[1419] | 1 | \chapter{Úvod} |
---|
| 2 | |
---|
[1425] | 3 | Účelem této práce je prozkoumat možné způsoby decentralizovaného řízení |
---|
| 4 | dopravy, či metody s ústředním řídícim prvkem a jejich možnost decentralizace, |
---|
| 5 | vybrat jednu vhodnou metodu pro řízení dvou křižovate v oplasti |
---|
| 6 | Praha - Zličín, tuto metodu naimplementovat a otrestovat na simulátoru AIMSUN. |
---|
| 7 | \\ |
---|
| 8 | \\ |
---|
| 9 | K decentralizovanému řízení bude použit tzv. multiagentní systém. |
---|
[1419] | 10 | Multiagentní systémy jsou dnes rychle se rozvijející formou decentralizované |
---|
| 11 | umělé inteligence a s úspěchem se aplikují na celou řadu problémů, kde |
---|
[1425] | 12 | není možné použít centrální řízení a je zapotřebí komunikace, koordinace a spolupráce. |
---|
| 13 | \\ |
---|
| 14 | \\ |
---|
[1419] | 15 | V této práci si nejdříve definujeme základní pojmy, a poté se hlouběji |
---|
| 16 | podíváme na problém interakce agentů. Popíšeme zde různé způsoby |
---|
[1425] | 17 | výběru vhodných strategií. Prozkoumáme některé způsoby učení agentů, |
---|
[1419] | 18 | které pomáhají zlepšovat jejich reakce na neustále se měníci prostředí |
---|
[1425] | 19 | a na chování ostatních. |
---|
| 20 | \\ |
---|
| 21 | \\ |
---|
| 22 | Po výběru nejvhodnější metody ji modifikujeme do vhodné formy |
---|
| 23 | pro naše účely, kde agent představuje řídící jednotku jedné signální skupiny |
---|
| 24 | a ovládá nastavení délky cyklu, tedy periodu, za kterou se vystřídají všechny |
---|
| 25 | fáze nastavení senaforů. Implementace bude provedena v jazyce C++ a s pomocí |
---|
| 26 | knihoven BDM, VGS API a IT++. |
---|
| 27 | \\ |
---|
| 28 | \\ |
---|
| 29 | Metoda bude testována pomocí mikrosimulátoru dopravy AIMSUN |
---|
| 30 | a porovnávána se dvěma konstantními scénáři a se záznamem skutečné |
---|
| 31 | dopravní situace modelované oblasti. Výsledky simulace, tedy výstupní data ze simulátoru, |
---|
| 32 | budou zpracovány v prostředí MATLAB a pomocí jeho nadstavby VGS Toolbox, |
---|
| 33 | kde porovnáme několik zkoumaných dopravních parametrů, jako je doba |
---|
| 34 | průjezdu sítí, průměrná rychlost, počet zastavení a jiné. |
---|
[1419] | 35 | |
---|
| 36 | |
---|
| 37 | |
---|