root/applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/01_Intro/Intro.tex @ 1425

Revision 1425, 1.8 kB (checked in by jabu, 12 years ago)

1. uprava uvodu, jeste rozepsat, vysledky scenare 01

Line 
1\chapter{Úvod}
2
3Účelem této práce je prozkoumat možné způsoby decentralizovaného řízení
4dopravy, či metody s ústředním řídícim prvkem a jejich možnost decentralizace,
5vybrat jednu vhodnou metodu pro řízení dvou křižovate v oplasti
6Praha - Zličín, tuto metodu naimplementovat a otrestovat na simulátoru AIMSUN.
7\\
8\\
9K decentralizovanému řízení bude použit tzv. multiagentní systém.
10Multiagentní systémy jsou dnes rychle se rozvijející formou decentralizované
11umělé inteligence a s úspěchem se aplikují na celou řadu problémů, kde
12není možné použít centrální řízení a je zapotřebí komunikace, koordinace a spolupráce.
13\\
14\\
15V této práci si nejdříve definujeme základní pojmy, a poté se hlouběji
16podíváme na problém interakce agentů. Popíšeme zde různé způsoby
17výběru vhodných strategií. Prozkoumáme některé způsoby učení agentů,
18které pomáhají zlepšovat jejich reakce na neustále se měníci prostředí
19a na chování ostatních.
20\\
21\\
22Po výběru nejvhodnější metody ji modifikujeme do vhodné formy
23pro naše účely, kde agent představuje řídící jednotku jedné signální skupiny
24a ovládá nastavení délky cyklu, tedy periodu, za kterou se vystřídají všechny
25fáze nastavení senaforů. Implementace bude provedena v jazyce C++ a s pomocí
26knihoven BDM, VGS API a IT++.
27\\
28\\
29Metoda bude testována pomocí mikrosimulátoru dopravy AIMSUN
30a porovnávána se dvěma konstantními scénáři a se záznamem skutečné
31dopravní situace modelované oblasti. Výsledky simulace, tedy výstupní data ze simulátoru,
32budou zpracovány v prostředí MATLAB a pomocí jeho nadstavby VGS Toolbox,
33kde porovnáme několik zkoumaných dopravních parametrů, jako je doba
34průjezdu sítí, průměrná rychlost, počet zastavení a jiné.
35
36
37
Note: See TracBrowser for help on using the browser.