Show
Ignore:
Timestamp:
02/03/12 12:32:39 (12 years ago)
Author:
jabu
Message:

1. uprava uvodu, jeste rozepsat, vysledky scenare 01

Files:
1 modified

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/01_Intro/Intro.tex

    r1419 r1425  
    11\chapter{Úvod} 
    22 
     3Účelem této práce je prozkoumat možné způsoby decentralizovaného řízení 
     4dopravy, či metody s ústředním řídícim prvkem a jejich možnost decentralizace, 
     5vybrat jednu vhodnou metodu pro řízení dvou křižovate v oplasti 
     6Praha - Zličín, tuto metodu naimplementovat a otrestovat na simulátoru AIMSUN. 
     7\\ 
     8\\ 
     9K decentralizovanému řízení bude použit tzv. multiagentní systém. 
    310Multiagentní systémy jsou dnes rychle se rozvijející formou decentralizované 
    411umělé inteligence a s úspěchem se aplikují na celou řadu problémů, kde  
    5 není možné použít centrální řízení a je zapotřebí komunikace, koordinace a spolupráce.\\ 
    6  
     12není možné použít centrální řízení a je zapotřebí komunikace, koordinace a spolupráce. 
     13\\ 
     14\\ 
    715V této práci si nejdříve definujeme základní pojmy, a poté se hlouběji 
    816podíváme na problém interakce agentů. Popíšeme zde různé způsoby 
    9 výběru vhodných strategií za pomoci komunikace, teorie her a 
    10 modelování chování. Prozkoumáme některé způsoby učení agentů, 
     17výběru vhodných strategií. Prozkoumáme některé způsoby učení agentů, 
    1118které pomáhají zlepšovat jejich reakce na neustále se měníci prostředí 
    12 a na chování ostatních.\\ 
    13  
    14 V další části prozkoumáme nasazení těchto metod k řízení dopravy a 
    15 zhodnotíme úspěch těchto aplikací. 
     19a na chování ostatních. 
     20\\ 
     21\\ 
     22Po výběru nejvhodnější metody ji modifikujeme do vhodné formy 
     23pro naše účely, kde agent představuje řídící jednotku jedné signální skupiny 
     24a ovládá nastavení délky cyklu, tedy periodu, za kterou se vystřídají všechny 
     25fáze nastavení senaforů. Implementace bude provedena v jazyce C++ a s pomocí 
     26knihoven BDM, VGS API a IT++.  
     27\\ 
     28\\ 
     29Metoda bude testována pomocí mikrosimulátoru dopravy AIMSUN 
     30a porovnávána se dvěma konstantními scénáři a se záznamem skutečné 
     31dopravní situace modelované oblasti. Výsledky simulace, tedy výstupní data ze simulátoru, 
     32budou zpracovány v prostředí MATLAB a pomocí jeho nadstavby VGS Toolbox, 
     33kde porovnáme několik zkoumaných dopravních parametrů, jako je doba 
     34průjezdu sítí, průměrná rychlost, počet zastavení a jiné. 
    1635 
    1736 
    1837 
     38