| Line | |
|---|
| 1 | \chapter{Úvod} |
|---|
| 2 | Stav dopravní situace ve městě bezesporu ovlivňuje život každého z nás a |
|---|
| 3 | pro jeho zlepšení, ať už máme na mnysli výstavbu a zlepšování dopravních komunikací, |
|---|
| 4 | nebo teoretický výzkum, jsou v dnešní době investovány nemalé finanční prostředky. |
|---|
| 5 | Optimalizované řízení provozu je jedním z možností, jak odlehčit dopravě bez nutnosti |
|---|
| 6 | zasahování do fyzického stavu silnic. |
|---|
| 7 | \newline |
|---|
| 8 | V součané době se spoléhá hlavně na ruční nastavení parametrů křižovatky z centrály na základě dat |
|---|
| 9 | z detektorů. Účelem této práce je prozkoumat možnosti řízení novým způsobem, a to decentralizovaným |
|---|
| 10 | řízením multiagentím systémem. Pomocí programu v C++, kde jsou agenti ovládající křižovatky reprezentováni objektem, |
|---|
| 11 | a komunikací přes knihovny AimsunDs s mikrosimulátorem dopravy Aimsun, budeme testovat možnosti výměny údajů, |
|---|
| 12 | nalezení optimální strategie a změny dopravní situace na křižovatkách. |
|---|
| 13 | \newline |
|---|
| 14 | Nejprve popíšeme mmikrosimulátor Aimsun, použité knihovny a používané parametry. |
|---|
| 15 | Poté si přiblížíme některé důležité prvky z teorie multiagentních systémů. |
|---|
| 16 | |
|---|
| 17 | |
|---|
| 18 | |
|---|