root/applications/doprava/texty/Zelena_vlna/vnitrek-kapitola4.tex @ 1140

Revision 1140, 5.9 kB (checked in by ondrak, 14 years ago)

texty

Line 
1\chapter{V�y simulac�
2Ov�n�hov� navr�en� �� algoritmu bylo provedeno na dvou sc�� Oba simuluj�obu 24 hodin (od p�i do p�i), p�� prvn� nich p�avuje konstantn��dy na v�ech ramenech po cel� druh�zachycuje re��oz zaznamenan�ktory dne 12. prosince 2007. Pro ka�d�c��lo provedeno porovn� n�lika dopravn� veli� v p���n�en pevn�gn�� pl� (tento stav je ozna��jako \emph{reference}) a p�zen�omoc�gent�e�stavuj�evn�n��pl�m offsety algoritmem navr�en�apitole \ref{sec:navrh} (co� je d� ozna�� jako \emph{agenti}).
3
4\section{Konstantn�jezdy}
5Sc��onstantn� vjezdy do oblasti nevykazuje z glob�� zlep�en� ���e sledovan�li� zlep�en�jak ukazuje tabulka \ref{tab:c01glob} a to ani v parametrech, kter�y m�algoritmus nejv� optimalizovat, v po� zastaven� pr��ob�astaven�VGS API bohu�el neposkytuje glob���ln�daje pro jednotliv��atky, je tedy nutn�polehnout se pouze na grafy. Obr�k v�ak \ref{fig:c01rnumstop495}, �e na k�atce �vnick�~Na Radosti nast� zlep�en� po� zastaven�ozidel.
6
7\begin{figure}[t]%
8        \centering
9        \includegraphics[width=\columnwidth]{c01rnumstops495}%
10        \caption{Relativn�m� po� zastaven�a k�atce 5.495. Graf zobrazuje relativn�elikost rozd� oproti referen�mu syst�}%
11        \label{fig:c01rnumstop495}%
12\end{figure}
13
14Podrobn� to lze vid�na �lech z jednotliv�zdn� pruh�er�i� k dispozici jsou. Konkr��a j�n� pruz� vedouc� od sousedn��n��atky, pro kter�e prim��rov�na optimalizace, je zlep�en��n�Nap�d pro pruh odbo�� vlevo je pr��oba j�y p�zen�genty o $13~\%$ ni���N�er�arametr�zuj�abulky \ref{tab:c06sect} a \ref{tab:c05sect}.
15
16\begin{table}%
17        \centering
18        \input{tab/const01-globaltable}
19        \caption{Rozd�v m�n�rametrech v cel�imulovan�blasti p�nstatn� vjezdech.}
20        \label{tab:c01glob}
21\end{table}
22
23\begin{table}%
24        \centering
25        \input{tab/const01-sectiontable-06}
26        \caption{Rozd�v n�er�rametrech na ji�n�p�du do k�atky 495, pruh pro odbo��levo.}
27        \label{tab:c06sect}
28\end{table}
29
30\begin{table}%
31        \centering
32        \input{tab/const01-sectiontable-05}
33        \caption{Rozd�v n�er�rametrech na ji�n�p�du do k�atky 495, pruh pro odbo��pravo.}
34        \label{tab:c05sect}
35\end{table}
36
37Bohu�el u druh��atky ji� toto zlep�en�enast� a to ani ve sm� od prvn�
38
39Dal��rafy a tabulky porovn�j� referen� syst�s distribuovan��n�se nach�j� p�e \ref{app:const01}.
40
41\section{Re��oz}
42Ani p�mulaci se skute�mi vjezdy nen��hledu na glob��tatistiky v tabulce \ref{tab:rglob} znateln���lep�en�P�hledu na jednotliv��atky je ale op�vid�znateln�n�n�o� zastaven� k�atce 495, jak zobrazuje graf na obr�u \ref{fig:rrnumstop495}. Bohu�el toto s sebou znovu nese i zhor�en�ohoto parametru na k�atce 601. P���kolem 17. hodiny zde nast� v� n�st d�k front, kter�bou nese zv�po� zastaven�ozidel. Fronta nejsp� dosahuje takov��y, �e ji nen�o�n�ypr�nit b�m jednoho cyklu a proto algoritmus, kter�po�� nastaven�ffset�o�� hodnocen� z�slosti na po� aut, kter�rojedou po vypr�n� fronty, nen�chopen vybrat optim��ffset.
43
44\begin{table}%
45        \centering
46        \input{tab/real-globaltable}
47        \caption{Rozd�v m�n�rametrech v cel�imulovan�blasti p���ezdech.}
48        \label{tab:rglob}
49\end{table}
50
51\begin{figure}[t]%
52        \centering
53        \includegraphics[width=\columnwidth]{rrnumstops495}%
54        \caption{Relativn�m� po� zastaven�a k�atce 5.495. Graf zobrazuje relativn�elikost rozd� oproti referen�mu syst�}%
55        \label{fig:rrnumstop495}%
56\end{figure}
57
58Dal��rafy a tabulky k tomuto sc��e nal� v p�e \ref{app:real}.
59
60\section{Zhodnocen�
61V sou�n�e verzi se implementace navr�en� algoritmu neuk�la jako ���ej� lep��r� vozidel celou oblast�P� byl zaznamen�alespo�l��h na jedn� k�atek, kter� nazna�at jist�nci�t� metody ��rovozu.
62
63P�m probl� je pravd�dobn�ep�venost algoritmu na p� velkou hustotu provozu, p�er�e tvo�ouh�ronty. Dokud je provoz na n��adin�, udr�uje se po� zastaven�od nebo na hranici hodnot, kter�sou v referen�m syst�. Pokud se provoz zv�za�u se tvo�louh�ronty, syst�pravd�dobn�en�chopen ohodnotit jednotliv�astaven�ffsetu (proto�e nest� vypr�nit fronty) a proto ani nem�aj�optim��ffset. ��en�by mohlo b���n�odnot� funkce tak, aby v takov�p��och�lo alespo�postupn� zkracov� fronty, je-li to v danou chv� mo�n�
64
65Dal��estou ke zlep�en�y mohlo b�tran� n�er�ednodu�en�kter�sou v sou�n�modelu pou�ita. Jde p���o p�v� o hustot� provozu. Ty jsou nyn�alo�eny jen jen po� vozidel v jednom (posledn� cyklu a neobsahuj�nformace o pr� hustoty v �e. D�e p�kl�t, �e t�v p��xistence n�k�ronty pojede po rozsv�n�elen�� vozidel v mal��mn�d�nostech a po vypr�n� fronty pak provoz pro�. Tak�y se dala zlep�it pr� s � z detektor� nyn�ejsou nijak filtrov� pro odstran� �umu a nep�st�
66
67Dal��m�v�by tak�ohlo b�lementov� n�k� algoritmu pro modelov� a odhadov� d�k front jen na z�ad�daj�etektor�Otev� ot�ou prozat�z��hov� algoritmu p�delov� v��blasti. P���bude nutn�rozkoumat vhodn�ozd�n�gent�pasivn� aktivn�Je mo�n��e toto rozd�n�e uk� jako naprosto nevhodn� nutn�yto role dynamicky p�at, nap�d dle �achovnicov� syst�, nebo postupn�en�aktivn� agent�cel��n��.
Note: See TracBrowser for help on using the browser.