root/applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/Results/Results.tex.backup @ 1434

Revision 1434, 3.8 kB (checked in by jabu, 12 years ago)

finalni verze

Line 
1\def \obr {Results/fig/}
2
3\chapter{Výsledky}
4
5Použitá metoda byla testována na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN v
6oblasti Praha - Zličín na dvou scénářích s konstantní
7hustotou provozu a jednom scénáři reálným. Referenční výsledky
8byly získány testováním těchto scénářů na konstantní
9délce cyklu o hodnotě $80 s$, která je v modelové oblasti skutečně používána.
10
11\section{Scénář 1}
12První testovaný konstantní scénář má menší intenzitu provozu a při měření
13s různými konstantními délkami cyklu se ukazuje, že referenční hodnota $80 s$
14je více méně optimální. Jak ukazuje následující graf, algoritmus osciluje okolo těchto hodnot až
15na moment kolem padesáté minuty, kdy reaguje na prudké zvýšení front, jak ukazuje další graf.
16
17
18\begin{figure}[H]
19\begin{center}
20    {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_01_007.eps}}
21    \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_01_007}
22\end{center}
23\end{figure}
24
25\begin{figure}[H]
26\begin{center}
27    {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_01_007.eps}}
28    \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_01_007}
29\end{center}
30\end{figure}
31
32Tento nárůst front kolem padesáté minuty se projevil negativně na vývoji dopravy, jak ukazují následující
33dva grafy porovnávající počty zastavení a průměrnou dobu jízdy s referenční délkou cyklu $80s$.
34
35\begin{figure}[H]
36\begin{center}
37    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_numStops.eps}}
38    \caption{Počet zastavení}\label{fig:01ns}
39\end{center}
40\end{figure}
41
42\begin{figure}[H]
43\begin{center}
44    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_travelTimeAvg.eps}}
45    \caption{Průměrná doba jízdy}\label{fig:01tt}
46\end{center}
47\end{figure}
48
49\section{Scénář 2}
50Tento scénář je oproti předchozímu nastaven na generování provozu
51s daleko větší hustotou s tendecemi k dopravním zácpám.
52Prudký nárůst hustoty prpovozu a reakce systému zvýšením
53délky cyklu k maximální hodnotě je vidět na následujících dvou grafech.
54
55\begin{figure}[H]
56\begin{center}
57    {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_02_007.eps}}
58    \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_02_007}
59\end{center}
60\end{figure}
61
62\begin{figure}[H]
63\begin{center}
64    {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_02_007.eps}}
65    \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_02_007}
66\end{center}
67\end{figure}
68
69Toto nastavení délky cyklu se projevuje velice pozitivně a dochází k poklesu
70počtu zastavení a průměrného zpoždění ooproti referenční pevné hodnotě $80s$,
71jak je vidět na dalších dvou grafech.
72
73\begin{figure}[H]
74\begin{center}
75    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 02/a_numStops.eps}}
76    \caption{Počet zastavení}\label{fig:02ns}
77\end{center}
78\end{figure}
79
80\begin{figure}[H]
81\begin{center}
82    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 02/a_delayTimeAvg.eps}}
83    \caption{Průměrné zpoždění}\label{fig:02tt}
84\end{center}
85\end{figure}
86
87\section{Reálný scénář}
88Tento scénář zaznamenává skutečnou intenzitu dopravy v průběhu 24 hodin v simulované
89oblasti. Intenzita se zde mění od velmi nízké v brzkých raních a pozdních nočníc hodinách,
90až po velmi intenzivní v době dopravní špičky, přesahující konstantní scénář 1. Z grafů níže je zřetelné, že
91algoritmus vylepšuje
92
93% \begin{figure}[H]
94% \begin{center}
95%     {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_r_007.eps}}
96%     \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_02_007}
97% \end{center}
98% \end{figure}
99%
100% \begin{figure}[H]
101% \begin{center}
102%     {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_r_007.eps}}
103%     \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_02_007}
104% \end{center}
105% \end{figure}
106
107\begin{figure}[H]
108\begin{center}
109    {\includegraphics[width=14cm]{\obr real/a_delayTimeAvg.eps}}
110    \caption{Průměrné zpoždění}\label{fig:02tt}
111\end{center}
112\end{figure}
Note: See TracBrowser for help on using the browser.