root/applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/01_Intro/Intro.tex @ 1429

Revision 1429, 1.8 kB (checked in by jabu, 12 years ago)

presunuti minimalizace do kapitoly o LQ rizeni

Line 
1\chapter{Úvod}
2
3Účelem této práce je prozkoumat možné způsoby decentralizovaného řízení
4dopravy, či metody s ústředním řídícim prvkem a jejich možnost decentralizace,
5vybrat jednu vhodnou metodu pro řízení dvou křižovate v oplasti
6Praha - Zličín, tuto metodu naimplementovat a otrestovat na simulátoru AIMSUN.\\
7
8K decentralizovanému řízení bude použit tzv. multiagentní systém.
9Multiagentní systémy jsou dnes rychle se rozvijející formou decentralizované
10umělé inteligence a s úspěchem se aplikují na celou řadu problémů, kde
11není možné použít centrální řízení a je zapotřebí komunikace, koordinace a spolupráce.\\
12
13V této práci si nejdříve definujeme základní pojmy, a poté se hlouběji
14podíváme na problém interakce agentů. Popíšeme zde různé způsoby
15výběru vhodných strategií. Prozkoumáme některé způsoby učení agentů,
16které pomáhají zlepšovat jejich reakce na neustále se měníci prostředí
17a na chování ostatních.\\
18
19Po výběru nejvhodnější metody ji modifikujeme do vhodné formy
20pro naše účely, kde agent představuje řídící jednotku jedné signální skupiny
21a ovládá nastavení délky cyklu, tedy periodu, za kterou se vystřídají všechny
22fáze nastavení senaforů. Implementace bude provedena v jazyce C++ a s pomocí
23knihoven BDM, VGS API a IT++. \\
24
25Metoda bude testována pomocí mikrosimulátoru dopravy AIMSUN
26a porovnávána se dvěma konstantními scénáři a se záznamem skutečné
27dopravní situace modelované oblasti. Výsledky simulace, tedy výstupní data ze simulátoru,
28budou zpracovány v prostředí MATLAB a pomocí jeho nadstavby VGS Toolbox,
29kde porovnáme několik zkoumaných dopravních parametrů, jako je doba
30průjezdu sítí, průměrná rychlost, počet zastavení a jiné.
31
32
33
Note: See TracBrowser for help on using the browser.