantn�jezdy} |
---|
| 7 | |
---|
[1145] | 8 | P���konstantn� vjezdy za� ji� na za�ku b� simulace agenty dohodnut��mezi offsety oscilovat mezi hodnotami 30 a~44 sekund. Zde by bylo jist�hodn�ou��n�k� filtrace vypo�an�dnot, aby se rozd�ust�l. Algoritmus doch� k~jin� v�u ne� referen� syst� kter�� offsety 60 a~40 sekund, tedy jejich rozd�je 20~s. Graf pr� zm�rozd� offsetu je na obr�u \ref{fig:coffsets}. |
---|
[1143] | 9 | |
---|
| 10 | \begin{figure}% |
---|
[1140] | 11 | \centering |
---|
[1144] | 12 | \includegraphics[width=\columnwidth]{c01/offsety}% |
---|
[1145] | 13 | \caption{Rozd�mezi nastaven�fsetu v~pr� simulace s~konstantn� vjezdy.}% |
---|
[1143] | 14 | \label{fig:coffsets}% |
---|
[1140] | 15 | \end{figure} |
---|
| 16 | |
---|
[1145] | 17 | Takto nastaven�ffsety nevykazuj�~glob�� pohledu zlep�en�ituace v~���e sledovan�li�, jak je patrn�~tabulky \ref{tab:c01glob} a~to ani v~parametrech, jako je po� zastaven�~pr��oba zastaven�kter�y m�algoritmus optimalizovat nejv�. VGS API bohu�el neposkytuje glob���ln�daje pro jednotliv��atky, je tedy nutn�polehnout se pouze na grafy. Obr�k \ref{fig:cr-numstops} tak ukazuje, �e ani na jednotliv�i�ovatk� po v�inu dne nedoch� ke zlep�en� |
---|
[1140] | 18 | |
---|
[1143] | 19 | \begin{table}[p]% |
---|
[1140] | 20 | \centering |
---|
| 21 | \input{tab/const01-globaltable} |
---|
[1145] | 22 | \caption{Rozd�v~m�n�rametrech v~cel�imulovan�blasti p�nstantn� vjezdech.} |
---|
[1140] | 23 | \label{tab:c01glob} |
---|
| 24 | \end{table} |
---|
| 25 | |
---|
[1143] | 26 | \begin{figure} |
---|
| 27 | \centering |
---|
| 28 | \subfloat[5.495]{\label{fig:cr-numstops-495}\includegraphics[width=0.5\columnwidth]{cr-numstops-495}} |
---|
| 29 | \subfloat[5.601]{\label{fig:cr-numstops-601}\includegraphics[width=0.5\columnwidth]{cr-numstops-601}} |
---|
[1145] | 30 | \caption{Relativn�m� v~po� zastaven�proti referen�mu syst� p���konstantn� vjezdy.} |
---|
[1143] | 31 | \label{fig:cr-numstops} |
---|
| 32 | \end{figure} |
---|
| 33 | |
---|
[1145] | 34 | Ani pohled na podrobn�tatistiky z~jednotliv�zdn� pruh�ykazuje v��lep�en�ptimalizovan�rametr�l��rafy porovn�j� referen� syst�s~distribuovan�en�se nach�j�~p�e \ref{app:const01}. |
---|
[1143] | 35 | |
---|
| 36 | %\begin{table}% |
---|
| 37 | % \centering |
---|
| 38 | % \input{tab/const01-sectiontable-06} |
---|
| 39 | % \caption{Rozd�v n�er�rametrech na ji�n�p�du do k�atky 495, pruh pro odbo��levo.} |
---|
| 40 | % \label{tab:c06sect} |
---|
| 41 | %\end{table} |
---|
| 42 | % |
---|
| 43 | %\begin{table}% |
---|
| 44 | % \centering |
---|
| 45 | % \input{tab/const01-sectiontable-05} |
---|
| 46 | % \caption{Rozd�v n�er�rametrech na ji�n�p�du do k�atky 495, pruh pro odbo��pravo.} |
---|
| 47 | % \label{tab:c05sect} |
---|
| 48 | %\end{table} |
---|
| 49 | |
---|
| 50 | |
---|
| 51 | \section{Re��oz} |
---|
| 52 | |
---|
[1145] | 53 | B�m sc��re��aji o~vjezdech vozidel do oblasti agenti b�m simulace doch�j�~r� hodnot�rozd� mezi offsety. Tento rozd�je d�kem r�o provozu b�m dne, korespondence mezi rozd�m a~hustotou provozu je vid�srovn�m graf�obr�� \ref{fig:roffsets} a~\ref{fig:rdensglob}. Nane�t��~zde se, stejn�ako v~minul�sc��bjevu oscilace tohoto rozd�. |
---|
[1143] | 54 | |
---|
| 55 | |
---|
| 56 | \begin{figure}[p]% |
---|
[1140] | 57 | \centering |
---|
[1144] | 58 | \includegraphics[width=\columnwidth]{real/offsety}% |
---|
[1145] | 59 | \caption{Rozd�mezi nastaven�fsetu v~pr� simulace s~re��ezdy.}% |
---|
[1143] | 60 | \label{fig:roffsets}% |
---|
| 61 | \end{figure} |
---|
[1140] | 62 | |
---|
[1143] | 63 | \begin{figure}[p]% |
---|
[1140] | 64 | \centering |
---|
[1144] | 65 | \includegraphics[width=\columnwidth]{real-global-density}% |
---|
[1143] | 66 | \caption{Pr��ustota vozidel b�m simulovan� dne p���ezdech do oblasti.}% |
---|
| 67 | \label{fig:rdensglob}% |
---|
| 68 | \end{figure} |
---|
[1140] | 69 | |
---|
[1145] | 70 | Ani p�mulaci se skute�mi vjezdy nen��hledu na glob��tatistiky v~tabulce \ref{tab:rglob} znateln���lep�en�P�hledu na jednotliv��atky je ale vid�znateln�n�n�o� zastaven�~k�atce 495, jak zn�r� graf na obr�u \ref{fig:rr-numstops-495}. Zlep�en�ast� p���v~dob�i����vn�opt�y. Na druh�imulovan��atce je pozorov� sp� m��hor�en�obr�k \ref{fig:rr-numstops-601}). |
---|
[1143] | 71 | %Nyn�eplat�P���kolem 17. hodiny zde nast� v� n�st d�k front, kter�bou nese zv�po� zastaven�ozidel. Fronta nejsp� dosahuje takov��y, �e ji nen�o�n�ypr�nit b�m jednoho cyklu a proto algoritmus, kter�po�� nastaven�ffset�o�� hodnocen� z�slosti na po� aut, kter�rojedou po vypr�n� fronty, nen�chopen vybrat optim��ffset. |
---|
[1140] | 72 | |
---|
| 73 | |
---|
| 74 | |
---|
| 75 | \begin{table}% |
---|
| 76 | \centering |
---|
| 77 | \input{tab/real-globaltable} |
---|
[1145] | 78 | \caption{Rozd�v~m�n�rametrech v~cel�imulovan�blasti p���ezdech.} |
---|
[1140] | 79 | \label{tab:rglob} |
---|
| 80 | \end{table} |
---|
| 81 | |
---|
[1143] | 82 | |
---|
| 83 | \begin{figure}[t] |
---|
| 84 | \centering |
---|
| 85 | \subfloat[5.495]{\label{fig:rr-numstops-495}\includegraphics[width=0.5\columnwidth]{rrnumstops495}} |
---|
| 86 | \subfloat[5.601]{\label{fig:rr-numstops-601}\includegraphics[width=0.5\columnwidth]{rrnumstops601}} |
---|
[1145] | 87 | \caption{Relativn�m� v~po� zastaven�proti referen�mu syst� p��� skute�mi vjezdy.} |
---|
[1143] | 88 | \label{fig:rr-numstops} |
---|
[1140] | 89 | \end{figure} |
---|
| 90 | |
---|
[1143] | 91 | % |
---|
| 92 | %\begin{figure}[t]% |
---|
| 93 | % \centering |
---|
| 94 | % \includegraphics[width=\columnwidth]{rrnumstops495}% |
---|
| 95 | % \caption{Relativn�m� po� zastaven�a k�atce 5.495. Graf zobrazuje relativn�elikost rozd� oproti referen�mu syst�}% |
---|
| 96 | % \label{fig:rrnumstop495}% |
---|
| 97 | %\end{figure} |
---|
[1140] | 98 | |
---|
[1145] | 99 | Dal��rafy k~tomuto sc��ou k~dispozici v~p�e \ref{app:real}. |
---|
[1143] | 100 | |
---|
[1140] | 101 | \section{Zhodnocen� |
---|
[1145] | 102 | Testov� prok�lo, �e navr�en�genti jsou schopn�e dopracovat k~nastaven�ffset�er�eaguje na dopravn�opt�u. Bohu�el takto z�an� ��e neuk�l jako ��m�j� k~lep�� pr�u vozidel celou oblast�P� byl, p���v~dob�i���ntenzity provozu, zaznamen�alespo�l��h na jedn�~k�atek, kter� nazna�at jist�nci�t� metody ��rovozu. |
---|
[1140] | 103 | |
---|
[1145] | 104 | Lep�� v��mohlo b�a�eno vylep�en�hodnot� funkce, kter�ravd�dobn�ep�v� pr�y vozidel dostate� p�. Potenci��zdrojem probl� by mohla b��venost algoritmu na p� velkou hustotu provozu, p�er�e tvo�ouh�ronty. Dokud je provoz na n��adin�, udr�uje se po� zastaven�od nebo na hranici hodnot, kter�sou v~referen�m syst�. Pokud se intenzita provozu zv�za�u se tvo�louh�ronty, syst�pravd�dobn�en�chopen ohodnotit jednotliv�astaven�ffsetu (proto�e nest� vypr�nit fronty), a~proto ani nem�aj�optim��ffset. ��en�by mohlo b���n�odnot� funkce tak, aby v~takov�p��och�lo alespo�postupn� zkracov� fronty, je-li to v~danou chv� mo�n� |
---|
[1140] | 105 | |
---|
[1145] | 106 | Dal��estou ke zlep�en�y mohlo b�tran� n�er�ednodu�en�kter�sou v~sou�n�modelu pou�ita. Jde p���o~p�v� o~hustot� provozu, kter�sou nyn�alo�eny jen na po� vozidel v~jednom (posledn� cyklu a~neobsahuj�nformace o~pr� hustoty v~�e. D�e p�kl�t, �e v~p��xistence n�k�ronty pojede po rozsv�n�elen�� vozidel v~mal��mn�zestupech a~po vypr�n� fronty pak provoz pro�. Rovn�bych doporu� zlep�it pr� s~� z~detektor�er�ejsou nijak filtrov� pro odstran� �umu a~nep�st� |
---|
[1140] | 107 | |
---|
[1145] | 108 | Sm� kter�se mohl v�b�t, je tak�mplementov� algoritmu pro modelov� a~odhadov� d�k front jen na z�ad�daj�etektor�Otev� ot�ou prozat�z��hov� algoritmu p�delov� v��blasti. P���bude nutn�rozkoumat vhodn�ozd�n�gent�pasivn�~aktivn�Je mo�n��e pevn��n�a tyto dva typy se uk� jako naprosto nevhodn�a~�e bude nutn�yto role dynamicky p�at, nap�d dle �achovnicov� sch�tu, nebo postupn�en�aktivn� agent�cel��n��. |
---|