root/applications/doprava/texty/Zelena_vlna/vnitrek-uvod.tex @ 1143

Revision 1143, 3.9 kB (checked in by ondrak, 14 years ago)

texty/Zelena_vlna: upraven začátek třetí kapitoly, čtvrtá kapitola a přílohy

Line 
1\chapter*{�od} \addcontentsline{toc}{chapter}{�od}
2\fancyhead[L]{�od}
3
4Na �silni�ch komunikac�ast� probl�s~jejich ucp�n�v d�ku hust� automobilov� provozu. Nejv� posti�en�tem jsou zpravidla k�atky. Jako nejjednodu���e�en�e na prvn�ohled m�evit p�vba takov�st, av�ak tato alternativa je nejen finan�, legislativn� �ov���, ale~v~n�er�stech nep�z�o � z~d� nedostatku prostoru. Dal��o�nost�e omezen�o� vozidel sm�j�ch do p�tn�blasti, co� sice zlep��r�nost v~kritick�m��ale za cenu odklon� hlavn�roudnice automobilov� provozu do jin�okality, kter�ak m��tavena p�utnost � stejn�l� Jako optim��arianta se jev�ptimalizace ��rovozu pomoc�v�ln�gnaliza�ch za��
5
6V~sou�n�ob�e v�ina vyt�n�i�ovatek �a pomoc�om��ofistikovan�gn�� pl�, kter�e do jist�� dok� p�sobovat aktu��opravn�ituaci. Tyto pl� b�zpracov� pomoc�louhodob�yv�n�todik na z�ad�m�n�t o~hustot�opravy v~dan�m��V �sk�epublice je to nap�todika TP81, v USA to popisuje Higway Capacity Manual, a d�e � �e izolovan��atky �velmi dob�ev� toho zp� ��e pak zm�n�zolovanost - ka�d��atka m�nformace jen o~sv�neju���okol�~chyb�ynamick�oordinace mezi soused�mi k�atkami.
7
8V oblastech s vysokou intenzitou dopravy, kde zm� sign�� pl� na jedn�v�ln��n��atce m��za n�edek kolaps dopravy na k�atce sousedn�se pou�� jist�orma centralizovan� ��Centr��uzlem ��e dopravn�st�, kter�b� � z~ur��blasti a~na z�ad��to informac�ys� pokyny do ��slu�n�i�ovatek. Tento postup vede k~dobr�ledk�le vysok�ena za instalaci takov� syst� a slo�itost p��n�ptimaliza� � pro komplexn��blasti br� v�� roz��n�
9
10Dal��o�nost�e centralizovan��n� omezenou autonomi�ok�� ��i tomto zp� ovl�n�ignalizace zas� centr� zadan�ov�c�l� zachov� ov�em i lok��daptivitu -- �e mohou prodlou�it d�u ur��z�ebo nap�d p��m provozu za�at jen ty f�, po kter� popt�a.
11
12Relativn�ov�stupem je decentralizovan��n�opravn�ignalizace, kter�unguje na principu multiagentn� syst�. Ka�d��atka se st� jedn�agentem, kter��~ostatn� agenty za �m vytvo�spole� optim��trategie ��edouc�e zlep�en�r�nosti.
13
14C�m pr� je sezn�t se s~t�o decentralizovan�sobem ��navrhnout komunika� strategii, kter�y pomoc�astaven�ak zvan�fset�la v� ke zlep�en�r�nosti oblast�toto ��mplementovat na po�a�a~prozkoumat jeho d�ky v~mikrosimul�ru dopravy Aimsun. Toto v�e je prov�no na modelu skute� oblasti, konkr��evnick�lice v~Praze~--~Zli��Jako referen� stav pak slou���n�opravn�ignalizace expertn�avr�en�gn�� pl� s pevnou d�ou cyklu.
15
16V � pr� je p�aven zp���v�ln�i�ovatek, pou��n�etektory a~popis sign�� pl�. N�eduje popis modelovan�blasti a~pojedn� o~simul�ru Aimsun, kde budou p�aveny n�er�o�nosti, kter�imsun nab�. Sou�t�e tak�opis rozhran�etram Extensions, kter�e pou�� pro komunikaci mezi simul�rem a~extern� programy.
17
18N�eduj� kapitola pak p�avuje �to teorie multiagentn� syst� a komunikace v nich.
19
20Ve t�kapitole je nejprve teoreticky pops� navrhovan�trategie komunikace mezi agenty a~po t��avena konkr��mplementace. Ta spo��~roz��n�t�j�ho ��ro simulace dopravy vyv�n�~�tavu teorie informace a~automatizace (�IA) Akademie v��.
21
22V~posledn�apitole jsou uvedeny v�y simulac�avr�en� algoritmu a~srovn� stavu v~oblasti p�~po jeho aplikaci.
Note: See TracBrowser for help on using the browser.