[1149] | 1 | \chapter{Závěr} |
---|
| 2 | |
---|
[1150] | 3 | Úkolem této práce bylo navrhnout základní algoritmus na decentralizované řízení |
---|
[1149] | 4 | dopravní signalizace za použití multiagentnního systému a provedením |
---|
| 5 | základních měření zjistit, jestli může být tento způsob řízení |
---|
| 6 | cestou se zdárným koncem. Algoritmus měl za úkol řídit dopravní |
---|
| 7 | signalizaci pouze nastavováním délky |
---|
| 8 | cyklu při zachování ostatních parametrů. |
---|
| 9 | K nalezení optimálního řízení dostal k dispozici údaje z detektorů a |
---|
| 10 | délky maximálních front. |
---|
| 11 | \\ |
---|
| 12 | \\ |
---|
| 13 | Algoritmus byl implementován v jazyce C++ za pomocí knihoven BDM a IT++ a odzkoušen |
---|
| 14 | na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN. Pro testování byly použity dva scénáře s konstantními |
---|
| 15 | hustotami provozu a jeden se skutečnou dopravní situací. K porovnání |
---|
| 16 | sloužily výsledky simulací při konstantní hodnotě délky cyklu rovnající se 80-ti sekundám. |
---|
| 17 | \\ |
---|
| 18 | \\ |
---|
| 19 | Výsledky měření ukázaly, že pokud se intenzita provozu pohybuje |
---|
| 20 | na standardní úrovni, na kterou je referenční délka cyklu optimalizovaná, |
---|
| 21 | algoritmus sice dopravní situaci většinou nezlepší. Pokud však dojde ke zhoršení, |
---|
[1150] | 22 | není nijak výrazné. Při výrazně vyšší nebo nižší intenzitě provozu, než na jakou je délka cyklu |
---|
| 23 | optimalizována, se zdá, že vlivem algoritmu dochází k podstatnému zlepšení. |
---|
| 24 | \\ |
---|
| 25 | \\ |
---|
| 26 | Pro reálné nasazení algoritmu by bylo zapotřebí věnovat ještě mnoho času na jeho zdokonalení, |
---|
| 27 | odstranění nedostatků při zpracování dat, či zpřesnění některých parametrů. |
---|
| 28 | Pod dojmem dosavadních výsledků si ale myslím, že decentralizované řízení multiagentím systémem |
---|
| 29 | je tern pravý směr ve vývoji řízení dopravy. |
---|
[1149] | 30 | |
---|