Rev | Line | |
---|
[1426] | 1 | \def \obr {Results/fig/} |
---|
| 2 | |
---|
| 3 | \chapter{Výsledky} |
---|
| 4 | |
---|
| 5 | Použitá metoda byla testována na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN v |
---|
| 6 | oblasti Praha - Zličín na dvou scénářích s konstantní |
---|
| 7 | hustotou provozu a jednom scénáři reálným. Referenční výsledky |
---|
| 8 | byly získány testováním těchto scénářů na konstantní |
---|
| 9 | délce cyklu o hodnotě $80 s$, která je v modelové oblasti skutečně používána. |
---|
| 10 | |
---|
| 11 | \section{Scénář 1} |
---|
| 12 | První testovaný konstantní scénář má menší intenzitu provozu a při měření |
---|
| 13 | s různými konstantními délkami cyklu se ukazuje, že referenční hodnota $80 s$ |
---|
| 14 | je více méně optimální. Jak ukazuje následující graf, algoritmus osciluje okolo těchto hodnot až |
---|
| 15 | na moment kolem padesáté minuty, kdy reaguje na prudké zvýšení front, jak ukazuje další graf. |
---|
| 16 | |
---|
[1432] | 17 | |
---|
[1426] | 18 | \begin{figure}[H] |
---|
| 19 | \begin{center} |
---|
| 20 | {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_01_007.eps}} |
---|
| 21 | \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_01_007} |
---|
| 22 | \end{center} |
---|
| 23 | \end{figure} |
---|
| 24 | |
---|
| 25 | \begin{figure}[H] |
---|
| 26 | \begin{center} |
---|
| 27 | {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_01_007.eps}} |
---|
| 28 | \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_01_007} |
---|
| 29 | \end{center} |
---|
| 30 | \end{figure} |
---|
| 31 | |
---|
| 32 | Tento nárůst front kolem padesáté minuty se projevil negativně na vývoji dopravy, jak ukazují následující |
---|
| 33 | dva grafy porovnávající počty zastavení a průměrnou dobu jízdy s referenční délkou cyklu $80s$. |
---|
| 34 | |
---|
| 35 | \begin{figure}[H] |
---|
| 36 | \begin{center} |
---|
| 37 | {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_numStops.eps}} |
---|
| 38 | \caption{Počet zastavení}\label{fig:tc_01_007} |
---|
| 39 | \end{center} |
---|
| 40 | \end{figure} |
---|
| 41 | |
---|
| 42 | \begin{figure}[H] |
---|
| 43 | \begin{center} |
---|
| 44 | {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_travelTimeAvg.eps}} |
---|
| 45 | \caption{Průměrná doba jízdy}\label{fig:qsum_01_007} |
---|
| 46 | \end{center} |
---|
| 47 | \end{figure} |
---|
| 48 | |
---|
| 49 | \section{Scénář 2} |
---|