root/applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/06_Bayes_rmm_pouziti/Bayes_rmm_pouziti.tex @ 1424

Revision 1424, 2.8 kB (checked in by jabu, 12 years ago)

Prvni verze bez vysledku

Line 
1\def \cesta {./06_Bayes_rmm_pouziti}
2
3\subsection{Použití RMM a Bayesova učení v decentralizovaném řízení dopravy} 
4
5V následujícím textu se budeme zabývat konkrétním využitím
6rekursivních modelovacích metod v kombinaci s bayesovským učením
7v decentralizovaném řízení dopravy pomocí multiagentních systémů.
8Tento koncept byl testován a výsledky zveřejněny v článku \cite{1_rmm_bayes_learning}.\\
9
10Testy byly prováděny na modelu dvou křižovatek klasického typu, kde každý agent $R_1, R_2$
11ovládal jednu z nich. K modelování chování druhého agenta bylo použito třísyupňové RMM
12zakončené neinformovaným modelem. Obrázek \ref{fig:rmm_structure} z článku \cite{1_rmm_bayes_learning}
13znázorňuje RMM agenta $R_1$, kde se na každé úrovni agent rozhoduje mezi dvěma modely, informovaným a
14neinformovaným. Z počátku simulace jsou těmto modelům přiřazeny pravděpodobnosti po řadě 0,8 a 0,2.
15Tyto pravděpodobnosti jsou upravovány metodou bayesovskeho učení podle akcí provedených druhým agentem.
16Pro řešení tohoto modelu je použit algoritmus z \cite{4_rmm_formalization} popsaný v předchozí kapitole.\\
17
18Určujícím faktorem pro sestavení matice zisků je délka fronty čekajících aut. Tento údaj byl také
19použit jako klíčový pro srovnání s ostatními metodami při testování. Metoda byla testována
20za použití simulace psané v jazyce VC++ a porovnávána s dvěma dalšími, a to pevně dané sekvence
21stanovené dopravními experty a stochastická metoda "Hill-climbing process". Z tohoto srovnání
22vychází metoda  využívající RMM a bayesovského učenís podle výsledků prezentovaných v \cite{1_rmm_bayes_learning} nejlépe,
23jak můžeme vidět na obrázku \ref{fig:rmm_results}.
24
25
26
27\begin{figure}[H]
28\begin{center}
29    \includegraphics[width=70mm]{\cesta/rmm_structure.eps}
30    \caption{Tříúrovňová rekurzivní modelová struktura agenta $R_1$}\label{fig:rmm_structure}
31\end{center}
32\end{figure}
33
34\newpage
35
36\begin{figure}[H]
37\begin{center}
38    \includegraphics[width=70mm]{\cesta/rmm_results.eps}
39    \caption{Výsledky měření. M1 - RMM, M2 - pevné cykly, M3 - "Hill-climbing" }\label{fig:rmm_results}
40\end{center}
41\end{figure}
42
43\subsection{Zhodnocení}
44V článku \cite{4_rmm_formalization} nenjsou podrobně popsány akce agentů ani
45způsob, jak hodnotit jejich užitečnost. Proto je tato metoda jen obtížně reprodukovatelná,
46modifikovatelná či dále rozvinutelná. V naší situaci popsanné v dalších kapitolách také není nutné
47modelovat chování agentů, neboť je možné ho vykomunikovat pomocí posílaných zpráv. V případě
48reálného nasazení by však bylo možné vylepšení zapojení RMM pro odhad chování agenta
49pokud by nastal výpadek spojení nebo podobná situace.
50
Note: See TracBrowser for help on using the browser.