Rev | Line | |
---|
[1147] | 1 | \chapter{Úvod} |
---|
| 2 | Stav dopravní situace ve městě bezesporu ovlivňuje život každého z nás a |
---|
[1150] | 3 | pro jeho zlepšení, ať už máme na mysli výstavbu a zlepšování dopravních komunikací, |
---|
[1147] | 4 | nebo teoretický výzkum, jsou v dnešní době investovány nemalé finanční prostředky. |
---|
| 5 | Optimalizované řízení provozu je jedním z možností, jak odlehčit dopravě bez nutnosti |
---|
| 6 | zasahování do fyzického stavu silnic. |
---|
| 7 | \\ |
---|
[1150] | 8 | V současné době se spoléhá hlavně na ruční nastavení parametrů křižovatky z centrály na základě dat |
---|
[1147] | 9 | z detektorů. Účelem této práce je prozkoumat možnosti řízení novým způsobem, a to decentralizovaným |
---|
[1150] | 10 | řízením multiagentním systémem. Pomocí programu v C++, kde jsou agenti ovládající křižovatky reprezentováni objektem, |
---|
| 11 | a komunikací přes knihovny BDM s mikrosimulátorem dopravy AIMSUN, budeme testovat možnosti výměny údajů, |
---|
[1147] | 12 | nalezení optimální strategie a změny dopravní situace na křižovatkách. |
---|
| 13 | \\ |
---|
[1150] | 14 | Nejprve popíšeme mikrosimulátor AIMSUN, použité knihovny a používané parametry. |
---|
[1147] | 15 | Poté si přiblížíme některé důležité prvky z teorie multiagentních systémů. |
---|
| 16 | \\ |
---|
[1150] | 17 | V druhé části práce popíšeme běh celého programu, způsob implementace třídy agenta, |
---|
| 18 | zpracování údajů a volbu nejvhodnější strategie. Na závěr vyhodnotíme získané výsledky. |
---|
[1147] | 19 | |
---|
| 20 | |
---|