Show
Ignore:
Timestamp:
07/27/10 06:50:13 (15 years ago)
Author:
jabu
Message:
 
Location:
applications/doprava/texty/delka_cyklu/02_Aimsun
Files:
2 modified

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/02_Aimsun/Aimsun.tex

    r1147 r1150  
    66jízdy jednotlivých vozidel po dané komunikační síti, přičemž se zohledňují všechny parametry 
    77infrastruktury i dopravních prostředků, a to včetně chování řidiče. 
    8 \\ 
     8V této kapitole je popsána základní charakteristika mikrosimulátoru AIMSUN. 
     9Podrobnější informace lze nalézt například v \cite{aimsunget} nebo \cite{aimsunman}. 
     10 
    911\section{Vstupní data pro AIMSUN} 
    1012AIMSUN potřebuje pro svůj běh simulační scénář a množinu simulačních parametrů, které definují 
     
    1315\subsection{Scénář} 
    1416Popis dopravní sítě zahrnuje geometrii sítě, popis křižovatek a rozmístění detektorů, 
    15 které jsou rozmístěny podál dopravní sítě. 
     17které jsou rozmístěny podél dopravní sítě. 
    1618\\ 
    1719\\ 
    18 Plány řízení doprahy obsahují fáze a jejich délky pro křižovatky, které jsou řízeny dopravními světly. 
     20Plány řízení odpravy obsahují fáze a jejich délky pro křižovatky, které jsou řízeny dopravními světly. 
    1921V každé fázi je definováno která signální skupina je průjezdná. 
    2022\\ 
    2123\\ 
    2224dopravní data se dají zadat dvěma způsoby: 
    23 \newpage 
     25 
    2426\begin{itemize} 
    2527 \item Pomocí objemů dopravy v určitých místech dopravní sítě, poměrů odbočení a počátečního stavu 
    2628 \item Pomocí matice, kde prvek na $i$-tém řádku a v $j$-sloupci udává kolik jízd se uskuteční z místa $i$ do místa $j$ 
    2729\end{itemize} 
    28 V prvním případě se vozidla rozmístí stochasticky podle pořžadovaných počtů a poměrů odbočení do dopravní sítě, 
     30V prvním případě se vozidla rozmístí stochasticky podle požadovaných počtů a poměrů odbočení do dopravní sítě, 
    2931v případě druhém je každému vozidlu přiřazena trasa z místa $i$ do místa $j$. 
    3032\\ 
     
    5456 
    5557\subsubsection{Reálná simulace} 
    56 Aimsun umožňuje simulaci reálné dopravní sítě, kdy hodnoty hustoty dopravy 
     58AIMSUN umožňuje simulaci reálné dopravní sítě, kdy hodnoty hustoty dopravy 
    5759odpovídají skutečně naměřeným hodnotám v reálném prostření simulované sítě. 
    58 Běžně se používají ručně sečtené hodoty v intervalech jedné hodiny. 
     60Běžně se používají ručně sečtené hodnoty v intervalech jedné hodiny. 
    5961Údaje se potom vkládají opět ručně do simulátoru. 
    6062\\ 
     
    6668rozběhne AIMSUN, do kterého generuje v průběhu simulace vozidla podle reálných dat. 
    6769 
    68 \subsubsection{Zpracování dat} 
    69 Druhým důležitám úkolem VGS API je zhromažďovat data potřebná pro 
    70 vyhodnocení experimentu. Aimsun sice disponuje jednoduchým rozhraním pro 
     70\subsubsection{Zpracování dat}\label{sss:zpracovani_dat} 
     71Druhým důležitým úkolem VGS API je shromažďovat data potřebná pro 
     72vyhodnocení experimentu. AIMSUN sice disponuje jednoduchým rozhraním pro 
    7173vizualizaci dat a jejich export do textových souborů, není ale možné 
    7274například porovnávat jednotlivé scénáře simulací. VGS API proto 
     
    8789Pokud bychom chtěli počítat délku fronty jako rozdíl počtů vozidel, která do křižovatky přijela a která ji opustila, 
    8890docházelo by ke kumulaci této chyby v průběhu simulace. 
    89 Hodnota délky fronty se ve VGS API získá vysčítáním vozidel s 
     91Hodnota délky fronty se ve VGS API získá sečtením vozidel s 
    9092menší rychlostí než 3,6 km/h po segmentech jízdního pruhu. 
    9193 
     
    124126 
    125127\subsection{Oblast simulace}\label{ss:oblast_simulace} 
    126 Pro simulaci bylo použito svhéma dvou křižovatek na ulici Řevnické, sestavené 
    127 podle skutečné situace. Následující schémata znázorňují křižovatkuy s označením 
     128Pro simulaci bylo použito schéma dvou křižovatek na ulici Řevnické, sestavené 
     129podle skutečné situace. Následující schémata znázorňují křižovatky s označením 
    128130495 - Na Radosti a 601 - terminál BUS, jejich pruhy (VA, VB, VC, VD, VE, VF a VA, VAa, VB, VBa, VC, VD, VE, Se) 
    129131a detektory, znázorněné zelenými obdélníky. 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/02_Aimsun/Aimsun.tex.backup

    r1147 r1150  
    66jízdy jednotlivých vozidel po dané komunikační síti, přičemž se zohledňují všechny parametry 
    77infrastruktury i dopravních prostředků, a to včetně chování řidiče. 
     8V této kapitole je popsána základní charakteristika mikrosimulátoru AIMSUN. 
     9Podrobnější informace lze nalézt například v \cite{aimsunget} nebo \cite{aimsunman}. 
    810\\ 
     11 
    912\section{Vstupní data pro AIMSUN} 
    1013AIMSUN potřebuje pro svůj běh simulační scénář a množinu simulačních parametrů, které definují 
     
    6669rozběhne AIMSUN, do kterého generuje v průběhu simulace vozidla podle reálných dat. 
    6770 
    68 \subsubsection{Zpracování dat} 
     71\subsubsection{Zpracování dat}\label{sss:zpracovani_dat} 
    6972Druhým důležitám úkolem VGS API je zhromažďovat data potřebná pro 
    7073vyhodnocení experimentu. Aimsun sice disponuje jednoduchým rozhraním pro 
     
    126129Pro simulaci bylo použito svhéma dvou křižovatek na ulici Řevnické, sestavené 
    127130podle skutečné situace. Následující schémata znázorňují křižovatkuy s označením 
    128 495 a 601, jejich pruhy (VA, VB, VC, VD, VE, VF a VA, VAa, VB, VBa, VC, VD, VE, Se) 
    129 a detektory. 
     131495 - Na Radosti a 601 - terminál BUS, jejich pruhy (VA, VB, VC, VD, VE, VF a VA, VAa, VB, VBa, VC, VD, VE, Se) 
     132a detektory, znázorněné zelenými obdélníky. 
    130133 
    131134\begin{figure}[H]