\chapter*{Závěr} \addcontentsline{toc}{chapter}{Závěr} \fancyhead[L]{Závěr} Decentralizované řízení je jedním z moderních přístupů k řešení problémů nejen s dopravou na silnicích. Tato práce se snažila prozkoumat tento způsob kontroly pro případ dopravní signalizace v malé izolované oblasti. Byl navržen algoritmus na bázi agentů přiřazených k jednotlivým křižovatkám, kteří se snaží koordinovaným nastavováním offsetů signálních plánů dosáhnout zelené vlny, tedy stavu, kdy automobily mohou projíždět s minimálním počtem zastavení. Algoritmus je následně implementován v jazyce C++ a začleněn do simulačního prostředí používaném v ÚTIA AV ČR, postaveném kolem mikrosimulátoru dopravu Aimsun. Následně byly provedeny simulace na modelu skutečné oblasti a porovnání stavu provozu se situací, kdy je dopravní signalizace řízena pevnými signálními plány. Vyhodnocení výsledků ukázalo, že algoritmus může přinést zlepšení průjezdnosti do některých částí oblasti, ve které je nasazen, při pohledu na celý simulovaný prostor však tento pokrok zanikl v problémech, které vznikly jinde. Přesto je možné, že další prací na algoritmu by se povedlo některé nedostatky odstranit a rozšířit tak okruh, pro který přináší vylepšení.