root/applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/01_Intro/Intro.tex @ 1432

Revision 1432, 2.3 kB (checked in by jabu, 12 years ago)
Line 
1\def \obr {fig/}
2
3\chapter{Úvod}
4
5Účelem této práce je prozkoumat možné způsoby decentralizovaného řízení
6dopravy, či metody s ústředním řídícim prvkem a jejich možnost decentralizace,
7vybrat jednu vhodnou metodu pro řízení dvou křižovate v oplasti
8Praha - Zličín, tuto metodu naimplementovat a otrestovat na simulátoru AIMSUN.
9Ovládání křižovatek v této oblasti nyní probíhá přes centrálu, kde jsou
10nastavovány řídící paramtery ručně podle dat z detektorů.
11My se pokusíme navhnout systém agentů ovládajících křižovatky autonomně
12a vyměňujících si informace mezi sebou.\\
13
14% \begin{figure}[H]
15% \begin{center}
16%     {\includegraphics[width=8cm]{ \obr oblast2.eps}}
17%     \caption{Oblast simulace skládající se ze dvou křižovatek v oblasti Praha-Zličín}\label{fig:oblast}
18% \end{center}
19% \end{figure}
20
21K decentralizovanému řízení bude použit tzv. multiagentní systém.
22Multiagentní systémy jsou dnes rychle se rozvijející formou decentralizované
23umělé inteligence a s úspěchem se aplikují na celou řadu problémů, kde
24není možné použít centrální řízení a je zapotřebí komunikace, koordinace a spolupráce.\\
25
26V této práci si nejdříve definujeme základní pojmy, a poté se hlouběji
27podíváme na problém interakce agentů. Popíšeme zde různé způsoby
28výběru vhodných strategií. Prozkoumáme některé způsoby učení agentů,
29které pomáhají zlepšovat jejich reakce na neustále se měníci prostředí
30a na chování ostatních.\\
31
32Po výběru nejvhodnější metody ji modifikujeme do vhodné formy
33pro naše účely, kde agent představuje řídící jednotku signálních skupiny jedné křižovatky
34a ovládá nastavení délky cyklu, tedy periodu, za kterou se vystřídají všechny
35fáze nastavení senaforů. Implementace bude provedena v jazyce C++ a s pomocí
36knihoven BDM, VGS API a IT++. \\
37
38Metoda bude testována pomocí mikrosimulátoru dopravy AIMSUN
39a porovnávána se dvěma konstantními scénáři a se záznamem skutečné
40dopravní situace modelované oblasti. Výsledky simulace, tedy výstupní data ze simulátoru,
41budou zpracovány v prostředí MATLAB a pomocí jeho nadstavby VGS Toolbox,
42kde porovnáme několik zkoumaných dopravních parametrů, jako je doba
43průjezdu sítí, průměrná rychlost, počet zastavení a jiné.
44
45
46
Note: See TracBrowser for help on using the browser.