root/applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/01_Intro/Intro.tex @ 1433

Revision 1433, 2.3 kB (checked in by jabu, 12 years ago)
RevLine 
[1432]1\def \obr {fig/}
2
[1419]3\chapter{Úvod}
4
[1425]5Účelem této práce je prozkoumat možné způsoby decentralizovaného řízení
6dopravy, či metody s ústředním řídícim prvkem a jejich možnost decentralizace,
[1433]7vybrat jednu vhodnou pro řízení dvou křižovate v oplasti
[1432]8Praha - Zličín, tuto metodu naimplementovat a otrestovat na simulátoru AIMSUN.
9Ovládání křižovatek v této oblasti nyní probíhá přes centrálu, kde jsou
10nastavovány řídící paramtery ručně podle dat z detektorů.
11My se pokusíme navhnout systém agentů ovládajících křižovatky autonomně
12a vyměňujících si informace mezi sebou.\\
[1429]13
[1432]14% \begin{figure}[H]
15% \begin{center}
16%     {\includegraphics[width=8cm]{ \obr oblast2.eps}}
17%     \caption{Oblast simulace skládající se ze dvou křižovatek v oblasti Praha-Zličín}\label{fig:oblast}
18% \end{center}
19% \end{figure}
20
[1425]21K decentralizovanému řízení bude použit tzv. multiagentní systém.
[1419]22Multiagentní systémy jsou dnes rychle se rozvijející formou decentralizované
23umělé inteligence a s úspěchem se aplikují na celou řadu problémů, kde
[1429]24není možné použít centrální řízení a je zapotřebí komunikace, koordinace a spolupráce.\\
25
[1419]26V této práci si nejdříve definujeme základní pojmy, a poté se hlouběji
27podíváme na problém interakce agentů. Popíšeme zde různé způsoby
[1425]28výběru vhodných strategií. Prozkoumáme některé způsoby učení agentů,
[1419]29které pomáhají zlepšovat jejich reakce na neustále se měníci prostředí
[1429]30a na chování ostatních.\\
31
[1425]32Po výběru nejvhodnější metody ji modifikujeme do vhodné formy
[1432]33pro naše účely, kde agent představuje řídící jednotku signálních skupiny jedné křižovatky
[1425]34a ovládá nastavení délky cyklu, tedy periodu, za kterou se vystřídají všechny
35fáze nastavení senaforů. Implementace bude provedena v jazyce C++ a s pomocí
[1429]36knihoven BDM, VGS API a IT++. \\
37
[1425]38Metoda bude testována pomocí mikrosimulátoru dopravy AIMSUN
39a porovnávána se dvěma konstantními scénáři a se záznamem skutečné
40dopravní situace modelované oblasti. Výsledky simulace, tedy výstupní data ze simulátoru,
41budou zpracovány v prostředí MATLAB a pomocí jeho nadstavby VGS Toolbox,
42kde porovnáme několik zkoumaných dopravních parametrů, jako je doba
43průjezdu sítí, průměrná rychlost, počet zastavení a jiné.
[1419]44
45
46
Note: See TracBrowser for help on using the browser.