Changeset 1425 for applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/01_Intro
- Timestamp:
- 02/03/12 12:32:39 (13 years ago)
- Files:
-
- 1 modified
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/01_Intro/Intro.tex
r1419 r1425 1 1 \chapter{Úvod} 2 2 3 Účelem této práce je prozkoumat možné způsoby decentralizovaného řízení 4 dopravy, či metody s ústředním řídícim prvkem a jejich možnost decentralizace, 5 vybrat jednu vhodnou metodu pro řízení dvou křižovate v oplasti 6 Praha - Zličín, tuto metodu naimplementovat a otrestovat na simulátoru AIMSUN. 7 \\ 8 \\ 9 K decentralizovanému řízení bude použit tzv. multiagentní systém. 3 10 Multiagentní systémy jsou dnes rychle se rozvijející formou decentralizované 4 11 umělé inteligence a s úspěchem se aplikují na celou řadu problémů, kde 5 není možné použít centrální řízení a je zapotřebí komunikace, koordinace a spolupráce.\\ 6 12 není možné použít centrální řízení a je zapotřebí komunikace, koordinace a spolupráce. 13 \\ 14 \\ 7 15 V této práci si nejdříve definujeme základní pojmy, a poté se hlouběji 8 16 podíváme na problém interakce agentů. Popíšeme zde různé způsoby 9 výběru vhodných strategií za pomoci komunikace, teorie her a 10 modelování chování. Prozkoumáme některé způsoby učení agentů, 17 výběru vhodných strategií. Prozkoumáme některé způsoby učení agentů, 11 18 které pomáhají zlepšovat jejich reakce na neustále se měníci prostředí 12 a na chování ostatních.\\ 13 14 V další části prozkoumáme nasazení těchto metod k řízení dopravy a 15 zhodnotíme úspěch těchto aplikací. 19 a na chování ostatních. 20 \\ 21 \\ 22 Po výběru nejvhodnější metody ji modifikujeme do vhodné formy 23 pro naše účely, kde agent představuje řídící jednotku jedné signální skupiny 24 a ovládá nastavení délky cyklu, tedy periodu, za kterou se vystřídají všechny 25 fáze nastavení senaforů. Implementace bude provedena v jazyce C++ a s pomocí 26 knihoven BDM, VGS API a IT++. 27 \\ 28 \\ 29 Metoda bude testována pomocí mikrosimulátoru dopravy AIMSUN 30 a porovnávána se dvěma konstantními scénáři a se záznamem skutečné 31 dopravní situace modelované oblasti. Výsledky simulace, tedy výstupní data ze simulátoru, 32 budou zpracovány v prostředí MATLAB a pomocí jeho nadstavby VGS Toolbox, 33 kde porovnáme několik zkoumaných dopravních parametrů, jako je doba 34 průjezdu sítí, průměrná rychlost, počet zastavení a jiné. 16 35 17 36 18 37 38