root/applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/Results/Results.tex @ 1434

Revision 1434, 4.0 kB (checked in by jabu, 12 years ago)

finalni verze

Line 
1\def \obr {Results/fig/}
2
3\chapter{Výsledky} 
4
5Použitá metoda byla testována na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN v
6oblasti Praha-Zličín na dvou scénářích s konstantní
7hustotou provozu a jednom scénáři reálným. Referenční výsledky
8byly získány testováním těchto scénářů na konstantní
9délce cyklu o hodnotě $80 s$, která je v modelové oblasti skutečně používána.
10
11\section{Scénář 1}
12První testovaný konstantní scénář má menší intenzitu provozu a při měření
13s různými konstantními délkami cyklu se zjistilo, že referenční hodnota $80 s$
14je více méně optimální. Jak ukazují následující dva grafy, algoritmus osciluje okolo těchto hodnot až
15na moment kolem padesáté minuty, kdy reaguje na prudké zvýšení front.
16
17
18\begin{figure}[H]
19\begin{center}
20    {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_01_007.eps}}
21    \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_01_007}
22\end{center}
23\end{figure}
24
25\begin{figure}[H]
26\begin{center}
27    {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_01_007.eps}}
28    \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_01_007}
29\end{center}
30\end{figure}
31
32Tento nárůst front kolem padesáté minuty se projevil negativně na vývoji dopravy, což je zřejmé z těchto
33dvou grafů porovnávajících počty zastavení a průměrnou dobu jízdy s referenční délkou cyklu $80s$.
34
35\begin{figure}[H]
36\begin{center}
37    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_numStops.eps}}
38    \caption{Počet zastavení}\label{fig:01ns}
39\end{center}
40\end{figure}
41
42\begin{figure}[H]
43\begin{center}
44    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_travelTimeAvg.eps}}
45    \caption{Průměrná doba jízdy}\label{fig:01tt}
46\end{center}
47\end{figure}
48
49\section{Scénář 2}
50Tento scénář je oproti předchozímu nastaven na generování provozu
51s daleko větší hustotou s tendecemi k dopravním zácpám.
52Prudký nárůst hustoty prpovozu a reakce systému zvýšením
53délky cyklu k maximální hodnotě je vidět na následujících dvou grafech.
54
55\begin{figure}[H]
56\begin{center}
57    {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_02_007.eps}}
58    \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_02_007}
59\end{center}
60\end{figure}
61
62\begin{figure}[H]
63\begin{center}
64    {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_02_007.eps}}
65    \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_02_007}
66\end{center}
67\end{figure}
68
69Toto nastavení délky cyklu se projevuje velice pozitivně a dochází k poklesu
70počtu zastavení a průměrného zpoždění oproti referenční pevné hodnotě $80s$,
71jak je vidět na dalších dvou grafech.
72
73\begin{figure}[H]
74\begin{center}
75    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 02/a_numStops.eps}}
76    \caption{Počet zastavení}\label{fig:02ns}
77\end{center}
78\end{figure}
79
80\begin{figure}[H]
81\begin{center}
82    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 02/a_delayTimeAvg.eps}}
83    \caption{Průměrné zpoždění}\label{fig:02tt}
84\end{center}
85\end{figure}
86
87\section{Reálný scénář}
88Tento scénář zaznamenává skutečnou intenzitu dopravy v průběhu 24 hodin v simulované
89oblasti. Intenzita se zde mění od velmi nízké v brzkých raních a pozdních nočníc hodinách,
90až po velmi vysokou v době dopravní špičky. Z grafu níže je zřetelné, že
91algoritmus mírně vylepšuje průběh dopravy (zde reprezenovaný Průměrným zpožděním průjezdu sítí)
92v čase mimo dopravní špičku kolem šesté hodiny. Tam se jeví lepší referenční hodnota $80s$.
93Algoritmus v této části simulace reaguje příliš citlivě na zvýšení intezity provozu
94a nestavuje vyšší délku cyklu.
95
96\begin{figure}[H]
97\begin{center}
98    {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_r_007.eps}}
99    \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_02_007}
100\end{center}
101\end{figure}
102%
103% \begin{figure}[H]
104% \begin{center}
105%     {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_r_007.eps}}
106%     \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_02_007}
107% \end{center}
108% \end{figure}
109
110\begin{figure}[H]
111\begin{center}
112    {\includegraphics[width=14cm]{\obr real/a_delayTimeAvg.eps}}
113    \caption{Průměrné zpoždění}\label{fig:02tt}
114\end{center}
115\end{figure}
Note: See TracBrowser for help on using the browser.