root/applications/doprava/texty/delka_cyklu/06_Results/Results.tex @ 1148

Revision 1148, 5.0 kB (checked in by jabu, 14 years ago)
Line 
1\def \obr {06_Results/fig/}
2\def \tab {06_Results/tab/}
3
4\chapter{Výsledky}
5Měření byla prováděna v oblasti popsané v kapitole \ref{ss:oblast_simulace} při použití
6dvou scénářů s konstantními hustotami provozu a jedním scénářem se záznamem reálné situace
7o délce 24 hodin. Pro porovnání sloužily simulace s pevně nastavenou délkou cyklu, a to hlavně na
880 sekund, neboť se tato hodnota používá na obou křižovatkách při absenci zásahů z dopravní centrály.
9Porovnávají se hodnoty počtů zastavení, doby průjezdu a doby zastavení vozidel zprůměrované přes krátký
10časový úsek, ktrý je násobkem kroku simulace.
11Simulace vždy začíná s délku cyklu nastavenou na 80 sekund. Tato hodnota se začíná měnit až po
12osmi krocích simulace kvůli postupnému zpracovávání vstupních dat.
13Pro zpracování výsledků byly použity výstupy z VGS API popsané v kapitole \ref{ss:vgs_api}.
14
15\newpage
16
17\section{Konstantí scénář 1}
18Pro tento scénář se při porovnání se simulacemi při konstantních délkách cyklu, nastavených na 70 a 90 sekund,
19ukázala délka cyklu 80 sekund jako optimální. Následující graf ukazuje vývoj nastavované délky cyklu.
20Je vidět že se drží v rozsahu optimální hodnoty 80 sekund +- 4s a neosciluje.
21
22\begin{figure}[H]
23\begin{center}
24    {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc01_2h.eps}}
25    \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc01_2h}
26\end{center}
27\end{figure}
28
29
30\newpage
31
32
33Tabulky ukazují, že při odchylce +- 10 sekund od 80-ti dochází ke zhoršení ve všech parametrech.
34\begin{table}
35        \centering
36        \input{ \tab 01_70_80.tex }
37        \caption{Tabulk naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 70 a 80 sekund}
38        \label{tab:01_70_80}
39\end{table}
40
41\begin{table}
42        \centering
43        \input{ \tab 01_90_80.tex }
44        \caption{Tabulk naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 90 a 80 sekund}
45        \label{tab:01_90_80}
46\end{table}
47
48Z důvodu malé změny délky cyklu oproti referenčním hodnotám se také příliš
49nemění stav dopravy, jak je vidět na grafech znázorňujících průměrné počty a doby zastavení za hodinu
50v průběhu osmihodinové simulace.
51
52\begin{figure}[H]
53\begin{center}
54    {\includegraphics[width=12cm]{\obr 01_8h_tc80_numStops.eps}}
55    \caption{Průměrné počty zastavení}\label{fig:01_8h_tc80_numStops}
56\end{center}
57\end{figure}
58
59\begin{figure}[H]
60\begin{center}
61    {\includegraphics[width=12cm]{\obr 01_8h_tc80_stopTime.eps}}
62    \caption{Průměrné délky zastavení}\label{fig:01_8h_tc80_stopTime}
63\end{center}
64\end{figure}
65
66\section{Konstantí scénář 2}
67Tento scénář simuluje podstatně vyšší hustotu provozu než scénář předchozí.
68Délka cyklu 80 sekund se zde již jeví jako nedostačující. Při testech program nastavoval
69délku cyklu mezi 80-ti a 120-ti sekundami, což znázorňuje tento graf.
70
71\begin{figure}[H]
72\begin{center}
73    {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc02_2h.eps}}
74    \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc02_2h}
75\end{center}
76\end{figure}
77
78Při porovnání s těmito konstantními hodnotami experiment vykazuje značné zlepšení.
79
80\begin{figure}[H]
81\begin{center}
82    {\includegraphics[width=12cm]{\obr 02_2h_tc80/a_delayTimeAvg.eps}}
83    \caption{Průměrné zpoždění v porovnání s konstantní hodnotu délky cyklu 80s}
84\end{center}
85\end{figure}
86
87\begin{figure}[H]
88\begin{center}
89    {\includegraphics[width=12cm]{\obr 02_2h_tc120/a_delayTimeAvg.eps}}
90    \caption{Průměrné zpoždění v porovnání s konstantní hodnotu délky cyklu 120s}
91\end{center}
92\end{figure}
93
94\section{Reálný scénář}
95Tento scénář simuluje reálnou situaci naměřenou dne 12. prosince 2007.
96Protože se zde hustota provozu mění v závislosti na čase, byly prováděny simulace o délce
9724 hodin. Následující graf zobrazuje délku cyklu a součet vozidel, které zaznamenaly detektory
98za simulační periodu (90 sekund).
99
100\begin{figure}[H]
101\begin{center}
102    {\includegraphics[width=12cm]{\obr real_tc_cin.eps}}
103    \caption{Graf délky cyklu $T_c [s]$ a záznamů detektorů [-]}
104\end{center}
105\end{figure}
106
107Je vidět, že program reaguje na zvýšení hustoty provozu prodloužením cyklu.
108
109\begin{figure}[H]
110\begin{center}
111    {\includegraphics[width=12cm]{\obr real/a_delayTimeAvg.eps}}
112    \caption{Graf průměrného zpoždění v porovnání s konstantní délkou cyklu  $T_c = 80s$}
113\end{center}
114\end{figure}
115
116\begin{figure}[H]
117\begin{center}
118    {\includegraphics[width=12cm]{\obr real/a_numStops.eps}}
119    \caption{Graf průměrných počtů zastavení v porovnání s konstantní délkou cyklu  $T_c = 80s$}
120\end{center}
121\end{figure}
122
123\begin{figure}[H]
124\begin{center}
125    {\includegraphics[width=12cm]{\obr real/a_speedAvg.eps}}
126    \caption{Graf průměrných rychlostí v porovnání s konstantní délkou cyklu  $T_c = 80s$}
127\end{center}
128\end{figure}
129
130
131Nastavením nižší délky cyklu algoritmus zkracuje čekání vdobě, kdy je nízká hustota provozu.
132Při vysoké hustotě provozu dosahuje podobné výsledky, jako refernční měření.
Note: See TracBrowser for help on using the browser.