| 1 | #LyX 1.5.5 created this file. For more info see http://www.lyx.org/ | 
|---|
| 2 | \lyxformat 276 | 
|---|
| 3 | \begin_document | 
|---|
| 4 | \begin_header | 
|---|
| 5 | \textclass scrartcl | 
|---|
| 6 | \language english | 
|---|
| 7 | \inputencoding auto | 
|---|
| 8 | \font_roman ae | 
|---|
| 9 | \font_sans default | 
|---|
| 10 | \font_typewriter default | 
|---|
| 11 | \font_default_family rmdefault | 
|---|
| 12 | \font_sc false | 
|---|
| 13 | \font_osf false | 
|---|
| 14 | \font_sf_scale 100 | 
|---|
| 15 | \font_tt_scale 100 | 
|---|
| 16 | \graphics default | 
|---|
| 17 | \paperfontsize default | 
|---|
| 18 | \spacing single | 
|---|
| 19 | \papersize default | 
|---|
| 20 | \use_geometry false | 
|---|
| 21 | \use_amsmath 1 | 
|---|
| 22 | \use_esint 1 | 
|---|
| 23 | \cite_engine basic | 
|---|
| 24 | \use_bibtopic false | 
|---|
| 25 | \paperorientation portrait | 
|---|
| 26 | \secnumdepth 3 | 
|---|
| 27 | \tocdepth 3 | 
|---|
| 28 | \paragraph_separation indent | 
|---|
| 29 | \defskip medskip | 
|---|
| 30 | \quotes_language english | 
|---|
| 31 | \papercolumns 1 | 
|---|
| 32 | \papersides 1 | 
|---|
| 33 | \paperpagestyle default | 
|---|
| 34 | \tracking_changes false | 
|---|
| 35 | \output_changes false | 
|---|
| 36 | \author "" | 
|---|
| 37 | \author "" | 
|---|
| 38 | \end_header | 
|---|
| 39 |  | 
|---|
| 40 | \begin_body | 
|---|
| 41 |  | 
|---|
| 42 | \begin_layout Title | 
|---|
| 43 | Podklady k diskusi na zadavani experimentu | 
|---|
| 44 | \end_layout | 
|---|
| 45 |  | 
|---|
| 46 | \begin_layout Author | 
|---|
| 47 | Václav Šmídl | 
|---|
| 48 | \end_layout | 
|---|
| 49 |  | 
|---|
| 50 | \begin_layout Date | 
|---|
| 51 | 28. | 
|---|
| 52 | května 2008 | 
|---|
| 53 | \end_layout | 
|---|
| 54 |  | 
|---|
| 55 | \begin_layout Section | 
|---|
| 56 | Cíl: uživatelsky přítulné a efektivní zadávání experimentů | 
|---|
| 57 | \end_layout | 
|---|
| 58 |  | 
|---|
| 59 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 60 | Mělo by být snadné zadat a použít následující typy experimentů a jejich | 
|---|
| 61 | kombinací: | 
|---|
| 62 | \end_layout | 
|---|
| 63 |  | 
|---|
| 64 | \begin_layout Subsection | 
|---|
| 65 | Trivial: odhadnutí ARX modelu z dat | 
|---|
| 66 | \end_layout | 
|---|
| 67 |  | 
|---|
| 68 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 69 | Uživatel zadá | 
|---|
| 70 | \end_layout | 
|---|
| 71 |  | 
|---|
| 72 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 73 | datový soubor, | 
|---|
| 74 | \end_layout | 
|---|
| 75 |  | 
|---|
| 76 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 77 | strukturu regresoru | 
|---|
| 78 | \end_layout | 
|---|
| 79 |  | 
|---|
| 80 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 81 | způsob jakým se dozví výsledky. | 
|---|
| 82 | \end_layout | 
|---|
| 83 |  | 
|---|
| 84 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 85 | Mělo by být na úrovni předpřipraveného úkolu. | 
|---|
| 86 | \end_layout | 
|---|
| 87 |  | 
|---|
| 88 | \begin_layout Subsection | 
|---|
| 89 | Iterators: cyklus přes několik možností | 
|---|
| 90 | \end_layout | 
|---|
| 91 |  | 
|---|
| 92 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 93 | Uživatel zadá | 
|---|
| 94 | \end_layout | 
|---|
| 95 |  | 
|---|
| 96 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 97 | datový soubor, | 
|---|
| 98 | \end_layout | 
|---|
| 99 |  | 
|---|
| 100 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 101 | výčet možných struktur regresorů (pole) | 
|---|
| 102 | \end_layout | 
|---|
| 103 |  | 
|---|
| 104 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 105 | způsob vyhodnocení (pole?) | 
|---|
| 106 | \end_layout | 
|---|
| 107 |  | 
|---|
| 108 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 109 | Pro nestandardní typy výstupů může být třeba něco doprogramovat. | 
|---|
| 110 | \end_layout | 
|---|
| 111 |  | 
|---|
| 112 | \begin_layout Subsection | 
|---|
| 113 | Shared parts: Agenti | 
|---|
| 114 | \end_layout | 
|---|
| 115 |  | 
|---|
| 116 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 117 | Uživatel zadá | 
|---|
| 118 | \end_layout | 
|---|
| 119 |  | 
|---|
| 120 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 121 | vzorový popis agenta | 
|---|
| 122 | \end_layout | 
|---|
| 123 |  | 
|---|
| 124 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 125 | pro každého dalšího agenta se načte ten vzorový a provedou se změny | 
|---|
| 126 | \end_layout | 
|---|
| 127 |  | 
|---|
| 128 | \begin_layout Subsection | 
|---|
| 129 | Inheritance: výběr potomka | 
|---|
| 130 | \end_layout | 
|---|
| 131 |  | 
|---|
| 132 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 133 | Uživatel má (např. | 
|---|
| 134 | v dialogu) na výběr z několika různých variant algoritmu. | 
|---|
| 135 | V případě, že se liší parametrem se problém redukuje na triviální. | 
|---|
| 136 | \end_layout | 
|---|
| 137 |  | 
|---|
| 138 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 139 | Pokud varianty algoritmů jsou implementovány jako různé objekty pak by měl | 
|---|
| 140 | dostat na výběr nejnižšího přípustného, kterého je možné specializovat | 
|---|
| 141 | na jednotlivé potomky. | 
|---|
| 142 | \end_layout | 
|---|
| 143 |  | 
|---|
| 144 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 145 | Při změně potomka je třeba změnit zadání parametrů. | 
|---|
| 146 | Uchovávání společných nastavení by bylo hezké, ale není nutné. | 
|---|
| 147 | \end_layout | 
|---|
| 148 |  | 
|---|
| 149 | \begin_layout Section | 
|---|
| 150 | Úrovně řešení | 
|---|
| 151 | \end_layout | 
|---|
| 152 |  | 
|---|
| 153 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 154 | Problém je rozvrstven do několika úrovní, přičemž na každé z nich lze provádět | 
|---|
| 155 | různě složité úkoly. | 
|---|
| 156 | Přehled: | 
|---|
| 157 | \end_layout | 
|---|
| 158 |  | 
|---|
| 159 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 160 | \begin_inset Tabular | 
|---|
| 161 | <lyxtabular version="3" rows="4" columns="2"> | 
|---|
| 162 | <features> | 
|---|
| 163 | <column alignment="center" valignment="top" leftline="true" width="0"> | 
|---|
| 164 | <column alignment="left" valignment="top" leftline="true" rightline="true" width="70text%"> | 
|---|
| 165 | <row topline="true"> | 
|---|
| 166 | <cell alignment="center" valignment="top" topline="true" leftline="true" usebox="none"> | 
|---|
| 167 | \begin_inset Text | 
|---|
| 168 |  | 
|---|
| 169 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 170 | GUI | 
|---|
| 171 | \end_layout | 
|---|
| 172 |  | 
|---|
| 173 | \end_inset | 
|---|
| 174 | </cell> | 
|---|
| 175 | <cell alignment="center" valignment="top" topline="true" leftline="true" rightline="true" usebox="none"> | 
|---|
| 176 | \begin_inset Text | 
|---|
| 177 |  | 
|---|
| 178 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 179 | Uživatelsky příjemná | 
|---|
| 180 | \begin_inset Quotes eld | 
|---|
| 181 | \end_inset | 
|---|
| 182 |  | 
|---|
| 183 | klikací varianta | 
|---|
| 184 | \begin_inset Quotes erd | 
|---|
| 185 | \end_inset | 
|---|
| 186 |  | 
|---|
| 187 |  | 
|---|
| 188 | \end_layout | 
|---|
| 189 |  | 
|---|
| 190 | \end_inset | 
|---|
| 191 | </cell> | 
|---|
| 192 | </row> | 
|---|
| 193 | <row topline="true"> | 
|---|
| 194 | <cell alignment="center" valignment="top" topline="true" leftline="true" usebox="none"> | 
|---|
| 195 | \begin_inset Text | 
|---|
| 196 |  | 
|---|
| 197 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 198 | UserInfo | 
|---|
| 199 | \end_layout | 
|---|
| 200 |  | 
|---|
| 201 | \end_inset | 
|---|
| 202 | </cell> | 
|---|
| 203 | <cell alignment="center" valignment="top" topline="true" leftline="true" rightline="true" usebox="none"> | 
|---|
| 204 | \begin_inset Text | 
|---|
| 205 |  | 
|---|
| 206 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 207 | Naklikané výsledky jsou uloženy ve formě textových souborů, které se dají | 
|---|
| 208 | editovat. | 
|---|
| 209 | (Textový editor může být efektivnější než klikátka, např. | 
|---|
| 210 | global Replace) | 
|---|
| 211 | \end_layout | 
|---|
| 212 |  | 
|---|
| 213 | \end_inset | 
|---|
| 214 | </cell> | 
|---|
| 215 | </row> | 
|---|
| 216 | <row topline="true"> | 
|---|
| 217 | <cell alignment="center" valignment="top" topline="true" leftline="true" usebox="none"> | 
|---|
| 218 | \begin_inset Text | 
|---|
| 219 |  | 
|---|
| 220 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 221 | Experiment | 
|---|
| 222 | \end_layout | 
|---|
| 223 |  | 
|---|
| 224 | \end_inset | 
|---|
| 225 | </cell> | 
|---|
| 226 | <cell alignment="center" valignment="top" topline="true" leftline="true" rightline="true" usebox="none"> | 
|---|
| 227 | \begin_inset Text | 
|---|
| 228 |  | 
|---|
| 229 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 230 | Zadané UserInfo se otestuje na platnost a vyrobí se spustitelný kód. | 
|---|
| 231 | Na této úrovni je třeba ošetřit iterátory atp. | 
|---|
| 232 | \end_layout | 
|---|
| 233 |  | 
|---|
| 234 | \end_inset | 
|---|
| 235 | </cell> | 
|---|
| 236 | </row> | 
|---|
| 237 | <row topline="true" bottomline="true"> | 
|---|
| 238 | <cell alignment="center" valignment="top" topline="true" leftline="true" usebox="none"> | 
|---|
| 239 | \begin_inset Text | 
|---|
| 240 |  | 
|---|
| 241 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 242 | Library | 
|---|
| 243 | \end_layout | 
|---|
| 244 |  | 
|---|
| 245 | \end_inset | 
|---|
| 246 | </cell> | 
|---|
| 247 | <cell alignment="center" valignment="top" topline="true" leftline="true" rightline="true" usebox="none"> | 
|---|
| 248 | \begin_inset Text | 
|---|
| 249 |  | 
|---|
| 250 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 251 | Sada funkcí a objektů které jsou experimentem volány. | 
|---|
| 252 | \end_layout | 
|---|
| 253 |  | 
|---|
| 254 | \end_inset | 
|---|
| 255 | </cell> | 
|---|
| 256 | </row> | 
|---|
| 257 | </lyxtabular> | 
|---|
| 258 |  | 
|---|
| 259 | \end_inset | 
|---|
| 260 |  | 
|---|
| 261 |  | 
|---|
| 262 | \end_layout | 
|---|
| 263 |  | 
|---|
| 264 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 265 | Obecně tento přístup máme naimplementován ve dvou variantách: | 
|---|
| 266 | \end_layout | 
|---|
| 267 |  | 
|---|
| 268 | \begin_layout Subsection | 
|---|
| 269 | Jobcontrol | 
|---|
| 270 | \end_layout | 
|---|
| 271 |  | 
|---|
| 272 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 273 | Je výsledkem vývoje | 
|---|
| 274 | \begin_inset Quotes eld | 
|---|
| 275 | \end_inset | 
|---|
| 276 |  | 
|---|
| 277 | zdola-nahoru | 
|---|
| 278 | \begin_inset Quotes erd | 
|---|
| 279 | \end_inset | 
|---|
| 280 |  | 
|---|
| 281 | proto napíšu obráceně: | 
|---|
| 282 | \end_layout | 
|---|
| 283 |  | 
|---|
| 284 | \begin_layout Description | 
|---|
| 285 | Library knihovna mixtools | 
|---|
| 286 | \end_layout | 
|---|
| 287 |  | 
|---|
| 288 | \begin_layout Description | 
|---|
| 289 | Experiment z experimentů ve formě m-filů, které prováděl Ivan postupně vykrystal | 
|---|
| 290 | izovala obecná šablona, ve které se pouze zaškrtávalo provést/neprovést. | 
|---|
| 291 | \end_layout | 
|---|
| 292 |  | 
|---|
| 293 | \begin_layout Description | 
|---|
| 294 | UserInfo projekt jobcontrol měl za úkol usnadnit zadávání této šablony tím, | 
|---|
| 295 | že se napíšou pouze relevantní parametry a automaticky se sestaví vzorový | 
|---|
| 296 | m-file. | 
|---|
| 297 | \end_layout | 
|---|
| 298 |  | 
|---|
| 299 | \begin_layout Description | 
|---|
| 300 | GUI po ustabilizování struktury UserInfa se napsalo GUI, které je šité výsledkům | 
|---|
| 301 | na míru. | 
|---|
| 302 | \end_layout | 
|---|
| 303 |  | 
|---|
| 304 | \begin_layout Subsection | 
|---|
| 305 | Mix3k | 
|---|
| 306 | \end_layout | 
|---|
| 307 |  | 
|---|
| 308 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 309 | Systém byl od začátku navrhován tak, aby umožňoval automatické zadávání | 
|---|
| 310 | experimentu. | 
|---|
| 311 | Klíčovou roli hrají objekty: | 
|---|
| 312 | \end_layout | 
|---|
| 313 |  | 
|---|
| 314 | \begin_layout Description | 
|---|
| 315 | Library knihovna se skládá z několika | 
|---|
| 316 | \begin_inset Quotes eld | 
|---|
| 317 | \end_inset | 
|---|
| 318 |  | 
|---|
| 319 | výpočetních | 
|---|
| 320 | \begin_inset Quotes erd | 
|---|
| 321 | \end_inset | 
|---|
| 322 |  | 
|---|
| 323 | objektů. | 
|---|
| 324 | Například objekt ARENA má atributy: | 
|---|
| 325 | \end_layout | 
|---|
| 326 |  | 
|---|
| 327 | \begin_deeper | 
|---|
| 328 | \begin_layout Description | 
|---|
| 329 | environment: model prostředí (které může například přehrávat uložená data), | 
|---|
| 330 | a | 
|---|
| 331 | \end_layout | 
|---|
| 332 |  | 
|---|
| 333 | \begin_layout Description | 
|---|
| 334 | participants: seznam aktivních objektů, které se umí v prostředí pohybovat. | 
|---|
| 335 | \end_layout | 
|---|
| 336 |  | 
|---|
| 337 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 338 | Kromě toho, má ARENA ma metodu run, která cyklicky volá metody environment.step() | 
|---|
| 339 | a participant(i).run(). | 
|---|
| 340 | \end_layout | 
|---|
| 341 |  | 
|---|
| 342 | \end_deeper | 
|---|
| 343 | \begin_layout Description | 
|---|
| 344 | Experiment může být samostaný m-file vytvořený z prvků knihovny, nebo může | 
|---|
| 345 | být vygenerován z UserInfa. | 
|---|
| 346 | V extrémním případě může být | 
|---|
| 347 | \begin_inset listings | 
|---|
| 348 | lstparams "basicstyle={\ttfamily},language=Matlab" | 
|---|
| 349 | inline false | 
|---|
| 350 | status open | 
|---|
| 351 |  | 
|---|
| 352 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 353 |  | 
|---|
| 354 | load UserInfo | 
|---|
| 355 | \end_layout | 
|---|
| 356 |  | 
|---|
| 357 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 358 |  | 
|---|
| 359 | ARENA=build(UserInfo) | 
|---|
| 360 | \end_layout | 
|---|
| 361 |  | 
|---|
| 362 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 363 |  | 
|---|
| 364 | run(ARENA) | 
|---|
| 365 | \end_layout | 
|---|
| 366 |  | 
|---|
| 367 | \end_inset | 
|---|
| 368 |  | 
|---|
| 369 |  | 
|---|
| 370 | \end_layout | 
|---|
| 371 |  | 
|---|
| 372 | \begin_layout Description | 
|---|
| 373 | UserInfo je klíčovou částí systému, je jednoznačnou parametrizací jednoho | 
|---|
| 374 | výpočetního objektu tj, má jeho parametry jako atributy a má metody: | 
|---|
| 375 | \end_layout | 
|---|
| 376 |  | 
|---|
| 377 | \begin_deeper | 
|---|
| 378 | \begin_layout Description | 
|---|
| 379 | build která generuje výpočetní objekt | 
|---|
| 380 | \end_layout | 
|---|
| 381 |  | 
|---|
| 382 | \begin_layout Description | 
|---|
| 383 | askuser která je zodpovědná za interakci s uživatelem, | 
|---|
| 384 | \end_layout | 
|---|
| 385 |  | 
|---|
| 386 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 387 | Kličové je, že | 
|---|
| 388 | \series bold | 
|---|
| 389 | atributem userinfa můžou být jiná UserInfa | 
|---|
| 390 | \series default | 
|---|
| 391 | . | 
|---|
| 392 | \end_layout | 
|---|
| 393 |  | 
|---|
| 394 | \end_deeper | 
|---|
| 395 | \begin_layout Description | 
|---|
| 396 | GUI je automaticky generováno voláním metody askuser. | 
|---|
| 397 | V základní verzi se vytvoří prázdné UIExperiment a na něj se zavolá metoda | 
|---|
| 398 | askuser(). | 
|---|
| 399 | \end_layout | 
|---|
| 400 |  | 
|---|
| 401 | \begin_layout Section | 
|---|
| 402 | Řešení základních scénářů v M3k | 
|---|
| 403 | \end_layout | 
|---|
| 404 |  | 
|---|
| 405 | \begin_layout Subsection | 
|---|
| 406 | Trivial: | 
|---|
| 407 | \end_layout | 
|---|
| 408 |  | 
|---|
| 409 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 410 | Je definován ARXparticipant, který umí odhadovat ARX model a interagovat | 
|---|
| 411 | s prostředím pomocí DataSource. | 
|---|
| 412 | \end_layout | 
|---|
| 413 |  | 
|---|
| 414 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 415 | Je definováno UIarxparticipant, který se umí zeptat na parametry ARX modelu. | 
|---|
| 416 | \end_layout | 
|---|
| 417 |  | 
|---|
| 418 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 419 | Tj. | 
|---|
| 420 | při volání standardního Experimentu se vloží | 
|---|
| 421 | \end_layout | 
|---|
| 422 |  | 
|---|
| 423 | \begin_layout Description | 
|---|
| 424 | environment typu čtení dat ze souboru | 
|---|
| 425 | \end_layout | 
|---|
| 426 |  | 
|---|
| 427 | \begin_layout Description | 
|---|
| 428 | participant 1x UIarxparticipant. | 
|---|
| 429 | \end_layout | 
|---|
| 430 |  | 
|---|
| 431 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 432 | Po stisknutí tlačítka RUN se vygeneruje odpovídající ARENA. | 
|---|
| 433 | \end_layout | 
|---|
| 434 |  | 
|---|
| 435 | \begin_layout Subsection | 
|---|
| 436 | Iterators | 
|---|
| 437 | \end_layout | 
|---|
| 438 |  | 
|---|
| 439 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 440 | Je podporováno pouze na úrovni Experiment. | 
|---|
| 441 | Tj. | 
|---|
| 442 | uživatel nakliká první experiment a vyrobí m-file: | 
|---|
| 443 | \begin_inset listings | 
|---|
| 444 | lstparams "basicstyle={\ttfamily},language=Matlab" | 
|---|
| 445 | inline false | 
|---|
| 446 | status collapsed | 
|---|
| 447 |  | 
|---|
| 448 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 449 |  | 
|---|
| 450 | load UserInfo | 
|---|
| 451 | \end_layout | 
|---|
| 452 |  | 
|---|
| 453 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 454 |  | 
|---|
| 455 | for i=1:5 | 
|---|
| 456 | \end_layout | 
|---|
| 457 |  | 
|---|
| 458 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 459 |  | 
|---|
| 460 | ARENA.UIparticipants{i}.str = 1:i | 
|---|
| 461 | \end_layout | 
|---|
| 462 |  | 
|---|
| 463 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 464 |  | 
|---|
| 465 | end | 
|---|
| 466 | \end_layout | 
|---|
| 467 |  | 
|---|
| 468 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 469 |  | 
|---|
| 470 | ARENA=build(UserInfo) | 
|---|
| 471 | \end_layout | 
|---|
| 472 |  | 
|---|
| 473 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 474 |  | 
|---|
| 475 | run(ARENA) | 
|---|
| 476 | \end_layout | 
|---|
| 477 |  | 
|---|
| 478 | \end_inset | 
|---|
| 479 |  | 
|---|
| 480 |  | 
|---|
| 481 | \end_layout | 
|---|
| 482 |  | 
|---|
| 483 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 484 | Tj. | 
|---|
| 485 | přímé vkládání v GUI není podporováno. | 
|---|
| 486 | Informace o tom co a kdy změnit je třeba psát přímo do skriptu. | 
|---|
| 487 | \end_layout | 
|---|
| 488 |  | 
|---|
| 489 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 490 | Je možné navrhnout kombinaci, která vezme jiné userinfo a zpracuje ho: | 
|---|
| 491 | \end_layout | 
|---|
| 492 |  | 
|---|
| 493 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 494 | \begin_inset listings | 
|---|
| 495 | lstparams "basicstyle={\ttfamily},language=Matlab" | 
|---|
| 496 | inline false | 
|---|
| 497 | status collapsed | 
|---|
| 498 |  | 
|---|
| 499 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 500 |  | 
|---|
| 501 | load UserInfo | 
|---|
| 502 | \end_layout | 
|---|
| 503 |  | 
|---|
| 504 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 505 |  | 
|---|
| 506 | load Structures | 
|---|
| 507 | \end_layout | 
|---|
| 508 |  | 
|---|
| 509 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 510 |  | 
|---|
| 511 | for i=1:5 | 
|---|
| 512 | \end_layout | 
|---|
| 513 |  | 
|---|
| 514 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 515 |  | 
|---|
| 516 | ARENA.UIparticipants{i}.str = Structures{i} | 
|---|
| 517 | \end_layout | 
|---|
| 518 |  | 
|---|
| 519 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 520 |  | 
|---|
| 521 | end | 
|---|
| 522 | \end_layout | 
|---|
| 523 |  | 
|---|
| 524 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 525 |  | 
|---|
| 526 | ARENA=build(UserInfo) | 
|---|
| 527 | \end_layout | 
|---|
| 528 |  | 
|---|
| 529 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 530 |  | 
|---|
| 531 | run(ARENA) | 
|---|
| 532 | \end_layout | 
|---|
| 533 |  | 
|---|
| 534 | \end_inset | 
|---|
| 535 |  | 
|---|
| 536 |  | 
|---|
| 537 | \end_layout | 
|---|
| 538 |  | 
|---|
| 539 | \begin_layout Subsection | 
|---|
| 540 | Shared parts | 
|---|
| 541 | \end_layout | 
|---|
| 542 |  | 
|---|
| 543 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 544 | Je možné dosáhnout použitím stejného přístupu jako v předchozím případě. | 
|---|
| 545 | V UserInfu by byl jen jeden agent a ve for cyklu by se měnil. | 
|---|
| 546 | \end_layout | 
|---|
| 547 |  | 
|---|
| 548 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 549 | Další přístup, ketrý je udělán na úrovni GUI je save/load mechanismus, UserInfo | 
|---|
| 550 | vytvořené pro jednoho agenta se uloží na disk a pak se načte jako jiný | 
|---|
| 551 | agent. | 
|---|
| 552 |  | 
|---|
| 553 | \end_layout | 
|---|
| 554 |  | 
|---|
| 555 | \begin_layout Description | 
|---|
| 556 | Nevýhoda: Ztrácí se spojení s původním objektem. | 
|---|
| 557 | Pokud se ten změní tak se to nedozvíme... | 
|---|
| 558 | \end_layout | 
|---|
| 559 |  | 
|---|
| 560 | \begin_layout Subsection | 
|---|
| 561 | Inheritance | 
|---|
| 562 | \end_layout | 
|---|
| 563 |  | 
|---|
| 564 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 565 | Je řešeno manuálně v UI objektu, který dané objekty používá. | 
|---|
| 566 | Tj. | 
|---|
| 567 | v UIExperiment.ask() jsou vyjmenovány všechny UI enviromentů a participantů, | 
|---|
| 568 | které známe. | 
|---|
| 569 | \end_layout | 
|---|
| 570 |  | 
|---|
| 571 | \begin_layout Description | 
|---|
| 572 | Nevýhoda: Pracné a neefektivná. | 
|---|
| 573 | \end_layout | 
|---|
| 574 |  | 
|---|
| 575 | \begin_layout Section | 
|---|
| 576 | Nové XML rozhraní | 
|---|
| 577 | \end_layout | 
|---|
| 578 |  | 
|---|
| 579 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 580 | Co od toho očekávám: | 
|---|
| 581 | \end_layout | 
|---|
| 582 |  | 
|---|
| 583 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 584 | Popis UserInfa v XML (nebo snad XSD?), | 
|---|
| 585 | \end_layout | 
|---|
| 586 |  | 
|---|
| 587 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 588 | vylepšení možností scénářů iterators, inheritance a shared parts. | 
|---|
| 589 | \end_layout | 
|---|
| 590 |  | 
|---|
| 591 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 592 | GUI editovatelnost ala | 
|---|
| 593 | \begin_inset LatexCommand url | 
|---|
| 594 | name "KXMLeditor" | 
|---|
| 595 | target "http://kxmleditor.sourceforge.net/screenshots/screenshots.html" | 
|---|
| 596 |  | 
|---|
| 597 | \end_inset | 
|---|
| 598 |  | 
|---|
| 599 | , který se ale už nevyvíjí... | 
|---|
| 600 | \end_layout | 
|---|
| 601 |  | 
|---|
| 602 | \begin_layout Standard | 
|---|
| 603 | Čeho se bojím | 
|---|
| 604 | \end_layout | 
|---|
| 605 |  | 
|---|
| 606 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 607 | Automatického GUI, kromě výše zmíněného KXMLeditoru jsem nic podobného nenašel... | 
|---|
| 608 | \end_layout | 
|---|
| 609 |  | 
|---|
| 610 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 611 | Definice UserInfa přes XSD není zrovna jednoduché | 
|---|
| 612 | \end_layout | 
|---|
| 613 |  | 
|---|
| 614 | \begin_layout Itemize | 
|---|
| 615 | Původní metoda build by se dala udělat přes metodu | 
|---|
| 616 | \emph on | 
|---|
| 617 | post_hello() | 
|---|
| 618 | \emph default | 
|---|
| 619 | , ale co a askuser? Dá se to zakomponovat do XSD? | 
|---|
| 620 | \end_layout | 
|---|
| 621 |  | 
|---|
| 622 | \end_body | 
|---|
| 623 | \end_document | 
|---|