1 | \chapter{Závěr} |
---|
2 | |
---|
3 | Účelem práce bylo prozkoumat možnosti decentralizovaného řízení dopravy, |
---|
4 | shrnout několik metod a vhdnost jejich nasazení. Poté zvolit nejvhednější |
---|
5 | z nich, naimplementovat a otestovat simulací na dvou křizovatkách v oblasti |
---|
6 | Praha-Zličín.\\ |
---|
7 | |
---|
8 | Jako nejvhodnější metoda bylo vybráno LQ řízení, kdy se hledá aproximativní lineární |
---|
9 | vztah mezi proměnnou popisující stav prostředí a řídícími proměnnými. |
---|
10 | Metoda byla převedena na distribuovanou variantu pomocí teorie o multiagentích systémech. |
---|
11 | Každý agent ovládá jednu křizovatku a disponuje informacemi o jí příslušejících jízdních pruzích.\\ |
---|
12 | |
---|
13 | Implementace byla uskutečněna v jazyce C++ za pomoci knihoven, jako jsou |
---|
14 | IT++ a BDM (Bayesian Decision Making). Program komunikuje s emulátory |
---|
15 | řadičů ELS3 a s mikrosimulátorem dopravy AIMSUN, na kterém proběhlo ověření |
---|
16 | teoretických předpokladů a data z něj posloužila k vyhodnocení výsledků.\\ |
---|
17 | |
---|
18 | Ukazuje se, že systém pracuje v souladu se základními pravidly |
---|
19 | řízení dopravy a v některých situacích pozitivně ovlivňuje její |
---|
20 | průběh. Je však velice citlivý na nastavené parametry a nepřesnosti měření, |
---|
21 | které jsou bohužel značné. Přes její nedostatky, považuji tuto metodu |
---|
22 | za perspektivní a myslím, že použitím vylepšení naznačenýh v kapitole \ref{sec:vylepseni} |
---|
23 | by se mohlo docílit velmi obrých výsledků. Je také možné upravit |
---|
24 | definované přechodové vztahy, či minimalizovat jiné parametry prostředí, |
---|
25 | a tím by se mohla zvýšit efektivita řízení a snížit citlivost na nepřesnosti |
---|
26 | měření. |
---|
27 | |
---|