\chapter*{Závěr} \addcontentsline{toc}{chapter}{Závěr} \fancyhead[L]{Závěr} Decentralizované řízení je jedním z~moderních přístupů k~řešení problémů nejen s~dopravou na silnicích. Práce se snažila prozkoumat tento způsob kontroly pro případ dopravní signalizace v~malé izolované oblasti. Byl navržen algoritmus na bázi agentů přiřazených k~jednotlivým křižovatkám, kteří se snaží koordinovaným nastavováním offsetů signálních plánů dosáhnout zelené vlny, tedy stavu, kdy automobily mohou projíždět s~minimálním počtem zastavení. Algoritmus je následně implementován v~jazyce C++ a~začleněn do simulačního prostředí používaném v~ÚTIA AV ČR, postaveném kolem mikrosimulátoru dopravu Aimsun. Následně byly provedeny simulace na modelu skutečné oblasti a~porovnány stavy provozu se situací, kdy je dopravní signalizace řízena pevnými signálními plány. Vyhodnocení výsledků ukázalo, že algoritmus vede k~sestavení strategie řízení, která může přinést zlepšení průjezdnosti do některých částí oblasti, ve které je nasazen. Při pohledu na celý simulovaný prostor se přínos vytrácí, neboť k~problémům docházelo na jiných místech. Přesto je možné, že další prací na algoritmu se povede některé nedostatky odstranit a~rozšířit tak okruh, pro který přináší vylepšení průjezdnosti.