root/applications/doprava/texty/Zelena_vlna/vnitrek-uvod.tex @ 1140

Revision 1140, 3.9 kB (checked in by ondrak, 14 years ago)

texty

Line 
1\chapter*{�od} \addcontentsline{toc}{chapter}{�od}
2\fancyhead[L]{�od}
3
4Na mnoha m�ech silni�ch komunikac�nes nast� probl�s~jejich ucp�n�p� siln�omobilov�vozem, p�� nej�t��� hrdlem b�k�atky. Teoreticky nejjednodu�����se jev��vba dot��st. To je v�ak �to tak�e�en�ejn�adn��~v~n�er�stech to ani nen�o�n�nap�d z~d� nedostatku prostoru. Dal��o�nost�e omezen�o� vozidel p�d�c� do p�tn�blasti. To sice zlep��r�nost v~kritick�m��ale provoz se t�pouze p�v�inam, kde tak m�zniknout podobn�l� Jako zaj�v�o�nost se jev�ptimalizace ��rovozu pomoc�v�ln�gnaliza�ch za��
5
6V~sou�n�ob�e v�ina vyt�n�i�ovatek �a pomoc�om��ofistikovan�gn�� pl�, kter�e do jist�� dok� p�sobovat aktu��opravn�ituaci. Tyto pl� b�vypo�� pomoc�louhodob�yv�n�todik (v � je to t�TP81, v USA to popisuje Higway Capacity Manual) na z�ad�m�n�t o~hustot�opravy v~dan�m��Pro izolovan��atky se chovaj�elmi dob�ev� toho zp� ���ak b�� izolovanost -- ka�d��atka m�nformace jen o~sv�neju���okol�~chyb�ynamick�oordinace mezi soused�mi k�atkami.
7
8V oblastech s vysokou intenzitou dopravy, kde zm� sign�� pl� na jedn�v�ln��n��atce m��za n�edek zhroucen�opravy na k�atce sousedn�se pou�� jist�orma centralizovan� ��Centr��uzlem ��e dopravn�st�, kter�b� � z~ur��blasti a~na z�ad��to informac�ys� pokyny do ��slu�n�i�ovatek. Tento postup vede k~dobr�ledk�le v�� roz��n�r� vysok�ena instalace t�to syst� a tak��n�lo�itost p��n�ptimaliza� � pro komplexn��blasti.
9
10Dal��o�nost�e centralizovan��n� omezenou autonomi�ok�� ��i tomto zp� ovl�n�ignalizace zas� centr� zadan�ov�c�l� zachov� ov�em i lok��daptivitu -- �e mohou prodlou�it d�u ur��z�ebo nap�d p��m provozu za�at jen ty f�, po kter� popt�a.
11
12Relativn�ov�stupem je decentralizovan��n�opravn�ignalizace. To funguje na principu multiagentn� syst�. Ka�d��atka se pak st� jedn�agentem, kter��~ostatn� agenty za �m vytvo�spole� optim��trategie ��edouc�e zlep�en�r�nosti.
13
14C�m t� pr� je sezn�t se s~t�o decentralizovan�sobem ��navrhnout komunika� strategii, kter�y pomoc�astaven�ak zvan�fset�la v� ke zlep�en�r�nosti oblast�toto ��mplementovat na po�a�a~prozkoumat jeho d�ky v~mikrosimul�ru dopravy Aimsun. Toto v�e je prov�no na modelu skute� oblasti, konkr��evnick�lice v~Praze -- Zli��Jako referen� stav pak slou���n�opravn�ignalizace expertn�avr�en�gn�� pl� s pevnou d�ou cyklu.
15
16Na za�ku pr� je p�aven zp���v�ln�i�ovatek, pou��n�etektory a~popis sign�� pl�. N�eduje popis modelovan�blasti a~po t�ekce o~simul�ru Aimsun. Ta p�avuje n�er�o�nosti, kter�imsun nab�, ukazuje jak�stupn�ata do simulace vstupuj�~jak�n�ystupuj�Sou�t�e tak�opis rozhran�etram Extensions, kter�e pou�� pro komunikaci mezi simul�rem a~extern� programy.
17
18N�eduj� kapitola pak p�avuje �to teorie multiagentn� syst� a komunikace v nich.
19
20Ve t�kapitole je pops� nejprve teoreticky navrhovan�trategie komunikace mezi agenty a~pak i~p�avena konkr��mplementace. Ta spo��~roz��n�t�j�ho ��ro simulace dopravy vyv�n�~�tavu teorie informace a~automatizace (�IA) Akademie v��.
21
22V~posledn�apitole se nach�j��y simulac�avr�en� algoritmu a~srovn� stavu v~oblasti p�~po jeho aplikaci.
Note: See TracBrowser for help on using the browser.