root/applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/01_Intro/Intro.tex @ 1434

Revision 1434, 2.3 kB (checked in by jabu, 12 years ago)

finalni verze

RevLine 
[1432]1\def \obr {fig/}
2
[1419]3\chapter{Úvod}
4
[1425]5Účelem této práce je prozkoumat možné způsoby decentralizovaného řízení
6dopravy, či metody s ústředním řídícim prvkem a jejich možnost decentralizace,
[1433]7vybrat jednu vhodnou pro řízení dvou křižovate v oplasti
[1434]8Praha-Zličín, tuto metodu naimplementovat a otestovat na simulátoru AIMSUN.
[1432]9Ovládání křižovatek v této oblasti nyní probíhá přes centrálu, kde jsou
10nastavovány řídící paramtery ručně podle dat z detektorů.
[1434]11My se pokusíme navrhnout systém agentů vyměňujících si informace a ovládajících křižovatky autonomně.\\
[1429]12
[1432]13% \begin{figure}[H]
14% \begin{center}
15%     {\includegraphics[width=8cm]{ \obr oblast2.eps}}
16%     \caption{Oblast simulace skládající se ze dvou křižovatek v oblasti Praha-Zličín}\label{fig:oblast}
17% \end{center}
18% \end{figure}
19
[1425]20K decentralizovanému řízení bude použit tzv. multiagentní systém.
[1419]21Multiagentní systémy jsou dnes rychle se rozvijející formou decentralizované
22umělé inteligence a s úspěchem se aplikují na celou řadu problémů, kde
[1429]23není možné použít centrální řízení a je zapotřebí komunikace, koordinace a spolupráce.\\
24
[1419]25V této práci si nejdříve definujeme základní pojmy, a poté se hlouběji
26podíváme na problém interakce agentů. Popíšeme zde různé způsoby
[1425]27výběru vhodných strategií. Prozkoumáme některé způsoby učení agentů,
[1419]28které pomáhají zlepšovat jejich reakce na neustále se měníci prostředí
[1429]29a na chování ostatních.\\
30
[1425]31Po výběru nejvhodnější metody ji modifikujeme do vhodné formy
[1434]32pro naše účely, kde agent představuje řídící jednotku signálních skupin jedné křižovatky
[1425]33a ovládá nastavení délky cyklu, tedy periodu, za kterou se vystřídají všechny
[1434]34fáze nastavení semaforů. Implementace bude provedena v jazyce C++ s pomocí
[1429]35knihoven BDM, VGS API a IT++. \\
36
[1434]37Metoda bude testována na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN
[1425]38a porovnávána se dvěma konstantními scénáři a se záznamem skutečné
39dopravní situace modelované oblasti. Výsledky simulace, tedy výstupní data ze simulátoru,
40budou zpracovány v prostředí MATLAB a pomocí jeho nadstavby VGS Toolbox,
41kde porovnáme několik zkoumaných dopravních parametrů, jako je doba
42průjezdu sítí, průměrná rychlost, počet zastavení a jiné.
[1419]43
44
45
Note: See TracBrowser for help on using the browser.