root/applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/01_Intro/Intro.tex @ 1434

Revision 1434, 2.3 kB (checked in by jabu, 12 years ago)

finalni verze

Line 
1\def \obr {fig/}
2
3\chapter{Úvod}
4
5Účelem této práce je prozkoumat možné způsoby decentralizovaného řízení
6dopravy, či metody s ústředním řídícim prvkem a jejich možnost decentralizace,
7vybrat jednu vhodnou pro řízení dvou křižovate v oplasti
8Praha-Zličín, tuto metodu naimplementovat a otestovat na simulátoru AIMSUN.
9Ovládání křižovatek v této oblasti nyní probíhá přes centrálu, kde jsou
10nastavovány řídící paramtery ručně podle dat z detektorů.
11My se pokusíme navrhnout systém agentů vyměňujících si informace a ovládajících křižovatky autonomně.\\
12
13% \begin{figure}[H]
14% \begin{center}
15%     {\includegraphics[width=8cm]{ \obr oblast2.eps}}
16%     \caption{Oblast simulace skládající se ze dvou křižovatek v oblasti Praha-Zličín}\label{fig:oblast}
17% \end{center}
18% \end{figure}
19
20K decentralizovanému řízení bude použit tzv. multiagentní systém.
21Multiagentní systémy jsou dnes rychle se rozvijející formou decentralizované
22umělé inteligence a s úspěchem se aplikují na celou řadu problémů, kde
23není možné použít centrální řízení a je zapotřebí komunikace, koordinace a spolupráce.\\
24
25V této práci si nejdříve definujeme základní pojmy, a poté se hlouběji
26podíváme na problém interakce agentů. Popíšeme zde různé způsoby
27výběru vhodných strategií. Prozkoumáme některé způsoby učení agentů,
28které pomáhají zlepšovat jejich reakce na neustále se měníci prostředí
29a na chování ostatních.\\
30
31Po výběru nejvhodnější metody ji modifikujeme do vhodné formy
32pro naše účely, kde agent představuje řídící jednotku signálních skupin jedné křižovatky
33a ovládá nastavení délky cyklu, tedy periodu, za kterou se vystřídají všechny
34fáze nastavení semaforů. Implementace bude provedena v jazyce C++ s pomocí
35knihoven BDM, VGS API a IT++. \\
36
37Metoda bude testována na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN
38a porovnávána se dvěma konstantními scénáři a se záznamem skutečné
39dopravní situace modelované oblasti. Výsledky simulace, tedy výstupní data ze simulátoru,
40budou zpracovány v prostředí MATLAB a pomocí jeho nadstavby VGS Toolbox,
41kde porovnáme několik zkoumaných dopravních parametrů, jako je doba
42průjezdu sítí, průměrná rychlost, počet zastavení a jiné.
43
44
45
Note: See TracBrowser for help on using the browser.