\chapter{Závěr} Úkolem této práce bylo navrhnout základní algoritmus na decentralizované řízení dopravní signalizace za použití multiagentního systému a provedením základních měření zjistit, jestli může být tento způsob řízení cestou se zdárným koncem. Algoritmus měl za úkol řídit dopravní signalizaci pouze nastavováním délky cyklu při zachování ostatních parametrů. K nalezení optimálního řízení dostal k dispozici údaje z detektorů a délky maximálních front. \\ \\ Algoritmus byl implementován v jazyce C++ za pomocí knihoven BDM a IT++ a odzkoušen na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN. Pro testování byly použity dva scénáře s konstantními hustotami provozu a jeden se skutečnou dopravní situací. K porovnání sloužily výsledky simulací při konstantní hodnotě délky cyklu rovnající se 80-ti sekundám. \\ \\ Výsledky měření ukázaly, že pokud se intenzita provozu pohybuje na standardní úrovni, na kterou je referenční délka cyklu optimalizovaná, algoritmus dopravní situaci většinou nezlepší. Pokud však dojde ke zhoršení, není nijak výrazné. Při výrazně vyšší nebo nižší intenzitě provozu, než na jakou je délka cyklu optimalizována, dochází vlivem algoritmu k podstatnému zlepšení. \\ \\ Pro reálné nasazení algoritmu by bylo zapotřebí věnovat ještě mnoho času na jeho zdokonalení, odstranění nedostatků při zpracování dat, či zpřesnění některých parametrů. Pod dojmem dosavadních výsledků si ale myslím, že decentralizované řízení multiagentním systémem je ten pravý směr ve vývoji řízení dopravy. \\ \\ Zlepšení výsledků se také dá očekávat při možnosti nastavení více parametrů najednou, například délky cyklu a offsetu. Tyto dva parametry jsou vzájemně propojené. Složitost vyjednávání by se samozřejmě dosti zvětšila, neboť hodnota jednoho parametru by ovlivňovala rozhodování o druhém, a to ve smyslu ne jednoho, ale celé skupiny agentů. Touto kombinací by se však mohlo dosáhnout rapidního zlepšení.