Changeset 1151 for applications/doprava

Show
Ignore:
Timestamp:
07/27/10 15:22:29 (14 years ago)
Author:
jabu
Message:
 
Location:
applications/doprava/texty/delka_cyklu
Files:
20 modified

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/00_Chapters/Abstract.tex

    r1150 r1151  
    3232  & \\ 
    3333  {Klíčová slova:} & \\  
    34   \multicolumn{2}{l}{multiagentni systémy, decentralizované řízení, řízení dopravy, AIMSUN} \\[20mm] 
     34  \multicolumn{2}{l}{multiagentní systémy, decentralizované řízení, řízení dopravy, AIMSUN} \\[20mm] 
    3535\end{tabular}  
    3636 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/00_Chapters/Abstract.tex~

    r1150 r1151  
    3333  {Klíčová slova:} & \\  
    3434  \multicolumn{2}{l}{multiagentni systémy, decentralizované řízení, řízení dopravy, AIMSUN} \\[20mm] 
     35\end{tabular}  
    3536 
     37\begin{tabular}{l l} 
    3638  {Title:} & \\ 
    3739  \multicolumn{2}{l}{\bf \BooknameEN}\\[5mm] 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/00_Chapters/Acknow.tex

    r1150 r1151  
    1   Rád bych poděkoval vedoucímu práce, Ing. Václavu Šmídlovi, Ph.D. a odbrnému konzultantovi, Dr. Ing. Janu Přikrilovi, Ph.D. za odborné vedení a nemalé úsilí 
     1  Rád bych poděkoval vedoucímu práce, Ing. Václavu Šmídlovi, Ph.D. a odbornému konzultantovi, Dr. Ing. Janu Přikrylovi, Ph.D. za odborné vedení a nemalé úsilí 
    22vynaložené při tvorbě této práce. 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/00_Chapters/Acknow.tex~

    r1150 r1151  
    1 Rád bych poděkoval vedoucímu práce, Ing. Václavu Šmídlovi, Ph.D. a odbrnému konzultantovi, Dr. Ing. Janu Přikrilovi, Ph.D. za odborné vedení a nemalé úsilí 
     1  Rád bych poděkoval vedoucímu práce, Ing. Václavu Šmídlovi, Ph.D. a odbrnému konzultantovi, Dr. Ing. Janu Přikrilovi, Ph.D. za odborné vedení a nemalé úsilí 
    22vynaložené při tvorbě této práce. 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/00_Chapters/Declar.tex

    r1150 r1151  
    44~\vfill 
    55\vspace{0.5cm} 
    6 Prohlašuji, že jsem předloženou práci vypracoval samostatně a že jsem uvedl veškerou 
     6Prohlašuji, že jsem předloženou práci vypracoval samostatně, a že jsem uvedl veškerou 
    77použitou literaturu. 
    88\vspace{10mm} 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/00_Chapters/Declar.tex~

    r1150 r1151  
     1\thispagestyle{empty} 
     2 
     3 
     4~\vfill 
    15\vspace{0.5cm} 
    26Prohlašuji, že jsem předloženou práci vypracoval samostatně a že jsem uvedl veškerou 
    37použitou literaturu. 
    4 \vspace{100mm} 
     8\vspace{10mm} 
    59 
    610Praha, 8. července 2010 \hfill \autor \qquad 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/01_Intro/Intro.tex

    r1150 r1151  
    11\chapter{Úvod} 
    22Stav dopravní situace ve městě bezesporu ovlivňuje život každého z nás a  
    3 pro jeho zlepšení, ať už máme na mysli výstavbu a zlepšování dopravních komunikací, 
     3do jeho zlepšení, ať už máme na mysli výstavbu a zlepšování dopravních komunikací, 
    44nebo teoretický výzkum, jsou v dnešní době investovány nemalé finanční prostředky. 
    5 Optimalizované řízení provozu je jedním z možností, jak odlehčit dopravě bez nutnosti 
     5Optimalizované řízení provozu je jednou z možností, jak odlehčit dopravě bez nutnosti 
    66zasahování do fyzického stavu silnic. 
     7\\ 
    78\\ 
    89V současné době se spoléhá hlavně na ruční nastavení parametrů křižovatky z centrály na základě dat 
     
    1213nalezení optimální strategie a změny dopravní situace na křižovatkách. 
    1314\\ 
     15\\ 
    1416Nejprve popíšeme mikrosimulátor AIMSUN, použité knihovny a používané parametry. 
    1517Poté si přiblížíme některé důležité prvky z teorie multiagentních systémů. 
     18\\ 
    1619\\ 
    1720V druhé části práce popíšeme běh celého programu, způsob implementace třídy agenta, 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/02_Aimsun/Aimsun.tex

    r1150 r1151  
    2222\\ 
    2323\\ 
    24 dopravní data se dají zadat dvěma způsoby: 
     24Dopravní data se dají zadat dvěma způsoby: 
    2525 
    2626\begin{itemize} 
     
    5151 
    5252\subsection{VGS API}\label{ss:vgs_api} 
    53 VGS API je rozhraní napsané v jazyce, které rozšiřuje funkčnost mikrosimulátoru AIMSUN. 
     53VGS API je rozhraní napsané v jazyce C++, které rozšiřuje funkčnost mikrosimulátoru AIMSUN. 
    5454Jeho dva nejdůležitější úkoly jsou zjednodušení reálné simulace a statistické zpracování 
    5555výstupních dat. 
     
    8282Jedním z nejpodstatnějších údajů, které nám VGS API poskytuje, je délka 
    8383fronty pro daný jízdní pruh. 
    84 Tento údaj je prakticky nemožný určovat podle dat z detektorů, podstatně zkreslených 
     84Tento údaj je prakticky nemožné určovat podle dat z detektorů, podstatně zkreslených 
    8585chybami dvojího typu. Jednak vzniká chyba při přejezdu vozidla z pruhu do pruhu v oblasti detektorů, 
    8686kdy jedno vozidlo zaznamenají oba detektory. Vozidlo by se potom přičetlo do obou front. K druhému případu 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/03_Agents/Agents.tex

    r1150 r1151  
    66jednotlivých výpočetních prvků, tzv. agentů, které musí mít dvě základní schopnosti. 
    77Zaprvé musí být schopni autonomní akce rozhodnutí - zjistit jak nejlépe dosáhnout 
    8 požadovaných cílů a zadruhé je to schopnost interakce s ostatními agenty. V druhém případě nejde 
     8požadovaných cílů - a zadruhé je to schopnost interakce s ostatními agenty. V druhém případě nejde 
    99jen o pouhou výměnu dat, ale o typ kolektivní aktivity - návrh, potvrzení, odmítnutí. 
    1010 
    1111\subsection{Historie} 
    1212 
    13 Multiagentní systémy jsou na poli počítačové vědy poměrně novinkou. Studium tohoto  
    14 tématu probíhá od začátku osmdesátých let devatenáctého století. Větší pozornosti 
     13Multiagentní systémy jsou na poli počítačové vědy relativní novinkou. Studium tohoto  
     14tématu probíhá od začátku osmdesátých let dvacátého století. Větší pozornosti 
    1515se jim dostalo v polovině let devadesátých s rozvojem internetu.  
    1616 
     
    8787Nyní popíšeme, jak mají agenti možnost ovlivňovat prostředí. 
    8888Opět předpokládejme existenci dvou agentů $i$ a $j$. Obecně mají 
    89 různí agenti různou oblast působnosti. Množiny 
     89různí agenti různou oblast působnosti. Množina 
    9090$$ A = \{ a_1, a_2, ... \} $$ 
    91 znázorňují množiny všech akcí, které jsou agenti schopni provézt. 
     91znázorňuje množinu všech akcí, které jsou agenti schopni provézt. 
    9292Na tyto akce reaguje prostředí přechodem do nějakého stavu $\omega \in \Omega$. 
    9393Formálně můžeme tento přechod zapsat jako funkci 
     
    137137Racionálně uvažující agent tedy vyloučí všechny strategie $a_i$, jestliže existuje 
    138138strategie $a_j$, která nad strategií $a_i$ silně dominuje. K zúžení výběru zbývajících 
    139 strategií slouží Nashova Rovnost. Pro zjednodušení uvažujme 2 agenty, $i$ a $j$. 
     139strategií slouží Nashova rovnost. Pro zjednodušení uvažujme 2 agenty, $i$ a $j$. 
    140140Dvě strategie, $a_1$ a $a_2$ jsou v Nashově rovnosti, pokud za předpokladu že agent  
    141141$i$ zvolí strategii $a_1$, je nejvýhodnější strategií pro agenta $j$ je strategie $a_2$ a zároveň 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/05_AlgorithmDescription/AlgorithmDescription.tex

    r1150 r1151  
    4343\subsubsection{Třída RV} 
    4444Třída \texttt{RV} implementuje pole popisků k vektorům třídy IT++. 
    45 K přístupu k jednotlivým slouží přetížený operátor závorky \texttt{(int index)}. 
     45K přístupu k jednotlivým prvkům slouží přetížený operátor závorky \texttt{(int index)}. 
    4646K určení veličiny uložené ve vektoru se používají metody 
    4747\begin{description} 
     
    6969\\ 
    7070Následující kód popisuje vytvoření dvou vektorů \texttt{from} a \texttt{to}, 
    71 popsaných \texttt{RV} vektory \texttt{rv\_from} a \texttt{rv\_to}, a zkopání odpovídajících 
     71popsaných \texttt{RV} vektory \texttt{rv\_from} a \texttt{rv\_to}, a zkopírování odpovídajících 
    7272údajů z \texttt{from} do \texttt{to} pomocí třídy \texttt{Datalink}. Výsledkem je, že vektor 
    7373\texttt{to} bude obsahovat hodnoty 1 a 2. 
     
    9797Po inicializaci se do příslušných proměnných uloží textové 
    9898řetězce, podle kterých se přiřazují k pruhu data z detektorů 
    99 a AIMSUNu, jako je na příklad maximální délka 
     99a AIMSUNu, jako je například maximální délka 
    100100fronty na dopravním pruhu za jednu simulační periodu. 
    101101 
    102102 
    103103\section{Třída LaneHandler} 
    104 Tato třída zprostředkovává přístup agentovi k údajům z jednotlivých pruhů. 
     104Tato třída zprostředkovává agentovi přístup k údajům z jednotlivých pruhů. 
    105105Stará se o zaznamenávání a statistické zpracování dat z AIMSUNu. 
    106106Také je zde implementován odhad čekací doby automobilu do průjezdu křižovatkou, 
    107 což je údaj používaný v hodnotící délky cyklu funkci agenta. 
     107což je údaj používaný v hodnotící funkci délky cyklu agenta. 
    108108 
    109109\subsection{Fronta} 
     
    118118 
    119119\subsection{Odhad fronty}\label{ss:odhad_fronty} 
    120 K odhadu fronty je použito metody tzv. exponenciálního zapomínání. Metoda vychází z plovoucího průměru 
    121 Který je vhodný pro odhad nekonstantní hodnoty. Označíme si veličinu $\overline{q_i}$  jako plovoucí průměr 
     120K odhadu fronty je použito metody tzv. exponenciálního zapomínání. Metoda vychází z plovoucího průměru, 
     121který je vhodný pro odhad nekonstantní hodnoty. Označíme si veličinu $\overline{q_i}$  jako plovoucí průměr 
    122122fronty v kroku $i$, kam budeme ukládat posledních $n$ měření. Označme si velikost fronty naměřenou v $i$-tém kroku jako$q_i$. 
    123 V kroku $i+1$ je hodnota hodnota plovoucího průměru před přičtením poslední naměřené hodnoty rovna 
     123V kroku $i+1$ je hodnota plovoucího průměru před přičtením poslední naměřené hodnoty rovna 
    124124$$ 
    125125\overline{q_i} = \frac{1}{n} \sum_{j=0}^{n-1} q_{i-j} . 
     
    130130\overline{q_{i+1}} = \frac{1}{n} ( n \overline{q_i} - q_{i-n+1} + q_{i+1} ) = \overline{q_i} - \frac{1}{n} q_{i-n+1} +\frac{1}{n} q_{i+1}. 
    131131$$ 
    132 Abychom nemuseli ukládat posledních $n$ měření. Zjednodušíme algoritmus tím, že místo kroku $i-n+1$ odečteme od průměru 
     132Abychom nemuseli ukládat posledních $n$ měření, zjednodušíme algoritmus tím, že místo kroku $i-n+1$ odečteme od průměru 
    133133jeho hodnotu podělenou délkou průměrovacího okna $n$. Výpočet přejde na tvar 
    134134$$ 
     
    140140\overline{q_{i+1}} = \overline{q_i} + w \Delta q_{i+1}. 
    141141$$ 
    142 Průměr s exponenciálním zapomínáním se nazývá proto, že je v něm v $i$-tém kroku uložena i první hodnota, 
     142Průměr s exponenciálním zapomínáním se tak nazývá proto, že je v něm v $i$-tém kroku uložena i první hodnota, 
    143143má však zanedbatelnou váhu $\left(\frac{n-1}{n}\right)^i$. Jedná se o jaksi zjednodušenou verzi Kalmanova filtru. 
    144144Grafy \ref{fig:q1} a \ref{fig:q2} znázorňují rozdíl mezi okamžitou a filtrovanou délkou fronty při váze $w = 0.2$. 
     
    149149\begin{center} 
    150150    {\includegraphics[width=10cm]{\obr q_scen_01_1h_tc80.eps}} 
    151     \caption{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline délka cyklu 80 s}\label{fig:q1} 
     151    \caption{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline- délka cyklu 80 s}\label{fig:q1} 
    152152\end{center} 
    153153\end{figure} 
     
    156156\begin{center} 
    157157    {\includegraphics[width=10cm]{\obr q_scen_01_1h_tc40-120.eps}} 
    158     \caption{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline délka cyklu 40-120 s}\label{fig:q2} 
     158    \caption{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline- délka cyklu 40-120 s}\label{fig:q2} 
    159159\end{center} 
    160160\end{figure} 
     
    162162 
    163163V reálném případě je potřeba vypočítat délku fronty podle záznamů z detektorů. 
    164 Prostý výpočet délky fronty například jako rozdíl počtu vozidel, která odjela a která přijela však není možný. 
    165 V důsledku problémů popsaných v \ref{sss:zpracovani_dat}. Výpočet délky fronty není předmětem zkoumání této práce. 
     164Prostý výpočet délky fronty například jako rozdíl počtu vozidel, která odjela, a která přijela však není možný, 
     165v důsledku problémů popsaných v \ref{sss:zpracovani_dat}. Výpočet délky fronty není předmětem zkoumání této práce. 
    166166Podrobnější pojednání o tomto problému lze najít například v \cite{pecherkova}. 
    167167\\ 
    168168\\ 
    169169Protože časté přenastavování délky cyklu působí řadičům problémy, přenastavuje se tento parametr jednou za časový 
    170 úsek, ktrý je několikanásobně delší než 90 sekund. Je tedy nutné modelovat časový průběh fronty. Při rozšiřování testovacího 
     170úsek, který je několikanásobně delší než 90 sekund. Je tedy nutné modelovat časový průběh fronty. Při rozšiřování testovacího 
    171171prostředí tento model ovlivní i údaj o počtu vozidel, které přijedou ze sousední křižovatky. Tento údaj závisí na délce cyklu 
    172 a není agentovy dostupný přímo. Bude tedy nutné rozšířit komunikaci agentů, popsanou v \ref{ss:komunikace}, o tento údaj. 
     172a není agentovi dostupný přímo. Bude tedy nutné rozšířit komunikaci agentů, popsanou v \ref{ss:komunikace}, o tento údaj. 
    173173 
    174174 
    175175\subsection{Odhad čekací doby}\label{ss:odhad_cekaci_doby} 
    176 Jednou z nejdůležitějších částí logiky, implementovaná v třídě \texttt{LaneHandler} je 
     176Jednou z nejdůležitějších částí logiky, implementované v třídě \texttt{LaneHandler} je 
    177177odhad čekací doby vozidel stojících v, nebo přijíždějících do příslušného jízdního pruhu. 
    178178Tento odhad se používá při výběru a ohodnocení délky cyklu. 
     
    182182Do proměnné \texttt{q} se uloží aktuální hodnota fronty.  
    183183Simulace začíná v čase \texttt{t = 0}. V každém kroku simulace 
    184 se zvětší fronta o hustotu provozu (počt aut za sekundu), odhadovanou z údajů z detektorů, a pokud se čas nachází 
     184se zvětší fronta o hustotu provozu (počet aut za sekundu), odhadovanou z údajů z detektorů, a pokud se čas nachází 
    185185ve průjezdné fázi, zmenší se o konstantu, nazývanou saturovaný tok, která udává maximální počet aut, které projedou 
    186186křižovatkou. K čekací době vozidel, uložené v proměnné \texttt{wt}, se potom přičte délka zbývající fronty a čas  
     
    189189\\ 
    190190Odhad probíhá ve dvou fázích, realizovaných cykly typu \texttt{for}. V první běží čas do největší části \texttt{T}, 
    191 soudělné s \texttt{tc}, v druhé po zbytek \texttt{T}. níže uvádím popis všech proměnných. 
     191soudělné s \texttt{tc}, v druhé po zbytek \texttt{T}. Níže uvádím popis všech proměnných. 
    192192\begin{description} 
    193193 \item[tc] délka cyklu, pro kterou je odhad prováděn (parametr funkce) 
     
    203203 \item[tc\_last] zbytek odhadovací periody 
    204204 \item[gt\_last] délka zelené ve zbytku odhadovací periody 
    205  \item[delta] korekční parametr vyjadřuje zkrácení doby průjezdnosti vlivem pomalých rozjezdů a podpbně 
     205 \item[delta] korekční parametr vyjadřuje zkrácení doby průjezdnosti vlivem pomalých rozjezdů a podobně 
    206206\end{description} 
    207207Odhad je implementován v metodě \texttt{getWT}: 
     
    319319\subsubsection{Metoda receive a broadcast} \label{ss:komunikace} 
    320320Po načtení a zpracování dat začíná komunikace. Ta je realizována metodami 
    321 \texttt{broadcas} a \texttt{receive}, které se volají střídavě. Přesněji řečeno, 
    322 hlavni smyčka nejprve volá metody \texttt{receive} každého agenta tak dlouho, dokud nevyprázdní frontu zpráv. 
     321\texttt{broadcast} a \texttt{receive}, které se volají střídavě. Přesněji řečeno, 
     322hlavní smyčka nejprve volá metody \texttt{receive} každého agenta tak dlouho, dokud nevyprázdní frontu zpráv. 
    323323Ta je reprezentována polem proměnných typu \texttt{Setting}, které mají nastaveny čtyři parametry: 
    324324 
     
    370370 
    371371\subsubsection{Metoda act}\label{sss:metoda_act} 
    372 Pokud se agenti dohodly na změně délky cyklu, probíhá její přenastavení v metodě \texttt{act}. 
     372Pokud se agenti dohodli na změně délky cyklu, probíhá její přenastavení v metodě \texttt{act}. 
    373373Nejprve se projde pole \texttt{received\_profit\_sum} a vybere se z něj maximum. 
    374374Poté se podle indexu maximálního zisku určí ideální délka fronty. 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/06_Results/Results.tex

    r1150 r1151  
    1818Pro tento scénář se při porovnání se simulacemi při konstantních délkách cyklu, nastavených na 70 a 90 sekund, 
    1919ukázala délka cyklu 80 sekund jako optimální. Následující graf ukazuje vývoj nastavované délky cyklu. 
    20 Je vidět že se drží v rozsahu optimální hodnoty 80 sekund +- 4s a neosciluje. 
     20Je vidět, že se drží v rozsahu optimální hodnoty 80 sekund +- 4s a neosciluje. 
    2121 
    2222\begin{figure}[H] 
     
    3535        \centering 
    3636        \input{ \tab 01_70_80.tex } 
    37         \caption{Tabulk naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 70 a 80 sekund} 
     37        \caption{Tabulka naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 70 a 80 sekund} 
    3838        \label{tab:01_70_80} 
    3939\end{table} 
     
    4242        \centering 
    4343        \input{ \tab 01_90_80.tex } 
    44         \caption{Tabulk naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 90 a 80 sekund} 
     44        \caption{Tabulka naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 90 a 80 sekund} 
    4545        \label{tab:01_90_80} 
    4646\end{table} 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/07_Ending/Ending.tex

    r1150 r1151  
    1919Výsledky měření ukázaly, že pokud se intenzita provozu pohybuje 
    2020na standardní úrovni, na kterou je referenční délka cyklu optimalizovaná, 
    21 algoritmus sice dopravní situaci většinou nezlepší. Pokud však dojde ke zhoršení, 
     21algoritmus dopravní situaci většinou nezlepší. Pokud však dojde ke zhoršení, 
    2222není nijak výrazné. Při výrazně vyšší nebo nižší intenzitě provozu, než na jakou je délka cyklu 
    23 optimalizována, se zdá, že vlivem algoritmu dochází k podstatnému zlepšení. 
     23optimalizována, dochází vlivem algoritmu k podstatnému zlepšení. 
    2424\\ 
    2525\\  
     
    2727odstranění nedostatků při zpracování dat, či zpřesnění některých parametrů. 
    2828Pod dojmem dosavadních výsledků si ale myslím, že decentralizované řízení multiagentním systémem 
    29 je tern pravý směr ve vývoji řízení dopravy. 
     29je ten pravý směr ve vývoji řízení dopravy. 
    3030\\ 
    3131\\ 
    32 Zlepšení výsledků se také dá očekávat při možnosti nastavení více parametrů najednou, třeba délky cyklu a offsetu. 
     32Zlepšení výsledků se také dá očekávat při možnosti nastavení více parametrů najednou, například délky cyklu a offsetu. 
    3333Tyto dva parametry jsou vzájemně propojené. Složitost vyjednávání by se samozřejmě dosti zvětšila, neboť hodnota jednoho 
    3434parametru by ovlivňovala rozhodování o druhém, a to ve smyslu ne jednoho, ale celé skupiny agentů. Touto kombinací by se však 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/07_Ending/Ending.tex~

    r1150 r1151  
    22 
    33Úkolem této práce bylo navrhnout základní algoritmus na decentralizované řízení 
    4 dopravní signalizace za použití multiagentnního systému a provedením  
     4dopravní signalizace za použití multiagentního systému a provedením  
    55základních měření zjistit, jestli může být tento způsob řízení  
    66cestou se zdárným koncem. Algoritmus měl za úkol řídit dopravní 
     
    1919Výsledky měření ukázaly, že pokud se intenzita provozu pohybuje 
    2020na standardní úrovni, na kterou je referenční délka cyklu optimalizovaná, 
    21 algoritmus sice dopravní situaci většinou nezlepší. Pokud však dojde ke zhoršení, 
     21algoritmus dopravní situaci většinou nezlepší. Pokud však dojde ke zhoršení, 
    2222není nijak výrazné. Při výrazně vyšší nebo nižší intenzitě provozu, než na jakou je délka cyklu 
    23 optimalizována, se zdá, že vlivem algoritmu dochází k podstatnému zlepšení. 
     23optimalizována, dochází vlivem algoritmu k podstatnému zlepšení. 
    2424\\ 
    2525\\  
    2626Pro reálné nasazení algoritmu by bylo zapotřebí věnovat ještě mnoho času na jeho zdokonalení, 
    2727odstranění nedostatků při zpracování dat, či zpřesnění některých parametrů. 
    28 Pod dojmem dosavadních výsledků si ale myslím, že decentralizované řízení multiagentím systémem 
    29 je tern pravý směr ve vývoji řízení dopravy. 
     28Pod dojmem dosavadních výsledků si ale myslím, že decentralizované řízení multiagentním systémem 
     29je ten pravý směr ve vývoji řízení dopravy. 
    3030\\ 
    3131\\ 
    32 Zlepšení výsledků se také dá očekávat při možnosti nastavení více parametrů najednou, třeba délky cyklu a offsetu. 
     32Zlepšení výsledků se také dá očekávat při možnosti nastavení více parametrů najednou, například délky cyklu a offsetu. 
    3333Tyto dva parametry jsou vzájemně propojené. Složitost vyjednávání by se samozřejmě dosti zvětšila, neboť hodnota jednoho 
    3434parametru by ovlivňovala rozhodování o druhém, a to ve smyslu ne jednoho, ale celé skupiny agentů. Touto kombinací by se však 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/bak.aux

    r1150 r1151  
    9494\newlabel{ss:odhad_fronty}{{4.3.2}{18}{Odhad fronty\relax }{subsection.4.3.2}{}} 
    9595\citation{pecherkova} 
    96 \@writefile{lof}{\contentsline {figure}{\numberline {4.1}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline  d\IeC {\'e}lka cyklu 80 s\relax }}{19}{figure.caption.9}} 
    97 \newlabel{fig:q1}{{4.1}{19}{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline délka cyklu 80 s\relax \relax }{figure.caption.9}{}} 
    98 \@writefile{lof}{\contentsline {figure}{\numberline {4.2}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline  d\IeC {\'e}lka cyklu 40-120 s\relax }}{19}{figure.caption.10}} 
    99 \newlabel{fig:q2}{{4.2}{19}{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline délka cyklu 40-120 s\relax \relax }{figure.caption.10}{}} 
     96\@writefile{lof}{\contentsline {figure}{\numberline {4.1}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline  - d\IeC {\'e}lka cyklu 80 s\relax }}{19}{figure.caption.9}} 
     97\newlabel{fig:q1}{{4.1}{19}{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline - délka cyklu 80 s\relax \relax }{figure.caption.9}{}} 
     98\@writefile{lof}{\contentsline {figure}{\numberline {4.2}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline  - d\IeC {\'e}lka cyklu 40-120 s\relax }}{19}{figure.caption.10}} 
     99\newlabel{fig:q2}{{4.2}{19}{Porovnání okamžité a filtrované délky fronty \newline - délka cyklu 40-120 s\relax \relax }{figure.caption.10}{}} 
    100100\@writefile{toc}{\contentsline {subsection}{\numberline {4.3.3}Odhad \IeC {\v c}ekac\IeC {\'\i } doby}{20}{subsection.4.3.3}} 
    101101\newlabel{ss:odhad_cekaci_doby}{{4.3.3}{20}{Odhad čekací doby\relax }{subsection.4.3.3}{}} 
     
    121121\@writefile{lof}{\contentsline {figure}{\numberline {5.1}{\ignorespaces Pr\IeC {\r u}b\IeC {\v e}h d\IeC {\'e}lky cyklu\relax }}{28}{figure.caption.11}} 
    122122\newlabel{fig:tc01_2h}{{5.1}{28}{Průběh délky cyklu\relax \relax }{figure.caption.11}{}} 
    123 \@writefile{lot}{\contentsline {table}{\numberline {5.1}{\ignorespaces Tabulk nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 70 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.12}} 
    124 \newlabel{tab:01_70_80}{{5.1}{29}{Tabulk naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 70 a 80 sekund\relax \relax }{table.caption.12}{}} 
    125 \@writefile{lot}{\contentsline {table}{\numberline {5.2}{\ignorespaces Tabulk nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 90 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.13}} 
    126 \newlabel{tab:01_90_80}{{5.2}{29}{Tabulk naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 90 a 80 sekund\relax \relax }{table.caption.13}{}} 
     123\@writefile{lot}{\contentsline {table}{\numberline {5.1}{\ignorespaces Tabulka nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 70 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.12}} 
     124\newlabel{tab:01_70_80}{{5.1}{29}{Tabulka naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 70 a 80 sekund\relax \relax }{table.caption.12}{}} 
     125\@writefile{lot}{\contentsline {table}{\numberline {5.2}{\ignorespaces Tabulka nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 90 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.13}} 
     126\newlabel{tab:01_90_80}{{5.2}{29}{Tabulka naměřených hodnot a jejich rozdílů při konstantních délkách cyklu 90 a 80 sekund\relax \relax }{table.caption.13}{}} 
    127127\@writefile{lof}{\contentsline {figure}{\numberline {5.2}{\ignorespaces Pr\IeC {\r u}m\IeC {\v e}rn\IeC {\'e} po\IeC {\v c}ty zastaven\IeC {\'\i }\relax }}{30}{figure.caption.14}} 
    128128\newlabel{fig:01_8h_tc80_numStops}{{5.2}{30}{Průměrné počty zastavení\relax \relax }{figure.caption.14}{}} 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/bak.lof

    r1150 r1151  
    88\addvspace {10\p@ } 
    99\addvspace {10\p@ } 
    10 \contentsline {figure}{\numberline {4.1}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline d\IeC {\'e}lka cyklu 80 s\relax }}{19}{figure.caption.9} 
    11 \contentsline {figure}{\numberline {4.2}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline d\IeC {\'e}lka cyklu 40-120 s\relax }}{19}{figure.caption.10} 
     10\contentsline {figure}{\numberline {4.1}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline - d\IeC {\'e}lka cyklu 80 s\relax }}{19}{figure.caption.9} 
     11\contentsline {figure}{\numberline {4.2}{\ignorespaces Porovn\IeC {\'a}n\IeC {\'\i } okam\IeC {\v z}it\IeC {\'e} a filtrovan\IeC {\'e} d\IeC {\'e}lky fronty \newline - d\IeC {\'e}lka cyklu 40-120 s\relax }}{19}{figure.caption.10} 
    1212\addvspace {10\p@ } 
    1313\contentsline {figure}{\numberline {5.1}{\ignorespaces Pr\IeC {\r u}b\IeC {\v e}h d\IeC {\'e}lky cyklu\relax }}{28}{figure.caption.11} 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/bak.log

    r1150 r1151  
    1 This is pdfTeX, Version 3.1415926-1.40.10 (TeX Live 2009/Debian) (format=latex 2010.6.20)  27 JUL 2010 06:45 
     1This is pdfTeX, Version 3.1415926-1.40.10 (TeX Live 2009/Debian) (format=latex 2010.6.20)  27 JUL 2010 15:00 
    22entering extended mode 
    33 restricted \write18 enabled. 
     
    773773 
    774774] (./bak.lot 
    775 Overfull \hbox (73.16562pt too wide) in paragraph at lines 7--7 
     775Overfull \hbox (78.38779pt too wide) in paragraph at lines 7--7 
    776776 [][] [] [][]   
    777777 [] 
    778778 
    779779 
    780 Overfull \hbox (73.16562pt too wide) in paragraph at lines 8--8 
     780Overfull \hbox (78.38779pt too wide) in paragraph at lines 8--8 
    781781 [][] [] [][]   
    782782 [] 
     
    792792] (./01_Intro/Intro.tex 
    793793Kapitola 1. 
     794 
     795Underfull \hbox (badness 10000) in paragraph at lines 2--22 
     796 
     797 [] 
     798 
     799 
     800Underfull \hbox (badness 10000) in paragraph at lines 2--22 
     801 
     802 [] 
     803 
     804 
     805Underfull \hbox (badness 10000) in paragraph at lines 2--22 
     806 
     807 [] 
     808 
    794809) (./02_Aimsun/Aimsun.tex [1 
    795810 
     
    10881103 
    10891104 
    1090 Overfull \hbox (7.49811pt too wide) in paragraph at lines 3--36 
    1091 \OT1/cmr/m/n/12 na kte-rou je re-fe-ren^^Tcn^^S^^P d^^Selka cyklu op-ti-ma-li-z 
    1092 o-van^^Sa, al-go-rit-mus sice do-pravn^^S^^P si-tu-aci v^^Tet^^Tsinou 
    1093  [] 
    1094  
    1095  
    10961105Underfull \hbox (badness 10000) in paragraph at lines 3--36 
    10971106 
     
    11011110Underfull \hbox (badness 10000) in paragraph at lines 3--36 
    11021111 
    1103  [] 
    1104  
    1105  
    1106 Overfull \hbox (8.71233pt too wide) in paragraph at lines 3--36 
    1107 \OT1/cmr/m/n/12 jedn^^Sav^^San^^S^^P by se sa-moz^^Trejm^^Te do-sti zv^^Tet^^Ts 
    1108 ila, ne-bot[] hod-nota jed-noho pa-ra-me-tru by ovliv^^Tnovala 
    11091112 [] 
    11101113 
     
    11291132 10815 strings out of 495028 
    11301133 146945 string characters out of 1181442 
    1131  277612 words of memory out of 3000000 
     1134 277618 words of memory out of 3000000 
    11321135 13734 multiletter control sequences out of 15000+50000 
    11331136 16986 words of font info for 69 fonts, out of 3000000 for 9000 
     
    11351138 43i,12n,67p,332b,1770s stack positions out of 5000i,500n,10000p,200000b,50000s 
    11361139 
    1137 Output written on bak.dvi (54 pages, 197476 bytes). 
     1140Output written on bak.dvi (54 pages, 197484 bytes). 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/bak.lot

    r1150 r1151  
    55\addvspace {10\p@ } 
    66\addvspace {10\p@ } 
    7 \contentsline {table}{\numberline {5.1}{\ignorespaces Tabulk nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 70 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.12} 
    8 \contentsline {table}{\numberline {5.2}{\ignorespaces Tabulk nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 90 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.13} 
     7\contentsline {table}{\numberline {5.1}{\ignorespaces Tabulka nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 70 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.12} 
     8\contentsline {table}{\numberline {5.2}{\ignorespaces Tabulka nam\IeC {\v e}\IeC {\v r}en\IeC {\'y}ch hodnot a jejich rozd\IeC {\'\i }l\IeC {\r u} p\IeC {\v r}i konstantn\IeC {\'\i }ch d\IeC {\'e}lk\IeC {\'a}ch cyklu 90 a 80 sekund\relax }}{29}{table.caption.13} 
    99\addvspace {10\p@ } 
  • applications/doprava/texty/delka_cyklu/bakalarska_prace.kilepr

    r1150 r1151  
    55kileprversion=2 
    66kileversion=2.0.85 
    7 lastDocument=02_Aimsun/Aimsun.tex 
     7lastDocument=00_Chapters/Abstract.tex 
    88masterDocument= 
    99name=Project 
     
    1717QuickBuild= 
    1818 
     19[document-settings,item:00_Chapters/Abstract.tex] 
     20Bookmarks= 
     21Encoding=UTF-8 
     22Highlighting=LaTeX 
     23Indentation Mode= 
     24Mode=LaTeX 
     25ReadWrite=true 
     26 
    1927[document-settings,item:00_Chapters/Acknow.tex] 
    2028Bookmarks= 
     
    2533ReadWrite=true 
    2634 
     35[document-settings,item:01_Intro/Intro.tex] 
     36Bookmarks= 
     37Encoding=UTF-8 
     38Highlighting=LaTeX 
     39Indentation Mode= 
     40Mode=LaTeX 
     41ReadWrite=true 
     42 
    2743[document-settings,item:02_Aimsun/Aimsun.tex] 
    2844Bookmarks= 
     
    8096Mode=LaTeX 
    8197ReadWrite=true 
     98 
     99[item:00_Chapters/Abstract.tex] 
     100archive=true 
     101column=0 
     102encoding=UTF-8 
     103highlight=LaTeX 
     104line=35 
     105mode=LaTeX 
     106open=true 
     107order=1 
    82108 
    83109[item:00_Chapters/Acknow.tex] 
     
    103129[item:01_Intro/Intro.tex] 
    104130archive=true 
    105 column=0 
    106 encoding= 
    107 highlight= 
    108 line=0 
    109 mode= 
     131column=34 
     132encoding=UTF-8 
     133highlight=LaTeX 
     134line=16 
     135mode=LaTeX 
    110136open=false 
    111137order=-1 
     
    113139[item:02_Aimsun/Aimsun.tex] 
    114140archive=true 
    115 column=3 
    116 encoding=UTF-8 
    117 highlight=LaTeX 
    118 line=4 
    119 mode=LaTeX 
    120 open=true 
     141column=65 
     142encoding=UTF-8 
     143highlight=LaTeX 
     144line=128 
     145mode=LaTeX 
     146open=false 
    121147order=1 
    122148 
    123149[item:03_Agents/Agents.tex] 
    124150archive=true 
    125 column=22 
    126 encoding=UTF-8 
    127 highlight=LaTeX 
    128 line=0 
    129 mode=LaTeX 
    130 open=true 
     151column=111 
     152encoding=UTF-8 
     153highlight=LaTeX 
     154line=196 
     155mode=LaTeX 
     156open=false 
    131157order=2 
    132158 
    133159[item:05_AlgorithmDescription/AlgorithmDescription.tex] 
    134160archive=true 
    135 column=121 
    136 encoding=UTF-8 
    137 highlight=LaTeX 
    138 line=171 
    139 mode=LaTeX 
    140 open=true 
     161column=93 
     162encoding=UTF-8 
     163highlight=LaTeX 
     164line=371 
     165mode=LaTeX 
     166open=false 
    141167order=3 
    142168 
    143169[item:06_Results/Results.tex] 
    144170archive=true 
    145 column=110 
    146 encoding=UTF-8 
    147 highlight=LaTeX 
    148 line=133 
    149 mode=LaTeX 
    150 open=true 
     171column=16 
     172encoding=UTF-8 
     173highlight=LaTeX 
     174line=9 
     175mode=LaTeX 
     176open=false 
    151177order=6 
    152178 
    153179[item:07_Ending/Ending.tex] 
    154180archive=true 
    155 column=9 
    156 encoding=UTF-8 
    157 highlight=LaTeX 
    158 line=0 
    159 mode=LaTeX 
    160 open=true 
     181column=85 
     182encoding=UTF-8 
     183highlight=LaTeX 
     184line=27 
     185mode=LaTeX 
     186open=false 
    161187order=5 
    162188 
     
    168194line=0 
    169195mode=BibTeX 
    170 open=true 
     196open=false 
    171197order=4 
    172198 
    173199[item:bak.tex] 
    174200archive=true 
    175 column=37 
    176 encoding=UTF-8 
    177 highlight=LaTeX 
    178 line=119 
     201column=39 
     202encoding=UTF-8 
     203highlight=LaTeX 
     204line=21 
    179205mode=LaTeX 
    180206open=true 
    181207order=0 
     208 
     209[view-settings,view=0,item:00_Chapters/Abstract.tex] 
     210CursorColumn=0 
     211CursorLine=35 
    182212 
    183213[view-settings,view=0,item:00_Chapters/Acknow.tex] 
     
    188218CursorLine=7 
    189219 
     220[view-settings,view=0,item:01_Intro/Intro.tex] 
     221CursorColumn=34 
     222CursorLine=16 
     223 
    190224[view-settings,view=0,item:02_Aimsun/Aimsun.tex] 
    191 CursorColumn=3 
    192 CursorLine=4 
     225CursorColumn=65 
     226CursorLine=128 
    193227 
    194228[view-settings,view=0,item:03_Agents/Agents.tex] 
    195 CursorColumn=22 
    196 CursorLine=0 
     229CursorColumn=111 
     230CursorLine=196 
    197231 
    198232[view-settings,view=0,item:05_AlgorithmDescription/AlgorithmDescription.tex] 
    199 CursorColumn=121 
    200 CursorLine=171 
     233CursorColumn=93 
     234CursorLine=371 
    201235 
    202236[view-settings,view=0,item:06_Results/Results.tex] 
    203 CursorColumn=110 
    204 CursorLine=133 
     237CursorColumn=16 
     238CursorLine=9 
    205239 
    206240[view-settings,view=0,item:07_Ending/Ending.tex] 
    207 CursorColumn=9 
    208 CursorLine=0 
     241CursorColumn=85 
     242CursorLine=27 
    209243 
    210244[view-settings,view=0,item:Bibl/bibl.bib] 
     
    213247 
    214248[view-settings,view=0,item:bak.tex] 
    215 CursorColumn=37 
    216 CursorLine=119 
     249CursorColumn=39 
     250CursorLine=21