Changeset 1151 for applications/doprava
- Timestamp:
- 07/27/10 15:22:29 (14 years ago)
- Location:
- applications/doprava/texty/delka_cyklu
- Files:
-
- 20 modified
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
applications/doprava/texty/delka_cyklu/00_Chapters/Abstract.tex
r1150 r1151 32 32 & \\ 33 33 {Klíčová slova:} & \\ 34 \multicolumn{2}{l}{multiagentn isystémy, decentralizované řízení, řízení dopravy, AIMSUN} \\[20mm]34 \multicolumn{2}{l}{multiagentní systémy, decentralizované řízení, řízení dopravy, AIMSUN} \\[20mm] 35 35 \end{tabular} 36 36 -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/00_Chapters/Abstract.tex~
r1150 r1151 33 33 {Klíčová slova:} & \\ 34 34 \multicolumn{2}{l}{multiagentni systémy, decentralizované řízení, řízení dopravy, AIMSUN} \\[20mm] 35 \end{tabular} 35 36 37 \begin{tabular}{l l} 36 38 {Title:} & \\ 37 39 \multicolumn{2}{l}{\bf \BooknameEN}\\[5mm] -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/00_Chapters/Acknow.tex
r1150 r1151 1 Rád bych poděkoval vedoucímu práce, Ing. Václavu Šmídlovi, Ph.D. a odb rnému konzultantovi, Dr. Ing. Janu Přikrilovi, Ph.D. za odborné vedení a nemalé úsilí1 Rád bych poděkoval vedoucímu práce, Ing. Václavu Šmídlovi, Ph.D. a odbornému konzultantovi, Dr. Ing. Janu Přikrylovi, Ph.D. za odborné vedení a nemalé úsilí 2 2 vynaložené při tvorbě této práce. -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/00_Chapters/Acknow.tex~
r1150 r1151 1 Rád bych poděkoval vedoucímu práce, Ing. Václavu Šmídlovi, Ph.D. a odbrnému konzultantovi, Dr. Ing. Janu Přikrilovi, Ph.D. za odborné vedení a nemalé úsilí1 Rád bych poděkoval vedoucímu práce, Ing. Václavu Šmídlovi, Ph.D. a odbrnému konzultantovi, Dr. Ing. Janu Přikrilovi, Ph.D. za odborné vedení a nemalé úsilí 2 2 vynaložené při tvorbě této práce. -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/00_Chapters/Declar.tex
r1150 r1151 4 4 ~\vfill 5 5 \vspace{0.5cm} 6 Prohlašuji, že jsem předloženou práci vypracoval samostatně a že jsem uvedl veškerou6 Prohlašuji, že jsem předloženou práci vypracoval samostatně, a že jsem uvedl veškerou 7 7 použitou literaturu. 8 8 \vspace{10mm} -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/00_Chapters/Declar.tex~
r1150 r1151 1 \thispagestyle{empty} 2 3 4 ~\vfill 1 5 \vspace{0.5cm} 2 6 Prohlašuji, že jsem předloženou práci vypracoval samostatně a že jsem uvedl veškerou 3 7 použitou literaturu. 4 \vspace{10 0mm}8 \vspace{10mm} 5 9 6 10 Praha, 8. července 2010 \hfill \autor \qquad -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/01_Intro/Intro.tex
r1150 r1151 1 1 \chapter{Úvod} 2 2 Stav dopravní situace ve městě bezesporu ovlivňuje život každého z nás a 3 pro jeho zlepšení, ať už máme na mysli výstavbu a zlepšování dopravních komunikací,3 do jeho zlepšení, ať už máme na mysli výstavbu a zlepšování dopravních komunikací, 4 4 nebo teoretický výzkum, jsou v dnešní době investovány nemalé finanční prostředky. 5 Optimalizované řízení provozu je jedn ímz možností, jak odlehčit dopravě bez nutnosti5 Optimalizované řízení provozu je jednou z možností, jak odlehčit dopravě bez nutnosti 6 6 zasahování do fyzického stavu silnic. 7 \\ 7 8 \\ 8 9 V současné době se spoléhá hlavně na ruční nastavení parametrů křižovatky z centrály na základě dat … … 12 13 nalezení optimální strategie a změny dopravní situace na křižovatkách. 13 14 \\ 15 \\ 14 16 Nejprve popíšeme mikrosimulátor AIMSUN, použité knihovny a používané parametry. 15 17 Poté si přiblížíme některé důležité prvky z teorie multiagentních systémů. 18 \\ 16 19 \\ 17 20 V druhé části práce popíšeme běh celého programu, způsob implementace třídy agenta, -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/02_Aimsun/Aimsun.tex
r1150 r1151 22 22 \\ 23 23 \\ 24 dopravní data se dají zadat dvěma způsoby:24 Dopravní data se dají zadat dvěma způsoby: 25 25 26 26 \begin{itemize} … … 51 51 52 52 \subsection{VGS API}\label{ss:vgs_api} 53 VGS API je rozhraní napsané v jazyce , které rozšiřuje funkčnost mikrosimulátoru AIMSUN.53 VGS API je rozhraní napsané v jazyce C++, které rozšiřuje funkčnost mikrosimulátoru AIMSUN. 54 54 Jeho dva nejdůležitější úkoly jsou zjednodušení reálné simulace a statistické zpracování 55 55 výstupních dat. … … 82 82 Jedním z nejpodstatnějších údajů, které nám VGS API poskytuje, je délka 83 83 fronty pro daný jízdní pruh. 84 Tento údaj je prakticky nemožn ýurčovat podle dat z detektorů, podstatně zkreslených84 Tento údaj je prakticky nemožné určovat podle dat z detektorů, podstatně zkreslených 85 85 chybami dvojího typu. Jednak vzniká chyba při přejezdu vozidla z pruhu do pruhu v oblasti detektorů, 86 86 kdy jedno vozidlo zaznamenají oba detektory. Vozidlo by se potom přičetlo do obou front. K druhému případu -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/03_Agents/Agents.tex
r1150 r1151 6 6 jednotlivých výpočetních prvků, tzv. agentů, které musí mít dvě základní schopnosti. 7 7 Zaprvé musí být schopni autonomní akce rozhodnutí - zjistit jak nejlépe dosáhnout 8 požadovaných cílů a zadruhé je to schopnost interakce s ostatními agenty. V druhém případě nejde8 požadovaných cílů - a zadruhé je to schopnost interakce s ostatními agenty. V druhém případě nejde 9 9 jen o pouhou výměnu dat, ale o typ kolektivní aktivity - návrh, potvrzení, odmítnutí. 10 10 11 11 \subsection{Historie} 12 12 13 Multiagentní systémy jsou na poli počítačové vědy poměrněnovinkou. Studium tohoto14 tématu probíhá od začátku osmdesátých let d evatenáctého století. Větší pozornosti13 Multiagentní systémy jsou na poli počítačové vědy relativní novinkou. Studium tohoto 14 tématu probíhá od začátku osmdesátých let dvacátého století. Větší pozornosti 15 15 se jim dostalo v polovině let devadesátých s rozvojem internetu. 16 16 … … 87 87 Nyní popíšeme, jak mají agenti možnost ovlivňovat prostředí. 88 88 Opět předpokládejme existenci dvou agentů $i$ a $j$. Obecně mají 89 různí agenti různou oblast působnosti. Množin y89 různí agenti různou oblast působnosti. Množina 90 90 $$ A = \{ a_1, a_2, ... \} $$ 91 znázorňuj í množinyvšech akcí, které jsou agenti schopni provézt.91 znázorňuje množinu všech akcí, které jsou agenti schopni provézt. 92 92 Na tyto akce reaguje prostředí přechodem do nějakého stavu $\omega \in \Omega$. 93 93 Formálně můžeme tento přechod zapsat jako funkci … … 137 137 Racionálně uvažující agent tedy vyloučí všechny strategie $a_i$, jestliže existuje 138 138 strategie $a_j$, která nad strategií $a_i$ silně dominuje. K zúžení výběru zbývajících 139 strategií slouží Nashova Rovnost. Pro zjednodušení uvažujme 2 agenty, $i$ a $j$.139 strategií slouží Nashova rovnost. Pro zjednodušení uvažujme 2 agenty, $i$ a $j$. 140 140 Dvě strategie, $a_1$ a $a_2$ jsou v Nashově rovnosti, pokud za předpokladu že agent 141 141 $i$ zvolí strategii $a_1$, je nejvýhodnější strategií pro agenta $j$ je strategie $a_2$ a zároveň -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/05_AlgorithmDescription/AlgorithmDescription.tex
r1150 r1151 43 43 \subsubsection{Třída RV} 44 44 Třída \texttt{RV} implementuje pole popisků k vektorům třídy IT++. 45 K přístupu k jednotlivým slouží přetížený operátor závorky \texttt{(int index)}.45 K přístupu k jednotlivým prvkům slouží přetížený operátor závorky \texttt{(int index)}. 46 46 K určení veličiny uložené ve vektoru se používají metody 47 47 \begin{description} … … 69 69 \\ 70 70 Následující kód popisuje vytvoření dvou vektorů \texttt{from} a \texttt{to}, 71 popsaných \texttt{RV} vektory \texttt{rv\_from} a \texttt{rv\_to}, a zkop ání odpovídajících71 popsaných \texttt{RV} vektory \texttt{rv\_from} a \texttt{rv\_to}, a zkopírování odpovídajících 72 72 údajů z \texttt{from} do \texttt{to} pomocí třídy \texttt{Datalink}. Výsledkem je, že vektor 73 73 \texttt{to} bude obsahovat hodnoty 1 a 2. … … 97 97 Po inicializaci se do příslušných proměnných uloží textové 98 98 řetězce, podle kterých se přiřazují k pruhu data z detektorů 99 a AIMSUNu, jako je na 99 a AIMSUNu, jako je například maximální délka 100 100 fronty na dopravním pruhu za jednu simulační periodu. 101 101 102 102 103 103 \section{Třída LaneHandler} 104 Tato třída zprostředkovává přístup agentovik údajům z jednotlivých pruhů.104 Tato třída zprostředkovává agentovi přístup k údajům z jednotlivých pruhů. 105 105 Stará se o zaznamenávání a statistické zpracování dat z AIMSUNu. 106 106 Také je zde implementován odhad čekací doby automobilu do průjezdu křižovatkou, 107 což je údaj používaný v hodnotící délky cyklu funkciagenta.107 což je údaj používaný v hodnotící funkci délky cyklu agenta. 108 108 109 109 \subsection{Fronta} … … 118 118 119 119 \subsection{Odhad fronty}\label{ss:odhad_fronty} 120 K odhadu fronty je použito metody tzv. exponenciálního zapomínání. Metoda vychází z plovoucího průměru 121 Který je vhodný pro odhad nekonstantní hodnoty. Označíme si veličinu $\overline{q_i}$ jako plovoucí průměr120 K odhadu fronty je použito metody tzv. exponenciálního zapomínání. Metoda vychází z plovoucího průměru, 121 který je vhodný pro odhad nekonstantní hodnoty. Označíme si veličinu $\overline{q_i}$ jako plovoucí průměr 122 122 fronty v kroku $i$, kam budeme ukládat posledních $n$ měření. Označme si velikost fronty naměřenou v $i$-tém kroku jako$q_i$. 123 V kroku $i+1$ je hodnota hodnotaplovoucího průměru před přičtením poslední naměřené hodnoty rovna123 V kroku $i+1$ je hodnota plovoucího průměru před přičtením poslední naměřené hodnoty rovna 124 124 $$ 125 125 \overline{q_i} = \frac{1}{n} \sum_{j=0}^{n-1} q_{i-j} . … … 130 130 \overline{q_{i+1}} = \frac{1}{n} ( n \overline{q_i} - q_{i-n+1} + q_{i+1} ) = \overline{q_i} - \frac{1}{n} q_{i-n+1} +\frac{1}{n} q_{i+1}. 131 131 $$ 132 Abychom nemuseli ukládat posledních $n$ měření . Zjednodušíme algoritmus tím, že místo kroku $i-n+1$ odečteme od průměru132 Abychom nemuseli ukládat posledních $n$ měření, zjednodušíme algoritmus tím, že místo kroku $i-n+1$ odečteme od průměru 133 133 jeho hodnotu podělenou délkou průměrovacího okna $n$. Výpočet přejde na tvar 134 134 $$ … … 140 140 \overline{q_{i+1}} = \overline{q_i} + w \Delta q_{i+1}. 141 141 $$ 142 Průměr s exponenciálním zapomínáním se nazývá proto, že je v něm v $i$-tém kroku uložena i první hodnota,142 Průměr s exponenciálním zapomínáním se tak nazývá proto, že je v něm v $i$-tém kroku uložena i první hodnota, 143 143 má však zanedbatelnou váhu $\left(\frac{n-1}{n}\right)^i$. Jedná se o jaksi zjednodušenou verzi Kalmanova filtru. 144 144 Grafy \ref{fig:q1} a \ref{fig:q2} znázorňují rozdíl mezi okamžitou a filtrovanou délkou fronty při váze $w = 0.2$. … … 149 149 \begin{center} 150 150 {\includegraphics[width=10cm]{\obr q_scen_01_1h_tc80.eps}} 151 \caption{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline délka cyklu 80 s}\label{fig:q1}151 \caption{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline- délka cyklu 80 s}\label{fig:q1} 152 152 \end{center} 153 153 \end{figure} … … 156 156 \begin{center} 157 157 {\includegraphics[width=10cm]{\obr q_scen_01_1h_tc40-120.eps}} 158 \caption{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline délka cyklu 40-120 s}\label{fig:q2}158 \caption{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline- délka cyklu 40-120 s}\label{fig:q2} 159 159 \end{center} 160 160 \end{figure} … … 162 162 163 163 V reálném případě je potřeba vypočítat délku fronty podle záznamů z detektorů. 164 Prostý výpočet délky fronty například jako rozdíl počtu vozidel, která odjela a která přijela však není možný.165 Vdůsledku problémů popsaných v \ref{sss:zpracovani_dat}. Výpočet délky fronty není předmětem zkoumání této práce.164 Prostý výpočet délky fronty například jako rozdíl počtu vozidel, která odjela, a která přijela však není možný, 165 v důsledku problémů popsaných v \ref{sss:zpracovani_dat}. Výpočet délky fronty není předmětem zkoumání této práce. 166 166 Podrobnější pojednání o tomto problému lze najít například v \cite{pecherkova}. 167 167 \\ 168 168 \\ 169 169 Protože časté přenastavování délky cyklu působí řadičům problémy, přenastavuje se tento parametr jednou za časový 170 úsek, kt rý je několikanásobně delší než 90 sekund. Je tedy nutné modelovat časový průběh fronty. Při rozšiřování testovacího170 úsek, který je několikanásobně delší než 90 sekund. Je tedy nutné modelovat časový průběh fronty. Při rozšiřování testovacího 171 171 prostředí tento model ovlivní i údaj o počtu vozidel, které přijedou ze sousední křižovatky. Tento údaj závisí na délce cyklu 172 a není agentov ydostupný přímo. Bude tedy nutné rozšířit komunikaci agentů, popsanou v \ref{ss:komunikace}, o tento údaj.172 a není agentovi dostupný přímo. Bude tedy nutné rozšířit komunikaci agentů, popsanou v \ref{ss:komunikace}, o tento údaj. 173 173 174 174 175 175 \subsection{Odhad čekací doby}\label{ss:odhad_cekaci_doby} 176 Jednou z nejdůležitějších částí logiky, implementovan áv třídě \texttt{LaneHandler} je176 Jednou z nejdůležitějších částí logiky, implementované v třídě \texttt{LaneHandler} je 177 177 odhad čekací doby vozidel stojících v, nebo přijíždějících do příslušného jízdního pruhu. 178 178 Tento odhad se používá při výběru a ohodnocení délky cyklu. … … 182 182 Do proměnné \texttt{q} se uloží aktuální hodnota fronty. 183 183 Simulace začíná v čase \texttt{t = 0}. V každém kroku simulace 184 se zvětší fronta o hustotu provozu (poč t aut za sekundu), odhadovanou z údajů z detektorů, a pokud se čas nachází184 se zvětší fronta o hustotu provozu (počet aut za sekundu), odhadovanou z údajů z detektorů, a pokud se čas nachází 185 185 ve průjezdné fázi, zmenší se o konstantu, nazývanou saturovaný tok, která udává maximální počet aut, které projedou 186 186 křižovatkou. K čekací době vozidel, uložené v proměnné \texttt{wt}, se potom přičte délka zbývající fronty a čas … … 189 189 \\ 190 190 Odhad probíhá ve dvou fázích, realizovaných cykly typu \texttt{for}. V první běží čas do největší části \texttt{T}, 191 soudělné s \texttt{tc}, v druhé po zbytek \texttt{T}. níže uvádím popis všech proměnných.191 soudělné s \texttt{tc}, v druhé po zbytek \texttt{T}. Níže uvádím popis všech proměnných. 192 192 \begin{description} 193 193 \item[tc] délka cyklu, pro kterou je odhad prováděn (parametr funkce) … … 203 203 \item[tc\_last] zbytek odhadovací periody 204 204 \item[gt\_last] délka zelené ve zbytku odhadovací periody 205 \item[delta] korekční parametr vyjadřuje zkrácení doby průjezdnosti vlivem pomalých rozjezdů a pod pbně205 \item[delta] korekční parametr vyjadřuje zkrácení doby průjezdnosti vlivem pomalých rozjezdů a podobně 206 206 \end{description} 207 207 Odhad je implementován v metodě \texttt{getWT}: … … 319 319 \subsubsection{Metoda receive a broadcast} \label{ss:komunikace} 320 320 Po načtení a zpracování dat začíná komunikace. Ta je realizována metodami 321 \texttt{broadcas } a \texttt{receive}, které se volají střídavě. Přesněji řečeno,322 hlavn ismyčka nejprve volá metody \texttt{receive} každého agenta tak dlouho, dokud nevyprázdní frontu zpráv.321 \texttt{broadcast} a \texttt{receive}, které se volají střídavě. Přesněji řečeno, 322 hlavní smyčka nejprve volá metody \texttt{receive} každého agenta tak dlouho, dokud nevyprázdní frontu zpráv. 323 323 Ta je reprezentována polem proměnných typu \texttt{Setting}, které mají nastaveny čtyři parametry: 324 324 … … 370 370 371 371 \subsubsection{Metoda act}\label{sss:metoda_act} 372 Pokud se agenti dohodl yna změně délky cyklu, probíhá její přenastavení v metodě \texttt{act}.372 Pokud se agenti dohodli na změně délky cyklu, probíhá její přenastavení v metodě \texttt{act}. 373 373 Nejprve se projde pole \texttt{received\_profit\_sum} a vybere se z něj maximum. 374 374 Poté se podle indexu maximálního zisku určí ideální délka fronty. -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/06_Results/Results.tex
r1150 r1151 18 18 Pro tento scénář se při porovnání se simulacemi při konstantních délkách cyklu, nastavených na 70 a 90 sekund, 19 19 ukázala délka cyklu 80 sekund jako optimální. Následující graf ukazuje vývoj nastavované délky cyklu. 20 Je vidět že se drží v rozsahu optimální hodnoty 80 sekund +- 4s a neosciluje.20 Je vidět, že se drží v rozsahu optimální hodnoty 80 sekund +- 4s a neosciluje. 21 21 22 22 \begin{figure}[H] … … 35 35 \centering 36 36 \input{ \tab 01_70_80.tex } 37 \caption{Tabulk naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 70 a 80 sekund}37 \caption{Tabulka naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 70 a 80 sekund} 38 38 \label{tab:01_70_80} 39 39 \end{table} … … 42 42 \centering 43 43 \input{ \tab 01_90_80.tex } 44 \caption{Tabulk naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 90 a 80 sekund}44 \caption{Tabulka naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 90 a 80 sekund} 45 45 \label{tab:01_90_80} 46 46 \end{table} -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/07_Ending/Ending.tex
r1150 r1151 19 19 Výsledky měření ukázaly, že pokud se intenzita provozu pohybuje 20 20 na standardní úrovni, na kterou je referenční délka cyklu optimalizovaná, 21 algoritmus sicedopravní situaci většinou nezlepší. Pokud však dojde ke zhoršení,21 algoritmus dopravní situaci většinou nezlepší. Pokud však dojde ke zhoršení, 22 22 není nijak výrazné. Při výrazně vyšší nebo nižší intenzitě provozu, než na jakou je délka cyklu 23 optimalizována, se zdá, že vlivem algoritmu docházík podstatnému zlepšení.23 optimalizována, dochází vlivem algoritmu k podstatnému zlepšení. 24 24 \\ 25 25 \\ … … 27 27 odstranění nedostatků při zpracování dat, či zpřesnění některých parametrů. 28 28 Pod dojmem dosavadních výsledků si ale myslím, že decentralizované řízení multiagentním systémem 29 je te rn pravý směr ve vývoji řízení dopravy.29 je ten pravý směr ve vývoji řízení dopravy. 30 30 \\ 31 31 \\ 32 Zlepšení výsledků se také dá očekávat při možnosti nastavení více parametrů najednou, třebadélky cyklu a offsetu.32 Zlepšení výsledků se také dá očekávat při možnosti nastavení více parametrů najednou, například délky cyklu a offsetu. 33 33 Tyto dva parametry jsou vzájemně propojené. Složitost vyjednávání by se samozřejmě dosti zvětšila, neboť hodnota jednoho 34 34 parametru by ovlivňovala rozhodování o druhém, a to ve smyslu ne jednoho, ale celé skupiny agentů. Touto kombinací by se však -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/07_Ending/Ending.tex~
r1150 r1151 2 2 3 3 Úkolem této práce bylo navrhnout základní algoritmus na decentralizované řízení 4 dopravní signalizace za použití multiagentn ního systému a provedením4 dopravní signalizace za použití multiagentního systému a provedením 5 5 základních měření zjistit, jestli může být tento způsob řízení 6 6 cestou se zdárným koncem. Algoritmus měl za úkol řídit dopravní … … 19 19 Výsledky měření ukázaly, že pokud se intenzita provozu pohybuje 20 20 na standardní úrovni, na kterou je referenční délka cyklu optimalizovaná, 21 algoritmus sicedopravní situaci většinou nezlepší. Pokud však dojde ke zhoršení,21 algoritmus dopravní situaci většinou nezlepší. Pokud však dojde ke zhoršení, 22 22 není nijak výrazné. Při výrazně vyšší nebo nižší intenzitě provozu, než na jakou je délka cyklu 23 optimalizována, se zdá, že vlivem algoritmu docházík podstatnému zlepšení.23 optimalizována, dochází vlivem algoritmu k podstatnému zlepšení. 24 24 \\ 25 25 \\ 26 26 Pro reálné nasazení algoritmu by bylo zapotřebí věnovat ještě mnoho času na jeho zdokonalení, 27 27 odstranění nedostatků při zpracování dat, či zpřesnění některých parametrů. 28 Pod dojmem dosavadních výsledků si ale myslím, že decentralizované řízení multiagent ím systémem29 je te rn pravý směr ve vývoji řízení dopravy.28 Pod dojmem dosavadních výsledků si ale myslím, že decentralizované řízení multiagentním systémem 29 je ten pravý směr ve vývoji řízení dopravy. 30 30 \\ 31 31 \\ 32 Zlepšení výsledků se také dá očekávat při možnosti nastavení více parametrů najednou, třebadélky cyklu a offsetu.32 Zlepšení výsledků se také dá očekávat při možnosti nastavení více parametrů najednou, například délky cyklu a offsetu. 33 33 Tyto dva parametry jsou vzájemně propojené. Složitost vyjednávání by se samozřejmě dosti zvětšila, neboť hodnota jednoho 34 34 parametru by ovlivňovala rozhodování o druhém, a to ve smyslu ne jednoho, ale celé skupiny agentů. Touto kombinací by se však -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/bak.aux
r1150 r1151 94 94 \newlabel{ss:odhad_fronty}{{4.3.2}{18}{Odhad fronty\relax }{subsection.4.3.2}{}} 95 95 \citation{pecherkova} 96 \@writefile{lof}{\contentsline {figure}{\numberline {4.1}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline d\IeC {\'e}lka cyklu 80 s\relax }}{19}{figure.caption.9}}97 \newlabel{fig:q1}{{4.1}{19}{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline délka cyklu 80 s\relax \relax }{figure.caption.9}{}}98 \@writefile{lof}{\contentsline {figure}{\numberline {4.2}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline d\IeC {\'e}lka cyklu 40-120 s\relax }}{19}{figure.caption.10}}99 \newlabel{fig:q2}{{4.2}{19}{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline délka cyklu 40-120 s\relax \relax }{figure.caption.10}{}}96 \@writefile{lof}{\contentsline {figure}{\numberline {4.1}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline - d\IeC {\'e}lka cyklu 80 s\relax }}{19}{figure.caption.9}} 97 \newlabel{fig:q1}{{4.1}{19}{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline - délka cyklu 80 s\relax \relax }{figure.caption.9}{}} 98 \@writefile{lof}{\contentsline {figure}{\numberline {4.2}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline - d\IeC {\'e}lka cyklu 40-120 s\relax }}{19}{figure.caption.10}} 99 \newlabel{fig:q2}{{4.2}{19}{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline - délka cyklu 40-120 s\relax \relax }{figure.caption.10}{}} 100 100 \@writefile{toc}{\contentsline {subsection}{\numberline {4.3.3}Odhad \IeC {\v c}ekac\IeC {\'\i } doby}{20}{subsection.4.3.3}} 101 101 \newlabel{ss:odhad_cekaci_doby}{{4.3.3}{20}{Odhad čekací doby\relax }{subsection.4.3.3}{}} … … 121 121 \@writefile{lof}{\contentsline {figure}{\numberline {5.1}{\ignorespaces Pr\IeC {\r u}b\IeC {\v e}h d\IeC {\'e}lky cyklu\relax }}{28}{figure.caption.11}} 122 122 \newlabel{fig:tc01_2h}{{5.1}{28}{Průběh délky cyklu\relax \relax }{figure.caption.11}{}} 123 \@writefile{lot}{\contentsline {table}{\numberline {5.1}{\ignorespaces Tabulk nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 70 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.12}}124 \newlabel{tab:01_70_80}{{5.1}{29}{Tabulk naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 70 a 80 sekund\relax \relax }{table.caption.12}{}}125 \@writefile{lot}{\contentsline {table}{\numberline {5.2}{\ignorespaces Tabulk nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 90 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.13}}126 \newlabel{tab:01_90_80}{{5.2}{29}{Tabulk naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 90 a 80 sekund\relax \relax }{table.caption.13}{}}123 \@writefile{lot}{\contentsline {table}{\numberline {5.1}{\ignorespaces Tabulka nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 70 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.12}} 124 \newlabel{tab:01_70_80}{{5.1}{29}{Tabulka naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 70 a 80 sekund\relax \relax }{table.caption.12}{}} 125 \@writefile{lot}{\contentsline {table}{\numberline {5.2}{\ignorespaces Tabulka nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 90 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.13}} 126 \newlabel{tab:01_90_80}{{5.2}{29}{Tabulka naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 90 a 80 sekund\relax \relax }{table.caption.13}{}} 127 127 \@writefile{lof}{\contentsline {figure}{\numberline {5.2}{\ignorespaces Pr\IeC {\r u}m\IeC {\v e}rn\IeC {\'e} po\IeC {\v c}ty zastaven\IeC {\'\i }\relax }}{30}{figure.caption.14}} 128 128 \newlabel{fig:01_8h_tc80_numStops}{{5.2}{30}{Průměrné počty zastavení\relax \relax }{figure.caption.14}{}} -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/bak.lof
r1150 r1151 8 8 \addvspace {10\p@ } 9 9 \addvspace {10\p@ } 10 \contentsline {figure}{\numberline {4.1}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline d\IeC {\'e}lka cyklu 80 s\relax }}{19}{figure.caption.9}11 \contentsline {figure}{\numberline {4.2}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline d\IeC {\'e}lka cyklu 40-120 s\relax }}{19}{figure.caption.10}10 \contentsline {figure}{\numberline {4.1}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline - d\IeC {\'e}lka cyklu 80 s\relax }}{19}{figure.caption.9} 11 \contentsline {figure}{\numberline {4.2}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline - d\IeC {\'e}lka cyklu 40-120 s\relax }}{19}{figure.caption.10} 12 12 \addvspace {10\p@ } 13 13 \contentsline {figure}{\numberline {5.1}{\ignorespaces Pr\IeC {\r u}b\IeC {\v e}h d\IeC {\'e}lky cyklu\relax }}{28}{figure.caption.11} -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/bak.log
r1150 r1151 1 This is pdfTeX, Version 3.1415926-1.40.10 (TeX Live 2009/Debian) (format=latex 2010.6.20) 27 JUL 2010 06:451 This is pdfTeX, Version 3.1415926-1.40.10 (TeX Live 2009/Debian) (format=latex 2010.6.20) 27 JUL 2010 15:00 2 2 entering extended mode 3 3 restricted \write18 enabled. … … 773 773 774 774 ] (./bak.lot 775 Overfull \hbox (7 3.16562pt too wide) in paragraph at lines 7--7775 Overfull \hbox (78.38779pt too wide) in paragraph at lines 7--7 776 776 [][] [] [][] 777 777 [] 778 778 779 779 780 Overfull \hbox (7 3.16562pt too wide) in paragraph at lines 8--8780 Overfull \hbox (78.38779pt too wide) in paragraph at lines 8--8 781 781 [][] [] [][] 782 782 [] … … 792 792 ] (./01_Intro/Intro.tex 793 793 Kapitola 1. 794 795 Underfull \hbox (badness 10000) in paragraph at lines 2--22 796 797 [] 798 799 800 Underfull \hbox (badness 10000) in paragraph at lines 2--22 801 802 [] 803 804 805 Underfull \hbox (badness 10000) in paragraph at lines 2--22 806 807 [] 808 794 809 ) (./02_Aimsun/Aimsun.tex [1 795 810 … … 1088 1103 1089 1104 1090 Overfull \hbox (7.49811pt too wide) in paragraph at lines 3--361091 \OT1/cmr/m/n/12 na kte-rou je re-fe-ren^^Tcn^^S^^P d^^Selka cyklu op-ti-ma-li-z1092 o-van^^Sa, al-go-rit-mus sice do-pravn^^S^^P si-tu-aci v^^Tet^^Tsinou1093 []1094 1095 1096 1105 Underfull \hbox (badness 10000) in paragraph at lines 3--36 1097 1106 … … 1101 1110 Underfull \hbox (badness 10000) in paragraph at lines 3--36 1102 1111 1103 []1104 1105 1106 Overfull \hbox (8.71233pt too wide) in paragraph at lines 3--361107 \OT1/cmr/m/n/12 jedn^^Sav^^San^^S^^P by se sa-moz^^Trejm^^Te do-sti zv^^Tet^^Ts1108 ila, ne-bot[] hod-nota jed-noho pa-ra-me-tru by ovliv^^Tnovala1109 1112 [] 1110 1113 … … 1129 1132 10815 strings out of 495028 1130 1133 146945 string characters out of 1181442 1131 27761 2words of memory out of 30000001134 277618 words of memory out of 3000000 1132 1135 13734 multiletter control sequences out of 15000+50000 1133 1136 16986 words of font info for 69 fonts, out of 3000000 for 9000 … … 1135 1138 43i,12n,67p,332b,1770s stack positions out of 5000i,500n,10000p,200000b,50000s 1136 1139 1137 Output written on bak.dvi (54 pages, 1974 76bytes).1140 Output written on bak.dvi (54 pages, 197484 bytes). -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/bak.lot
r1150 r1151 5 5 \addvspace {10\p@ } 6 6 \addvspace {10\p@ } 7 \contentsline {table}{\numberline {5.1}{\ignorespaces Tabulk nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 70 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.12}8 \contentsline {table}{\numberline {5.2}{\ignorespaces Tabulk nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 90 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.13}7 \contentsline {table}{\numberline {5.1}{\ignorespaces Tabulka nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 70 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.12} 8 \contentsline {table}{\numberline {5.2}{\ignorespaces Tabulka nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 90 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.13} 9 9 \addvspace {10\p@ } -
applications/doprava/texty/delka_cyklu/bakalarska_prace.kilepr
r1150 r1151 5 5 kileprversion=2 6 6 kileversion=2.0.85 7 lastDocument=0 2_Aimsun/Aimsun.tex7 lastDocument=00_Chapters/Abstract.tex 8 8 masterDocument= 9 9 name=Project … … 17 17 QuickBuild= 18 18 19 [document-settings,item:00_Chapters/Abstract.tex] 20 Bookmarks= 21 Encoding=UTF-8 22 Highlighting=LaTeX 23 Indentation Mode= 24 Mode=LaTeX 25 ReadWrite=true 26 19 27 [document-settings,item:00_Chapters/Acknow.tex] 20 28 Bookmarks= … … 25 33 ReadWrite=true 26 34 35 [document-settings,item:01_Intro/Intro.tex] 36 Bookmarks= 37 Encoding=UTF-8 38 Highlighting=LaTeX 39 Indentation Mode= 40 Mode=LaTeX 41 ReadWrite=true 42 27 43 [document-settings,item:02_Aimsun/Aimsun.tex] 28 44 Bookmarks= … … 80 96 Mode=LaTeX 81 97 ReadWrite=true 98 99 [item:00_Chapters/Abstract.tex] 100 archive=true 101 column=0 102 encoding=UTF-8 103 highlight=LaTeX 104 line=35 105 mode=LaTeX 106 open=true 107 order=1 82 108 83 109 [item:00_Chapters/Acknow.tex] … … 103 129 [item:01_Intro/Intro.tex] 104 130 archive=true 105 column= 0106 encoding= 107 highlight= 108 line= 0109 mode= 131 column=34 132 encoding=UTF-8 133 highlight=LaTeX 134 line=16 135 mode=LaTeX 110 136 open=false 111 137 order=-1 … … 113 139 [item:02_Aimsun/Aimsun.tex] 114 140 archive=true 115 column= 3116 encoding=UTF-8 117 highlight=LaTeX 118 line= 4119 mode=LaTeX 120 open= true141 column=65 142 encoding=UTF-8 143 highlight=LaTeX 144 line=128 145 mode=LaTeX 146 open=false 121 147 order=1 122 148 123 149 [item:03_Agents/Agents.tex] 124 150 archive=true 125 column= 22126 encoding=UTF-8 127 highlight=LaTeX 128 line= 0129 mode=LaTeX 130 open= true151 column=111 152 encoding=UTF-8 153 highlight=LaTeX 154 line=196 155 mode=LaTeX 156 open=false 131 157 order=2 132 158 133 159 [item:05_AlgorithmDescription/AlgorithmDescription.tex] 134 160 archive=true 135 column= 121136 encoding=UTF-8 137 highlight=LaTeX 138 line= 171139 mode=LaTeX 140 open= true161 column=93 162 encoding=UTF-8 163 highlight=LaTeX 164 line=371 165 mode=LaTeX 166 open=false 141 167 order=3 142 168 143 169 [item:06_Results/Results.tex] 144 170 archive=true 145 column=1 10146 encoding=UTF-8 147 highlight=LaTeX 148 line= 133149 mode=LaTeX 150 open= true171 column=16 172 encoding=UTF-8 173 highlight=LaTeX 174 line=9 175 mode=LaTeX 176 open=false 151 177 order=6 152 178 153 179 [item:07_Ending/Ending.tex] 154 180 archive=true 155 column= 9156 encoding=UTF-8 157 highlight=LaTeX 158 line= 0159 mode=LaTeX 160 open= true181 column=85 182 encoding=UTF-8 183 highlight=LaTeX 184 line=27 185 mode=LaTeX 186 open=false 161 187 order=5 162 188 … … 168 194 line=0 169 195 mode=BibTeX 170 open= true196 open=false 171 197 order=4 172 198 173 199 [item:bak.tex] 174 200 archive=true 175 column=3 7176 encoding=UTF-8 177 highlight=LaTeX 178 line= 119201 column=39 202 encoding=UTF-8 203 highlight=LaTeX 204 line=21 179 205 mode=LaTeX 180 206 open=true 181 207 order=0 208 209 [view-settings,view=0,item:00_Chapters/Abstract.tex] 210 CursorColumn=0 211 CursorLine=35 182 212 183 213 [view-settings,view=0,item:00_Chapters/Acknow.tex] … … 188 218 CursorLine=7 189 219 220 [view-settings,view=0,item:01_Intro/Intro.tex] 221 CursorColumn=34 222 CursorLine=16 223 190 224 [view-settings,view=0,item:02_Aimsun/Aimsun.tex] 191 CursorColumn= 3192 CursorLine= 4225 CursorColumn=65 226 CursorLine=128 193 227 194 228 [view-settings,view=0,item:03_Agents/Agents.tex] 195 CursorColumn= 22196 CursorLine= 0229 CursorColumn=111 230 CursorLine=196 197 231 198 232 [view-settings,view=0,item:05_AlgorithmDescription/AlgorithmDescription.tex] 199 CursorColumn= 121200 CursorLine= 171233 CursorColumn=93 234 CursorLine=371 201 235 202 236 [view-settings,view=0,item:06_Results/Results.tex] 203 CursorColumn=1 10204 CursorLine= 133237 CursorColumn=16 238 CursorLine=9 205 239 206 240 [view-settings,view=0,item:07_Ending/Ending.tex] 207 CursorColumn= 9208 CursorLine= 0241 CursorColumn=85 242 CursorLine=27 209 243 210 244 [view-settings,view=0,item:Bibl/bibl.bib] … … 213 247 214 248 [view-settings,view=0,item:bak.tex] 215 CursorColumn=3 7216 CursorLine= 119249 CursorColumn=39 250 CursorLine=21