Show
Ignore:
Timestamp:
07/27/10 06:50:13 (14 years ago)
Author:
jabu
Message:
 
Files:
1 modified

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/02_Aimsun/Aimsun.tex

    r1147 r1150  
    66jízdy jednotlivých vozidel po dané komunikační síti, přičemž se zohledňují všechny parametry 
    77infrastruktury i dopravních prostředků, a to včetně chování řidiče. 
    8 \\ 
     8V této kapitole je popsána základní charakteristika mikrosimulátoru AIMSUN. 
     9Podrobnější informace lze nalézt například v \cite{aimsunget} nebo \cite{aimsunman}. 
     10 
    911\section{Vstupní data pro AIMSUN} 
    1012AIMSUN potřebuje pro svůj běh simulační scénář a množinu simulačních parametrů, které definují 
     
    1315\subsection{Scénář} 
    1416Popis dopravní sítě zahrnuje geometrii sítě, popis křižovatek a rozmístění detektorů, 
    15 které jsou rozmístěny podál dopravní sítě. 
     17které jsou rozmístěny podél dopravní sítě. 
    1618\\ 
    1719\\ 
    18 Plány řízení doprahy obsahují fáze a jejich délky pro křižovatky, které jsou řízeny dopravními světly. 
     20Plány řízení odpravy obsahují fáze a jejich délky pro křižovatky, které jsou řízeny dopravními světly. 
    1921V každé fázi je definováno která signální skupina je průjezdná. 
    2022\\ 
    2123\\ 
    2224dopravní data se dají zadat dvěma způsoby: 
    23 \newpage 
     25 
    2426\begin{itemize} 
    2527 \item Pomocí objemů dopravy v určitých místech dopravní sítě, poměrů odbočení a počátečního stavu 
    2628 \item Pomocí matice, kde prvek na $i$-tém řádku a v $j$-sloupci udává kolik jízd se uskuteční z místa $i$ do místa $j$ 
    2729\end{itemize} 
    28 V prvním případě se vozidla rozmístí stochasticky podle pořžadovaných počtů a poměrů odbočení do dopravní sítě, 
     30V prvním případě se vozidla rozmístí stochasticky podle požadovaných počtů a poměrů odbočení do dopravní sítě, 
    2931v případě druhém je každému vozidlu přiřazena trasa z místa $i$ do místa $j$. 
    3032\\ 
     
    5456 
    5557\subsubsection{Reálná simulace} 
    56 Aimsun umožňuje simulaci reálné dopravní sítě, kdy hodnoty hustoty dopravy 
     58AIMSUN umožňuje simulaci reálné dopravní sítě, kdy hodnoty hustoty dopravy 
    5759odpovídají skutečně naměřeným hodnotám v reálném prostření simulované sítě. 
    58 Běžně se používají ručně sečtené hodoty v intervalech jedné hodiny. 
     60Běžně se používají ručně sečtené hodnoty v intervalech jedné hodiny. 
    5961Údaje se potom vkládají opět ručně do simulátoru. 
    6062\\ 
     
    6668rozběhne AIMSUN, do kterého generuje v průběhu simulace vozidla podle reálných dat. 
    6769 
    68 \subsubsection{Zpracování dat} 
    69 Druhým důležitám úkolem VGS API je zhromažďovat data potřebná pro 
    70 vyhodnocení experimentu. Aimsun sice disponuje jednoduchým rozhraním pro 
     70\subsubsection{Zpracování dat}\label{sss:zpracovani_dat} 
     71Druhým důležitým úkolem VGS API je shromažďovat data potřebná pro 
     72vyhodnocení experimentu. AIMSUN sice disponuje jednoduchým rozhraním pro 
    7173vizualizaci dat a jejich export do textových souborů, není ale možné 
    7274například porovnávat jednotlivé scénáře simulací. VGS API proto 
     
    8789Pokud bychom chtěli počítat délku fronty jako rozdíl počtů vozidel, která do křižovatky přijela a která ji opustila, 
    8890docházelo by ke kumulaci této chyby v průběhu simulace. 
    89 Hodnota délky fronty se ve VGS API získá vysčítáním vozidel s 
     91Hodnota délky fronty se ve VGS API získá sečtením vozidel s 
    9092menší rychlostí než 3,6 km/h po segmentech jízdního pruhu. 
    9193 
     
    124126 
    125127\subsection{Oblast simulace}\label{ss:oblast_simulace} 
    126 Pro simulaci bylo použito svhéma dvou křižovatek na ulici Řevnické, sestavené 
    127 podle skutečné situace. Následující schémata znázorňují křižovatkuy s označením 
     128Pro simulaci bylo použito schéma dvou křižovatek na ulici Řevnické, sestavené 
     129podle skutečné situace. Následující schémata znázorňují křižovatky s označením 
    128130495 - Na Radosti a 601 - terminál BUS, jejich pruhy (VA, VB, VC, VD, VE, VF a VA, VAa, VB, VBa, VC, VD, VE, Se) 
    129131a detektory, znázorněné zelenými obdélníky.