Show
Ignore:
Timestamp:
02/02/12 12:40:37 (12 years ago)
Author:
jabu
Message:

Prvni verze bez vysledku

Files:
1 modified

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/LQ_rizeni.tex

    r1419 r1424  
    88Princip přechodu z času $t$ do $t+1$ je popsán lineárním vztahem 
    99\begin{equation} 
    10   x(t+1) = A x(t) + B y(t) 
     10  x(t+1) = A x(t) + B y(t) \;, 
    1111\end{equation} 
    12 . 
     12 
    1313kde matice $A$ a $B$ jsou matice stavů a vstupů vyjadřující odezvu systému vzhledem  
    1414k $x(t)$ a $y(t)$. Účelem LQ řízení je najít optimální hodnoty $y(t)$ v závislosti 
    1515na $x(t)$ dané zpětnovazebnou maticí $L$ vztahem  
    1616\begin{equation}\label{eq_lq_feedback} 
    17 y(t) = -L x(t) 
     17y(t) = -L x(t) \;. 
    1818\end{equation} 
    19 . Optimalita je definována pomocí 
     19Optimalita je definována pomocí 
    2020kvadratického kritéria  
    2121\begin{equation}\label{eq_quadratic_criterion} 
    22 J = \sum_{t=1}^{\infty} x(t)^T Q x(t) + y(t)^T R y(t)  
     22J = \sum_{t=1}^{\infty} x(t)^T Q x(t) + y(t)^T R y(t) \;, 
    2323\end{equation} 
    24  
    25  
    26 , kde $Q$ a $R$ jsou diagonální pozitivně semidefinitní matice vah určující významnost jednotlivých členů kritéria. 
     24kde $Q$ a $R$ jsou diagonální pozitivně semidefinitní matice vah určující významnost jednotlivých členů kritéria. 
    2725Zpětnovazebná matice $L$ se podle \cite{6_tuc_lq} dostane minimalizací kritéria $J$ jako 
    2826\begin{equation}\label{eq_riccati} 
    29 L = (R + B^T P B)^{-1} B^T P A 
    30 \end{equation}, kde $P$ je jednoznačné řešení Riccatiho rovnice pro diskrétní časový krok 
     27L = (R + B^T P B)^{-1} B^T P A \;, 
     28\end{equation} kde $P$ je jednoznačné řešení Riccatiho rovnice pro diskrétní časový krok 
    3129 
    3230\begin{equation}\label{eq_riccati_2} 
    33 P = Q + A^T ( P - P B ( R + B^T P B ) B^T P ) A 
     31P = Q + A^T ( P - P B ( R + B^T P B ) B^T P ) A \;. 
    3432\end{equation} 
    35 . Rovnici a její řešení popisuje například \cite{7_lq_methods}. 
     33Rovnici a její řešení popisuje například \cite{7_lq_methods}. 
    3634 
    3735 
     
    4341směr do ramene $i$. Předpokládaný vztah pro přechod systému z času $t$ do času $t+1$ je 
    4442\begin{equation}\label{eq_tuc_1} 
    45  x_i(t+1) = x_i(t) + T [ q_i(t) + s_i(t) + d_i(t) + u_i(t) ] 
    46 \end{equation}, kde proměnné značí: 
     43 x_i(t+1) = x_i(t) + T [ q_i(t) + s_i(t) + d_i(t) + u_i(t) ] \;, 
     44\end{equation} kde proměnné značí: 
    4745 
    4846\begin{itemize} 
     
    5654Přírůstek vozidel z křižovatek je dán vztahem 
    5755\begin{equation} 
    58  q_i(t) = \sum_{k\in I_m} t_{k,i} u_k(t) 
     56 q_i(t) = \sum_{k\in I_m} t_{k,i} u_k(t) \;, 
    5957\end{equation} 
    60 , je to tedy součet úbytků vozidel z ramen ústících do křižovatky $N$ vynásobených 
     58je to tedy součet úbytků vozidel z ramen ústících do křižovatky $N$ vynásobených 
    6159koeficinety $t_{k,i}$, což jsou odbočovací poměry z ramene $k$ do ramene $i$. 
    6260V podovném tvaru se předpokládá $s_i(t)$ 
    6361\begin{equation} 
    64 s_i(t) = t_{i,0} q_i(t) 
     62s_i(t) = t_{i,0} q_i(t) \;, 
    6563\end{equation} 
    66 , kde $t_{i,0}$ je odbočovací koeficient ramene $i$ mimo sledovanou síť. 
     64kde $t_{i,0}$ je odbočovací koeficient ramene $i$ mimo sledovanou síť. 
    6765Při délce cyklu $C$, saturovaném toku $S_i$ a délce zelených $g_{N,i}(t)$ ramene $i$ platí 
    6866\begin{equation} \label{eq:tuc_u}