root/applications/doprava/texty/delka_cyklu/07_Ending/Ending.tex.backup @ 1268

Revision 1150, 1.6 kB (checked in by jabu, 14 years ago)
Line 
1\chapter{Závěr}
2
3Úkolem této práce bylo navrhnout základní algoritmus na decentralizované řízení
4dopravní signalizace za použití multiagentnního systému a provedením
5základních měření zjistit, jestli může být tento způsob řízení
6cestou se zdárným koncem. Algoritmus měl za úkol řídit dopravní
7signalizaci pouze nastavováním délky
8cyklu při zachování ostatních parametrů.
9K nalezení optimálního řízení dostal k dispozici údaje z detektorů a
10délky maximálních front.
11\\
12\\
13Algoritmus byl implementován v jazyce C++ za pomocí knihoven BDM a IT++ a odzkoušen
14na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN. Pro testování byly použity dva scénáře s konstantními
15hustotami provozu a jeden se skutečnou dopravní situací. K porovnání
16sloužily výsledky simulací při konstantní hodnotě délky cyklu rovnající se 80-ti sekundám.
17\\
18\\
19Výsledky měření ukázaly, že pokud se intenzita provozu pohybuje
20na standardní úrovni, na kterou je referenční délka cyklu optimalizovaná,
21algoritmus sice dopravní situaci většinou nezlepší. Pokud však dojde ke zhoršení,
22není nijak výrazné. Při výrazně vyšší nebo nižší intenzitě provozu, než na jakou je délka cyklu
23optimalizována, se zdá, že vlivem algoritmu dochází k podstatnému zlepšení.
24\\
25\\
26Pro reálné nasazení algoritmu by bylo zapotřebí věnovat ještě mnoho času na jeho zdokonalení,
27odstranění nedostatků při zpracování dat, či zpřesnění některých parametrů.
28Pod dojmem dosavadních výsledků si ale myslím, že decentralizované řízení multiagentím systémem
29je tern pravý směr ve vývoji řízení dopravy.
30
Note: See TracBrowser for help on using the browser.