\chapter{Závěr} Účelem práce bylo prozkoumat možnosti decentralizovaného řízení dopravy, shrnout několik metod a vhdnost jejich nasazení. Poté zvolit nejvhednější z nich, naimplementovat a otestovat simulací na dvou křizovatkách v oblasti Praha-Zličín.\\ Jako nejvhodnější metoda bylo vybráno LQ řízení, kdy se hledá aproximativní lineární vztah mezi proměnnou popisující stav prostředí a řídícími proměnnými. Metoda byla převedena na distribuovanou variantu pomocí teorie o multiagentích systémech. Každý agent ovládá jednu křizovatku a disponuje informacemi o jí příslušejících jízdních pruzích.\\ Implementace byla uskutečněna v jazyce C++ za pomoci knihoven, jako jsou IT++ a BDM (Bayesian Decision Making). Program komunikuje s emulátory řadičů ELS3 a s mikrosimulátorem dopravy AIMSUN, na kterém proběhlo ověření teoretických předpokladů a data z něj posloužila k vyhodnocení výsledků.\\ Ukazuje se, že systém pracuje v souladu se základními pravidly řízení dopravy a v některých situacích pozitivně ovlivňuje její průběh. Je však velice citlivý na nastavené parametry a nepřesnosti měření, které jsou bohužel značné. Přes její nedostatky, považuji tuto metodu za perspektivní a myslím, že použitím vylepšení naznačenýh v kapitole \ref{sec:vylepseni} by se mohlo docílit velmi obrých výsledků. Je také možné upravit definované přechodové vztahy, či minimalizovat jiné parametry prostředí, a tím by se mohla zvýšit efektivita řízení a snížit citlivost na nepřesnosti měření.