1 | \def \obr {Results/fig/} |
---|
2 | |
---|
3 | \chapter{Výsledky} |
---|
4 | |
---|
5 | Použitá metoda byla testována na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN v |
---|
6 | oblasti Praha - Zličín na dvou scénářích s konstantní |
---|
7 | hustotou provozu a jednom scénáři reálným. Referenční výsledky |
---|
8 | byly získány testováním těchto scénářů na konstantní |
---|
9 | délce cyklu o hodnotě $80 s$, která je v modelové oblasti skutečně používána. |
---|
10 | |
---|
11 | \section{Scénář 1} |
---|
12 | První testovaný konstantní scénář má menší intenzitu provozu a při měření |
---|
13 | s různými konstantními délkami cyklu se ukazuje, že referenční hodnota $80 s$ |
---|
14 | je více méně optimální. Jak ukazuje následující graf, algoritmus osciluje okolo těchto hodnot až |
---|
15 | na moment kolem padesáté minuty, kdy reaguje na prudké zvýšení front, jak ukazuje další graf. |
---|
16 | |
---|
17 | |
---|
18 | \begin{figure}[H] |
---|
19 | \begin{center} |
---|
20 | {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_01_007.eps}} |
---|
21 | \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_01_007} |
---|
22 | \end{center} |
---|
23 | \end{figure} |
---|
24 | |
---|
25 | \begin{figure}[H] |
---|
26 | \begin{center} |
---|
27 | {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_01_007.eps}} |
---|
28 | \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_01_007} |
---|
29 | \end{center} |
---|
30 | \end{figure} |
---|
31 | |
---|
32 | Tento nárůst front kolem padesáté minuty se projevil negativně na vývoji dopravy, jak ukazují následující |
---|
33 | dva grafy porovnávající počty zastavení a průměrnou dobu jízdy s referenční délkou cyklu $80s$. |
---|
34 | |
---|
35 | \begin{figure}[H] |
---|
36 | \begin{center} |
---|
37 | {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_numStops.eps}} |
---|
38 | \caption{Počet zastavení}\label{fig:01ns} |
---|
39 | \end{center} |
---|
40 | \end{figure} |
---|
41 | |
---|
42 | \begin{figure}[H] |
---|
43 | \begin{center} |
---|
44 | {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_travelTimeAvg.eps}} |
---|
45 | \caption{Průměrná doba jízdy}\label{fig:01tt} |
---|
46 | \end{center} |
---|
47 | \end{figure} |
---|
48 | |
---|
49 | \section{Scénář 2} |
---|
50 | Tento scénář je oproti předchozímu nastaven na generování provozu |
---|
51 | s daleko větší hustotou s tendecemi k dopravním zácpám. |
---|
52 | Prudký nárůst hustoty prpovozu a reakce systému zvýšením |
---|
53 | délky cyklu k maximální hodnotě je vidět na následujících dvou grafech. |
---|
54 | |
---|
55 | \begin{figure}[H] |
---|
56 | \begin{center} |
---|
57 | {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_02_007.eps}} |
---|
58 | \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_02_007} |
---|
59 | \end{center} |
---|
60 | \end{figure} |
---|
61 | |
---|
62 | \begin{figure}[H] |
---|
63 | \begin{center} |
---|
64 | {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_02_007.eps}} |
---|
65 | \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_02_007} |
---|
66 | \end{center} |
---|
67 | \end{figure} |
---|
68 | |
---|
69 | Toto nastavení délky cyklu se projevuje velice pozitivně a dochází k poklesu |
---|
70 | počtu zastavení a průměrného zpoždění ooproti referenční pevné hodnotě $80s$, |
---|
71 | jak je vidět na dalších dvou grafech. |
---|
72 | |
---|
73 | \begin{figure}[H] |
---|
74 | \begin{center} |
---|
75 | {\includegraphics[width=14cm]{\obr 02/a_numStops.eps}} |
---|
76 | \caption{Počet zastavení}\label{fig:02ns} |
---|
77 | \end{center} |
---|
78 | \end{figure} |
---|
79 | |
---|
80 | \begin{figure}[H] |
---|
81 | \begin{center} |
---|
82 | {\includegraphics[width=14cm]{\obr 02/a_delayTimeAvg.eps}} |
---|
83 | \caption{Průměrné zpoždění}\label{fig:02tt} |
---|
84 | \end{center} |
---|
85 | \end{figure} |
---|
86 | |
---|
87 | \section{Reálný scénář} |
---|
88 | Tento scénář zaznamenává skutečnou intenzitu dopravy v průběhu 24 hodin v simulované |
---|
89 | oblasti. Intenzita se zde mění od velmi nízké v brzkých raních a pozdních nočníc hodinách, |
---|
90 | až po velmi intenzivní v době dopravní špičky, přesahující konstantní scénář 1. Z grafů níže je zřetelné, že |
---|
91 | algoritmus vylepšuje |
---|
92 | |
---|
93 | % \begin{figure}[H] |
---|
94 | % \begin{center} |
---|
95 | % {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_r_007.eps}} |
---|
96 | % \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_02_007} |
---|
97 | % \end{center} |
---|
98 | % \end{figure} |
---|
99 | % |
---|
100 | % \begin{figure}[H] |
---|
101 | % \begin{center} |
---|
102 | % {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_r_007.eps}} |
---|
103 | % \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_02_007} |
---|
104 | % \end{center} |
---|
105 | % \end{figure} |
---|
106 | |
---|
107 | \begin{figure}[H] |
---|
108 | \begin{center} |
---|
109 | {\includegraphics[width=14cm]{\obr real/a_delayTimeAvg.eps}} |
---|
110 | \caption{Průměrné zpoždění}\label{fig:02tt} |
---|
111 | \end{center} |
---|
112 | \end{figure} |
---|