| 1 | \def \obr {Results/fig/} |
| 2 | |
| 3 | \chapter{Výsledky} |
| 4 | |
| 5 | Použitá metoda byla testována na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN v |
| 6 | oblasti Praha - Zličín na dvou scénářích s konstantní |
| 7 | hustotou provozu a jednom scénáři reálným. Referenční výsledky |
| 8 | byly získány testováním těchto scénářů na konstantní |
| 9 | délce cyklu o hodnotě $80 s$, která je v modelové oblasti skutečně používána. |
| 10 | |
| 11 | \section{Scénář 1} |
| 12 | První testovaný konstantní scénář má menší intenzitu provozu a při měření |
| 13 | s různými konstantními délkami cyklu se ukazuje, že referenční hodnota $80 s$ |
| 14 | je více méně optimální. Jak ukazuje následující graf, algoritmus osciluje okolo těchto hodnot až |
| 15 | na moment kolem padesáté minuty, kdy reaguje na prudké zvýšení front, jak ukazuje další graf. |
| 16 | |
| 17 | \begin{figure}[H] |
| 18 | \begin{center} |
| 19 | {\includegraphics[width=8cm]{ \obr oblast.eps}} |
| 20 | \caption{Oblast simulace skládající se ze dvou křižovatek v oblasti Praha-Zličín}\label{fig:oblast} |
| 21 | \end{center} |
| 22 | \end{figure} |
| 23 | |
| 24 | \begin{figure}[H] |
| 25 | \begin{center} |
| 26 | {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_01_007.eps}} |
| 27 | \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_01_007} |
| 28 | \end{center} |
| 29 | \end{figure} |
| 30 | |
| 31 | \begin{figure}[H] |
| 32 | \begin{center} |
| 33 | {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_01_007.eps}} |
| 34 | \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_01_007} |
| 35 | \end{center} |
| 36 | \end{figure} |
| 37 | |
| 38 | Tento nárůst front kolem padesáté minuty se projevil negativně na vývoji dopravy, jak ukazují následující |
| 39 | dva grafy porovnávající počty zastavení a průměrnou dobu jízdy s referenční délkou cyklu $80s$. |
| 40 | |
| 41 | \begin{figure}[H] |
| 42 | \begin{center} |
| 43 | {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_numStops.eps}} |
| 44 | \caption{Počet zastavení}\label{fig:tc_01_007} |
| 45 | \end{center} |
| 46 | \end{figure} |
| 47 | |
| 48 | \begin{figure}[H] |
| 49 | \begin{center} |
| 50 | {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_travelTimeAvg.eps}} |
| 51 | \caption{Průměrná doba jízdy}\label{fig:qsum_01_007} |
| 52 | \end{center} |
| 53 | \end{figure} |
| 54 | |
| 55 | \section{Scénář 2} |