5088 | | Základní princip duálního řízení spočívá v tom, že obsahuje dvě části, |
| 5088 | Duální řízení je obvykle využíváno v systémech s neurčitostí, představovanou |
| 5089 | například neznámými parametry, nepozorovatelnými stavovými veličinami nebo |
| 5090 | samotnou strukturou systému. |
| 5091 | Snahou je tuto neurčitost snížit a poskytnout řízení srovnatelné kvality, |
| 5092 | jako v případě stejného systému bez neurčitosti. |
| 5093 | Základní princip duálního řízení spočívá v tom, že obsahuje dvě části: |
| 5094 | |
5105 | | Řídící část, jako u ostatních řídících algoritmů, má za cíl pokud možno |
5106 | | co nejlépe kontrolovat systém a snažit se dosáhnout optimální shody s požadavky |
5107 | | , referenčním signálem. |
5108 | | Oproti tomu budící část hledá optimální budící signál, který by pomohl |
5109 | | co nejlépe určit neznámé parametry systému. |
| 5119 | |
| 5120 | \emph on |
| 5121 | Opatrná |
| 5122 | \emph default |
| 5123 | část, má za cíl pokud možno co nejlépe kontrolovat systém a snažit se dosáhnout |
| 5124 | optimální shody s požadavky, referenčním signálem. |
| 5125 | Oproti tomu |
| 5126 | \emph on |
| 5127 | budící |
| 5128 | \emph default |
| 5129 | část hledá optimální budící signál, který pomáhá co nejlépe určit neznámé |
| 5130 | veličiny systému. |
5147 | | \end_layout |
5148 | | |
5149 | | \begin_layout Subsection |
5150 | | Adaptivní duální řídící systém |
5151 | | \end_layout |
5152 | | |
5153 | | \begin_layout Standard |
5154 | | Adaptivní duální řídící systém může být dle |
5155 | | \begin_inset CommandInset citation |
5156 | | LatexCommand cite |
5157 | | key "adaptDC2004" |
5158 | | |
5159 | | \end_inset |
5160 | | |
5161 | | definován jako řídící systém pracující za podmínek neurčitosti představované |
5162 | | neznámými parametry, případně strukturou systému. |
5163 | | Snahou je snížení neurčitosti a plnění požadavků (sledování referenčního |
5164 | | signálu) tak dobře, jako v systému bez neurčitosti. |
5165 | | Neurčitost je snižována změnou hodnot parametrů a případně i struktury. |
5166 | | Dále je neurčitost zahrnuta do řídící strategie vhodnou volbou řídícího |
5167 | | signálu, který má následující dvě vlastnosti: |
5168 | | \end_layout |
5169 | | |
5170 | | \begin_layout Itemize |
5171 | | \begin_inset Quotes gld |
5172 | | \end_inset |
5173 | | |
5174 | | opatrně |
5175 | | \begin_inset Quotes grd |
5176 | | \end_inset |
5177 | | |
5178 | | sleduje cíl řízení |
5179 | | \end_layout |
5180 | | |
5181 | | \begin_layout Itemize |
5182 | | budí (excituje) řízený systém za účelem zlepšení jeho estimace |
5183 | | \end_layout |
5184 | | |
5185 | | \begin_layout Standard |
5186 | | Z tohoto přístupu plyne několik výhod oproti neduálním řídícím systémům: |
5187 | | Je brána v úvahu přesnost estimace. |
5188 | | Regulátor poskytuje optimální buzení pro urychlení estimace. |
5189 | | Čas adaptace je kratší a takto navržené řízení poskytuje hladší průběh |
5190 | | při přechodových dějích. |