root/applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/Ending.tex @ 1464

Revision 1434, 1.6 kB (checked in by jabu, 13 years ago)

finalni verze

Line 
1\chapter{Závěr}
2
3Účelem práce bylo prozkoumat možnosti decentralizovaného řízení dopravy,
4shrnout několik metod a vhdnost jejich nasazení. Poté zvolit nejvhednější
5z nich, naimplementovat a otestovat simulací na dvou křizovatkách v oblasti
6Praha-Zličín.\\
7
8Jako nejvhodnější metoda bylo vybráno LQ řízení, kdy se hledá aproximativní lineární
9vztah mezi proměnnou popisující stav prostředí a řídícími proměnnými.
10Metoda byla převedena na distribuovanou variantu pomocí teorie o multiagentích systémech.
11Každý agent ovládá jednu křizovatku a disponuje informacemi o jí příslušejících jízdních pruzích.\\
12
13Implementace byla uskutečněna v jazyce C++ za pomoci knihoven, jako jsou
14IT++ a BDM (Bayesian Decision Making). Program komunikuje s emulátory
15řadičů ELS3 a s mikrosimulátorem dopravy AIMSUN, na kterém proběhlo ověření
16teoretických předpokladů a data z něj posloužila k vyhodnocení výsledků.\\
17
18Ukazuje se, že systém pracuje v souladu se základními pravidly
19řízení dopravy a v některých situacích pozitivně ovlivňuje její
20průběh. Je však velice citlivý na nastavené parametry a nepřesnosti měření,
21které jsou bohužel značné. Přes její nedostatky, považuji tuto metodu
22za perspektivní a myslím, že použitím vylepšení naznačenýh v kapitole \ref{sec:vylepseni}
23by se mohlo docílit velmi obrých výsledků. Je také možné upravit
24definované přechodové vztahy, či minimalizovat jiné parametry prostředí,
25a tím by se mohla zvýšit efektivita řízení a snížit citlivost na nepřesnosti
26měření.
27
Note: See TracBrowser for help on using the browser.