Ačkoliv použití dynamického programování přináší významný pokrok v řešení úlohy duálního řízení, analytické řešení obvykle není možné získat. V každém časovém kroku se totiž potýkáme se dvěma obecně obtížnými problémemy: 1) výpočet střední hodnoty a 2) minimalizace vzhledem k $u_t$. Oba problémy obecně nemají analytické řešení a bez další specifikace úlohy je proto třeba přejít k aproximačním metodám. V této kapitole předkládáme popis několika možných přístupů k aproximativnímu řešení úlohy duálního řízení. Přípomeňme, že úlohou duálního řízení je nalezení řídící strategie $\pi=\mu_{0:N-1}$, která by minimalizovala očekávanou ztrátu \begin{equation} \label{ilos} J_\pi=\E_{y_0,w_{0:N-1}}\left\{g_N(y_N)+\sum_{t=0}^{N-1}g_t(y_t,\mu_t(I_t),w_t)\right\}, \end{equation} za podmínek \begin{gather} \label{the2} \theta_{t+1}=h_t(\theta_t,I_t,y_{t+1},u_t),\\ \label{poz3} y_0=h_0(\theta_0,v_0),\qquad y_{t+1}=h_t(\theta_t, I_t,u_t,v_{t+1}), \qquad t=0,\ldots,N-1, \end{gather} \section{Certainty equivalecnce control} \section{Metoda separace} \section{SIDP}