Changeset 1150 for applications/doprava/texty/delka_cyklu/02_Aimsun
- Timestamp:
- 07/27/10 06:50:13 (15 years ago)
- Location:
- applications/doprava/texty/delka_cyklu/02_Aimsun
- Files:
-
- 2 modified
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
applications/doprava/texty/delka_cyklu/02_Aimsun/Aimsun.tex
r1147 r1150 6 6 jízdy jednotlivých vozidel po dané komunikační síti, přičemž se zohledňují všechny parametry 7 7 infrastruktury i dopravních prostředků, a to včetně chování řidiče. 8 \\ 8 V této kapitole je popsána základní charakteristika mikrosimulátoru AIMSUN. 9 Podrobnější informace lze nalézt například v \cite{aimsunget} nebo \cite{aimsunman}. 10 9 11 \section{Vstupní data pro AIMSUN} 10 12 AIMSUN potřebuje pro svůj běh simulační scénář a množinu simulačních parametrů, které definují … … 13 15 \subsection{Scénář} 14 16 Popis dopravní sítě zahrnuje geometrii sítě, popis křižovatek a rozmístění detektorů, 15 které jsou rozmístěny pod ál dopravní sítě.17 které jsou rozmístěny podél dopravní sítě. 16 18 \\ 17 19 \\ 18 Plány řízení doprahy obsahují fáze a jejich délky pro křižovatky, které jsou řízeny dopravními světly.20 Plány řízení odpravy obsahují fáze a jejich délky pro křižovatky, které jsou řízeny dopravními světly. 19 21 V každé fázi je definováno která signální skupina je průjezdná. 20 22 \\ 21 23 \\ 22 24 dopravní data se dají zadat dvěma způsoby: 23 \newpage 25 24 26 \begin{itemize} 25 27 \item Pomocí objemů dopravy v určitých místech dopravní sítě, poměrů odbočení a počátečního stavu 26 28 \item Pomocí matice, kde prvek na $i$-tém řádku a v $j$-sloupci udává kolik jízd se uskuteční z místa $i$ do místa $j$ 27 29 \end{itemize} 28 V prvním případě se vozidla rozmístí stochasticky podle po řžadovaných počtů a poměrů odbočení do dopravní sítě,30 V prvním případě se vozidla rozmístí stochasticky podle požadovaných počtů a poměrů odbočení do dopravní sítě, 29 31 v případě druhém je každému vozidlu přiřazena trasa z místa $i$ do místa $j$. 30 32 \\ … … 54 56 55 57 \subsubsection{Reálná simulace} 56 A imsunumožňuje simulaci reálné dopravní sítě, kdy hodnoty hustoty dopravy58 AIMSUN umožňuje simulaci reálné dopravní sítě, kdy hodnoty hustoty dopravy 57 59 odpovídají skutečně naměřeným hodnotám v reálném prostření simulované sítě. 58 Běžně se používají ručně sečtené hod oty v intervalech jedné hodiny.60 Běžně se používají ručně sečtené hodnoty v intervalech jedné hodiny. 59 61 Údaje se potom vkládají opět ručně do simulátoru. 60 62 \\ … … 66 68 rozběhne AIMSUN, do kterého generuje v průběhu simulace vozidla podle reálných dat. 67 69 68 \subsubsection{Zpracování dat} 69 Druhým důležit ám úkolem VGS API je zhromažďovat data potřebná pro70 vyhodnocení experimentu. A imsunsice disponuje jednoduchým rozhraním pro70 \subsubsection{Zpracování dat}\label{sss:zpracovani_dat} 71 Druhým důležitým úkolem VGS API je shromažďovat data potřebná pro 72 vyhodnocení experimentu. AIMSUN sice disponuje jednoduchým rozhraním pro 71 73 vizualizaci dat a jejich export do textových souborů, není ale možné 72 74 například porovnávat jednotlivé scénáře simulací. VGS API proto … … 87 89 Pokud bychom chtěli počítat délku fronty jako rozdíl počtů vozidel, která do křižovatky přijela a která ji opustila, 88 90 docházelo by ke kumulaci této chyby v průběhu simulace. 89 Hodnota délky fronty se ve VGS API získá vysčítáním vozidel s91 Hodnota délky fronty se ve VGS API získá sečtením vozidel s 90 92 menší rychlostí než 3,6 km/h po segmentech jízdního pruhu. 91 93 … … 124 126 125 127 \subsection{Oblast simulace}\label{ss:oblast_simulace} 126 Pro simulaci bylo použito s vhéma dvou křižovatek na ulici Řevnické, sestavené127 podle skutečné situace. Následující schémata znázorňují křižovatk uy s označením128 Pro simulaci bylo použito schéma dvou křižovatek na ulici Řevnické, sestavené 129 podle skutečné situace. Následující schémata znázorňují křižovatky s označením 128 130 495 - Na Radosti a 601 - terminál BUS, jejich pruhy (VA, VB, VC, VD, VE, VF a VA, VAa, VB, VBa, VC, VD, VE, Se) 129 131 a detektory, znázorněné zelenými obdélníky. -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/02_Aimsun/Aimsun.tex.backup
r1147 r1150 6 6 jízdy jednotlivých vozidel po dané komunikační síti, přičemž se zohledňují všechny parametry 7 7 infrastruktury i dopravních prostředků, a to včetně chování řidiče. 8 V této kapitole je popsána základní charakteristika mikrosimulátoru AIMSUN. 9 Podrobnější informace lze nalézt například v \cite{aimsunget} nebo \cite{aimsunman}. 8 10 \\ 11 9 12 \section{Vstupní data pro AIMSUN} 10 13 AIMSUN potřebuje pro svůj běh simulační scénář a množinu simulačních parametrů, které definují … … 66 69 rozběhne AIMSUN, do kterého generuje v průběhu simulace vozidla podle reálných dat. 67 70 68 \subsubsection{Zpracování dat} 71 \subsubsection{Zpracování dat}\label{sss:zpracovani_dat} 69 72 Druhým důležitám úkolem VGS API je zhromažďovat data potřebná pro 70 73 vyhodnocení experimentu. Aimsun sice disponuje jednoduchým rozhraním pro … … 126 129 Pro simulaci bylo použito svhéma dvou křižovatek na ulici Řevnické, sestavené 127 130 podle skutečné situace. Následující schémata znázorňují křižovatkuy s označením 128 495 a 601, jejich pruhy (VA, VB, VC, VD, VE, VF a VA, VAa, VB, VBa, VC, VD, VE, Se)129 a detektory .131 495 - Na Radosti a 601 - terminál BUS, jejich pruhy (VA, VB, VC, VD, VE, VF a VA, VAa, VB, VBa, VC, VD, VE, Se) 132 a detektory, znázorněné zelenými obdélníky. 130 133 131 134 \begin{figure}[H]