| Line | |
|---|
| 1 | \chapter{Úvod} |
|---|
| 2 | Stav dopravní situace ve městě bezesporu ovlivňuje život každého z nás a |
|---|
| 3 | do jeho zlepšení, ať už máme na mysli výstavbu a zlepšování dopravních komunikací, |
|---|
| 4 | nebo teoretický výzkum, jsou v dnešní době investovány nemalé finanční prostředky. |
|---|
| 5 | Optimalizované řízení provozu je jednou z možností, jak odlehčit dopravě bez nutnosti |
|---|
| 6 | zasahování do fyzického stavu silnic. |
|---|
| 7 | \\ |
|---|
| 8 | \\ |
|---|
| 9 | V současné době se spoléhá hlavně na ruční nastavení parametrů křižovatky z centrály na základě dat |
|---|
| 10 | z detektorů. Účelem této práce je prozkoumat možnosti řízení novým způsobem, a to decentralizovaným |
|---|
| 11 | řízením multiagentním systémem. Pomocí programu v C++, kde jsou agenti ovládající křižovatky reprezentováni objektem, |
|---|
| 12 | a komunikací přes knihovny BDM s mikrosimulátorem dopravy AIMSUN, budeme testovat možnosti výměny údajů, |
|---|
| 13 | nalezení optimální strategie a změny dopravní situace na křižovatkách. |
|---|
| 14 | \\ |
|---|
| 15 | \\ |
|---|
| 16 | Nejprve popíšeme mikrosimulátor AIMSUN, použité knihovny a používané parametry. |
|---|
| 17 | Poté si přiblížíme některé důležité prvky z teorie multiagentních systémů. |
|---|
| 18 | \\ |
|---|
| 19 | \\ |
|---|
| 20 | V druhé části práce popíšeme běh celého programu, způsob implementace třídy agenta, |
|---|
| 21 | zpracování údajů a volbu nejvhodnější strategie. Na závěr vyhodnotíme získané výsledky. |
|---|
| 22 | |
|---|
| 23 | |
|---|