1 | \def \obr {Results/fig/} |
---|
2 | |
---|
3 | \chapter{Výsledky} |
---|
4 | |
---|
5 | Použitá metoda byla testována na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN v |
---|
6 | oblasti Praha - Zličín na dvou scénářích s konstantní |
---|
7 | hustotou provozu a jednom scénáři reálným. Referenční výsledky |
---|
8 | byly získány testováním těchto scénářů na konstantní |
---|
9 | délce cyklu o hodnotě $80 s$, která je v modelové oblasti skutečně používána. |
---|
10 | |
---|
11 | \section{Scénář 1} |
---|
12 | První testovaný konstantní scénář má menší intenzitu provozu a při měření |
---|
13 | s různými konstantními délkami cyklu se ukazuje, že referenční hodnota $80 s$ |
---|
14 | je více méně optimální. Jak ukazuje následující graf, algoritmus osciluje okolo těchto hodnot až |
---|
15 | na moment kolem padesáté minuty, kdy reaguje na prudké zvýšení front, jak ukazuje další graf. |
---|
16 | |
---|
17 | \begin{figure}[H] |
---|
18 | \begin{center} |
---|
19 | {\includegraphics[width=8cm]{ \obr oblast.eps}} |
---|
20 | \caption{Oblast simulace skládající se ze dvou křižovatek v oblasti Praha-Zličín}\label{fig:oblast} |
---|
21 | \end{center} |
---|
22 | \end{figure} |
---|
23 | |
---|
24 | \begin{figure}[H] |
---|
25 | \begin{center} |
---|
26 | {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_01_007.eps}} |
---|
27 | \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_01_007} |
---|
28 | \end{center} |
---|
29 | \end{figure} |
---|
30 | |
---|
31 | \begin{figure}[H] |
---|
32 | \begin{center} |
---|
33 | {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_01_007.eps}} |
---|
34 | \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_01_007} |
---|
35 | \end{center} |
---|
36 | \end{figure} |
---|
37 | |
---|
38 | Tento nárůst front kolem padesáté minuty se projevil negativně na vývoji dopravy, jak ukazují následující |
---|
39 | dva grafy porovnávající počty zastavení a průměrnou dobu jízdy s referenční délkou cyklu $80s$. |
---|
40 | |
---|
41 | \begin{figure}[H] |
---|
42 | \begin{center} |
---|
43 | {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_numStops.eps}} |
---|
44 | \caption{Počet zastavení}\label{fig:tc_01_007} |
---|
45 | \end{center} |
---|
46 | \end{figure} |
---|
47 | |
---|
48 | \begin{figure}[H] |
---|
49 | \begin{center} |
---|
50 | {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_travelTimeAvg.eps}} |
---|
51 | \caption{Průměrná doba jízdy}\label{fig:qsum_01_007} |
---|
52 | \end{center} |
---|
53 | \end{figure} |
---|
54 | |
---|
55 | \section{Scénář 2} |
---|