root/applications/doprava/texty/delka_cyklu/06_Results/Results.tex.backup @ 1204

Revision 1148, 4.5 kB (checked in by jabu, 14 years ago)
Line 
1\def \obr {06_Results/fig/}
2
3\chapter{Výsledky}
4Měření byla prováděna v oblasti popsané v kapitole \ref{ss:oblast_simulace} při použití
5dvou scénářů s konstantními hustotami provozu a jedním scénářem se záznamem reálné situace
6o délce 24 hodin. Pro porovnání sloužily simulace s pevně nastavenou délkou cyklu, a to hlavně na
780 sekund, neboť se tato hodnota používá na obou křižovatkách při absenci zásahů z dopravní centrály.
8Porovnávají se hodnoty počtů zastavení, doby průjezdu a doby zastavení vozidel zprůměrované přes krátký
9časový úsek, ktrý je násobkem kroku simulace.
10Simulace vždy začíná s délku cyklu nastavenou na 80 sekund. Tato hodnota se začíná měnit až po
11osmi krocích simulace kvůli postupnému zpracovávání vstupních dat.
12Pro zpracování výsledků byly použity výstupy z VGS API popsané v kapitole \ref{ss:vgs_api}.
13
14\newpage
15
16\section{Konstantí scénář 1}
17Pro tento scénář se při porovnání se simulacemi při konstantních délkách cyklu, nastavených na 70 a 90 sekund,
18ukázala délka cyklu 80 sekund jako optimální. Následující graf ukazuje vývoj nastavované délky cyklu.
19Je vidět že se drží v rozsahu optimální hodnoty 80 sekund +- 4s a neosciluje.
20
21\begin{figure}[H]
22\begin{center}
23    {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc01_2h.eps}}
24    \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc01_2h}
25\end{center}
26\end{figure}
27
28
29\newpage
30
31
32Tabulky ukazují, že při odchylce +- 10 sekund od 80-ti dochází ke zhoršení ve všech parametrech.
33\\
34\\
35\begin{tabular}{|l||c|c|c|}
36\hline
37& \multicolumn{1}{c}{\multirow{2}{*}{$T_c$ 70s}} & \multicolumn{1}{c}{\multirow{2}{*}{$T_c$ 80s}} & \multicolumn{1}{|c|}{/$T_c$ 80s} \\
38& \multicolumn{1}{c}{} & \multicolumn{1}{c}{} & \multicolumn{1}{|c|}{/$T_c$ 70s} \\
39\hline
40Tok vozidel [voz/h] & 2314,00 & 2313,00 &  -0,0\,\% \\
41Průměrná doba jízdy [s] & 159,15 & 142,61 & -10,4\,\% \\
42Průměrné zpoždění [s] &  84,91 &  68,37 & -19,5\,\% \\
43Průměrná rychlost [km/h] &  27,78 &  29,09 &   4,7\,\% \\
44Hustota vozidel [voz/km] &  16,80 &  15,25 &  -9,2\,\% \\
45Průměrná doba zastavení [s] &  69,27 &  53,66 & -22,5\,\% \\
46Počet zastavení [-] &   2,45 &   2,08 & -15,2\,\% \\
47\hline
48\end{tabular}
49\newline
50\newline
51\begin{tabular}{|l||c|c|c|}
52\hline
53& \multicolumn{1}{c}{\multirow{2}{*}{$T_c$ 90s}} & \multicolumn{1}{c}{\multirow{2}{*}{$T_c$ 80s}} & \multicolumn{1}{|c|}{/$T_c$ 80s} \\
54& \multicolumn{1}{c}{} & \multicolumn{1}{c}{} & \multicolumn{1}{|c|}{/$T_c$ 90s} \\
55\hline
56Tok vozidel [voz/h] & 2311,00 & 2313,00 &   0,1\,\% \\
57Průměrná doba jízdy [s] & 144,57 & 142,61 &  -1,4\,\% \\
58Průměrné zpoždění [s] &  70,34 &  68,37 &  -2,8\,\% \\
59Průměrná rychlost [km/h] &  28,87 &  29,09 &   0,8\,\% \\
60Hustota vozidel [voz/km] &  15,47 &  15,25 &  -1,4\,\% \\
61Průměrná doba zastavení [s] &  55,68 &  53,66 &  -3,6\,\% \\
62Počet zastavení [-] &   2,06 &   2,08 &   0,9\,\% \\
63\hline
64\end{tabular}
65
66Z důvodu malé změny délky cyklu oproti referenčním hodnotám se také příliš
67nemění stav dopravy, jak je vidět na grafech znázorňujících průměrné počty a doby zastavení za hodinu
68v průběhu osmihodinové simulace.
69
70\begin{figure}[H]
71\begin{center}
72    {\includegraphics[width=12cm]{\obr 01_8h_tc80_numStops.eps}}
73    \caption{Průměrné počty zastavení}\label{fig:01_8h_tc80_numStops}
74\end{center}
75\end{figure}
76
77\begin{figure}[H]
78\begin{center}
79    {\includegraphics[width=12cm]{\obr 01_8h_tc80_stopTime.eps}}
80    \caption{Průměrné délky zastavení}\label{fig:01_8h_tc80_stopTime}
81\end{center}
82\end{figure}
83
84\section{Konstantí scénář 2}
85Tento scénář simuluje podstatně vyšší hustotu provozu než scénář předchozí.
86Délka cyklu 80 sekund se zde již jeví jako nedostačující. Při testech program nastavoval
87délku cyklu mezi 80-ti a 120-ti sekundami, což znázorňuje tento graf.
88
89\begin{figure}[H]
90\begin{center}
91    {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc02_2h.eps}}
92    \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc02_2h}
93\end{center}
94\end{figure}
95
96Při porovnání s těmito konstantními hodnotami experiment vykazuje značné zlepšení.
97
98\begin{figure}[H]
99\begin{center}
100    {\includegraphics[width=12cm]{\obr 02_2h_tc80/a_delayTimeAvg.eps}}
101    \caption{Průměrné zpoždění v porovnání s konstantní hodnotu délky cyklu 80s}
102\end{center}
103\end{figure}
104
105\begin{figure}[H]
106\begin{center}
107    {\includegraphics[width=12cm]{\obr 02_2h_tc120/a_delayTimeAvg.eps}}
108    \caption{Průměrné zpoždění v porovnání s konstantní hodnotu délky cyklu 120s}
109\end{center}
110\end{figure}
111
112\section{Reálný scénář}
Note: See TracBrowser for help on using the browser.