\def \obr {Results/fig/} \chapter{Výsledky} Použitá metoda byla testována na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN v oblasti Praha-Zličín na dvou scénářích s konstantní hustotou provozu a jednom scénáři reálným. Referenční výsledky byly získány testováním těchto scénářů na konstantní délce cyklu o hodnotě $80 s$, která je v modelové oblasti skutečně používána. \section{Scénář 1} První testovaný konstantní scénář má menší intenzitu provozu a při měření s různými konstantními délkami cyklu se zjistilo, že referenční hodnota $80 s$ je více méně optimální. Jak ukazují následující dva grafy, algoritmus osciluje okolo těchto hodnot až na moment kolem padesáté minuty, kdy reaguje na prudké zvýšení front. \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_01_007.eps}} \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_01_007} \end{center} \end{figure} \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_01_007.eps}} \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_01_007} \end{center} \end{figure} Tento nárůst front kolem padesáté minuty se projevil negativně na vývoji dopravy, což je zřejmé z těchto dvou grafů porovnávajících počty zastavení a průměrnou dobu jízdy s referenční délkou cyklu $80s$. \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_numStops.eps}} \caption{Počet zastavení}\label{fig:01ns} \end{center} \end{figure} \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_travelTimeAvg.eps}} \caption{Průměrná doba jízdy}\label{fig:01tt} \end{center} \end{figure} \section{Scénář 2} Tento scénář je oproti předchozímu nastaven na generování provozu s daleko větší hustotou s tendecemi k dopravním zácpám. Prudký nárůst hustoty prpovozu a reakce systému zvýšením délky cyklu k maximální hodnotě je vidět na následujících dvou grafech. \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_02_007.eps}} \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_02_007} \end{center} \end{figure} \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_02_007.eps}} \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_02_007} \end{center} \end{figure} Toto nastavení délky cyklu se projevuje velice pozitivně a dochází k poklesu počtu zastavení a průměrného zpoždění oproti referenční pevné hodnotě $80s$, jak je vidět na dalších dvou grafech. \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=14cm]{\obr 02/a_numStops.eps}} \caption{Počet zastavení}\label{fig:02ns} \end{center} \end{figure} \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=14cm]{\obr 02/a_delayTimeAvg.eps}} \caption{Průměrné zpoždění}\label{fig:02tt} \end{center} \end{figure} \section{Reálný scénář} Tento scénář zaznamenává skutečnou intenzitu dopravy v průběhu 24 hodin v simulované oblasti. Intenzita se zde mění od velmi nízké v brzkých raních a pozdních nočníc hodinách, až po velmi vysokou v době dopravní špičky. Z grafu níže je zřetelné, že algoritmus mírně vylepšuje průběh dopravy (zde reprezenovaný Průměrným zpožděním průjezdu sítí) v čase mimo dopravní špičku kolem šesté hodiny. Tam se jeví lepší referenční hodnota $80s$. Algoritmus v této části simulace reaguje příliš citlivě na zvýšení intezity provozu a nestavuje vyšší délku cyklu. \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_r_007.eps}} \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_02_007} \end{center} \end{figure} % % \begin{figure}[H] % \begin{center} % {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_r_007.eps}} % \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_02_007} % \end{center} % \end{figure} \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=14cm]{\obr real/a_delayTimeAvg.eps}} \caption{Průměrné zpoždění}\label{fig:02tt} \end{center} \end{figure}