Show
Ignore:
Timestamp:
07/20/10 13:13:17 (14 years ago)
Author:
ondrak
Message:

texty - poslední úpravy

Files:
1 modified

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • applications/doprava/texty/Zelena_vlna/vnitrek-kapitola4.tex

    r1143 r1144  
    11\chapter{V�y simulac� 
    2 Ov�n�hov� navr�en� �� algoritmu bylo provedeno na dvou sc�� Oba simuluj�rovoz po dobu 24 hodin (od p�i do p�i), p�� prvn�c��dstavuje konstantn��dy na v�ech ramenech po cel� druh�ycuje re��oz zaznamenan�ktory dne 12. prosince 2007. V r�i ka�d� sc��lo porovn� sedm dopravn� veli�, z�an�jprve p�zen� pomoc�xpertn�avr�en�vn�gn�� pl� a po t��zen�omoc�gent�e�stavuj�evn�n��pl�m offsety algoritmem navr�en�apitole \ref{sec:navrh}. Proces �� pomoc�xpertn�avr�en�vn�gn�� pl� je d� ozna��jako \emph{reference}), proces ��omoc�gent�ozna��jako \emph{agenti}). Referen� syst�pou�� pevn�astaven�ffsety: u k�atky 5.495 60~s, u 5.601 40~s. 
     2Ov�n�hov� navr�en� �� algoritmu bylo provedeno na dvou sc�� Oba simuluj�rovoz po dobu 24 hodin (od p�i do p�i), p�� prvn�c��dstavuje konstantn��dy na v�ech ramenech po cel� druh�ycuje re��oz zaznamenan�ktory dne 12. prosince 2007. V r�i ka�d� sc��lo porovn� sedm dopravn� veli�, z�an�jprve p�zen� pomoc�xpertn�avr�en�vn�gn�� pl� a po t��zen�omoc�gent�e�stavuj�evn�n��pl�m offsety algoritmem navr�en�apitole \ref{sec:navrh}. Proces �� pomoc�xpertn�avr�en�vn�gn�� pl� je d� ozna��jako \emph{reference}), proces ��omoc�gent�ozna��jako \emph{agenti}). Referen� syst�pou�� pevn�astaven�ffsety: u k�atky 5.495 60~s, u 5.601 40~s.  
     3 
     4Simulace byla spu�t� s konfigura�m souborem \texttt{Zlicingw.cfg} (s r�i sc��parametru \texttt{entrances}), kde lze tak�al� pou�it�odnoty parametr�notliv�ent��up ke konfigura�mu souboru popisuje p�a \ref{app:src}. 
    35 
    46\section{Konstantn�jezdy} 
     
    810\begin{figure}% 
    911        \centering 
    10         \includegraphics[width=\columnwidth]{c01-offset-diff}% 
     12        \includegraphics[width=\columnwidth]{c01/offsety}% 
    1113        \caption{Rozd�mezi nastaven�fsetu v pr� simulace s konstantn� vjezdy.}% 
    1214        \label{fig:coffsets}% 
     
    3032\end{figure} 
    3133 
    32 Ani pohled na podrobn�tatistiky z jednotliv�zdn� pruh�ykazuje v��lep�en�ptimalizovan�rametr�l��rafy a tabulky porovn�j� referen� syst�s distribuovan�en�se nach�j� p�e \ref{app:const01}. 
     34Ani pohled na podrobn�tatistiky z jednotliv�zdn� pruh�ykazuje v��lep�en�ptimalizovan�rametr�l��rafy porovn�j� referen� syst�s distribuovan�en�se nach�j� p�e \ref{app:const01}. 
    3335 
    3436%\begin{table}% 
     
    5456\begin{figure}[p]% 
    5557        \centering 
    56         \includegraphics[width=0.9\columnwidth]{real-offset-diff}% 
     58        \includegraphics[width=\columnwidth]{real/offsety}% 
    5759        \caption{Rozd�mezi nastaven�fsetu v pr� simulace s re��ezdy.}% 
    5860        \label{fig:roffsets}% 
     
    6163\begin{figure}[p]% 
    6264        \centering 
    63         \includegraphics[width=0.9\columnwidth]{real-global-density}% 
     65        \includegraphics[width=\columnwidth]{real-global-density}% 
    6466        \caption{Pr��ustota vozidel b�m simulovan� dne p���ezdech do oblasti.}% 
    6567        \label{fig:rdensglob}% 
     
    9597%\end{figure} 
    9698 
    97 Dal��rafy a tabulky k tomuto sc��ou k dispozici v p�e \ref{app:real}. 
     99Dal��rafy k tomuto sc��ou k dispozici v p�e \ref{app:real}. 
    98100 
    99101\section{Zhodnocen� 
    100 V sou�n�erzi se implementace navr�en� algoritmu neuk�la jako ��m�j� k lep�� pr�u vozidel celou oblast�P� byl, p���v dob�i���ntenzity provozu, zaznamen�alespo�l��h na jedn� k�atek, kter� nazna�at jist�nci�t� metody ��rovozu.  
     102Testov� prok�lo, �e navr�en�genti jsou schopn�e dopracovat k nastaven�ffset�er�eaguje na dopravn�opt�u. Bohu�el takto z�an� ��e neuk�l jako ��m�j� k lep�� pr�u vozidel celou oblast�P� byl, p���v dob�i���ntenzity provozu, zaznamen�alespo�l��h na jedn� k�atek, kter� nazna�at jist�nci�t� metody ��rovozu.  
    101103 
    102104Potenci��zdrojem probl� by mohla b��venost algoritmu na p� velkou hustotu provozu, p�er�e tvo�ouh�ronty. Dokud je provoz na n��adin�, udr�uje se po� zastaven�od nebo na hranici hodnot, kter�sou v referen�m syst�. Pokud se provoz zv�za�u se tvo�louh�ronty, syst�pravd�dobn�ebude schopen ohodnotit jednotliv�astaven�ffsetu (proto�e nest� vypr�nit fronty), a proto ani nem�aj�optim��ffset. ��en�by mohlo b���n�odnot� funkce tak, aby v takov�p��och�lo alespo�postupn� zkracov� fronty, je-li to v danou chv� mo�n�