Show
Ignore:
Timestamp:
02/04/12 00:54:24 (12 years ago)
Author:
jabu
Message:

finalni verze

Files:
1 modified

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/Ending.tex

    r1427 r1434  
    11\chapter{Závěr} 
     2 
     3Účelem práce bylo prozkoumat možnosti decentralizovaného řízení dopravy, 
     4shrnout několik metod a vhdnost jejich nasazení. Poté zvolit nejvhednější 
     5z nich, naimplementovat a otestovat simulací na dvou křizovatkách v oblasti 
     6Praha-Zličín.\\ 
     7 
     8Jako nejvhodnější metoda bylo vybráno LQ řízení, kdy se hledá aproximativní lineární  
     9vztah mezi proměnnou popisující stav prostředí a řídícími proměnnými. 
     10Metoda byla převedena na distribuovanou variantu pomocí teorie o multiagentích systémech. 
     11Každý agent ovládá jednu křizovatku a disponuje informacemi o jí příslušejících jízdních pruzích.\\ 
     12 
     13Implementace byla uskutečněna v jazyce C++ za pomoci knihoven, jako jsou 
     14IT++ a BDM (Bayesian Decision Making). Program komunikuje s emulátory 
     15řadičů ELS3 a s mikrosimulátorem dopravy AIMSUN, na kterém proběhlo ověření 
     16teoretických předpokladů a data z něj posloužila k vyhodnocení výsledků.\\ 
     17 
     18Ukazuje se, že systém pracuje v souladu se základními pravidly 
     19řízení dopravy a v některých situacích pozitivně ovlivňuje její  
     20průběh. Je však velice citlivý na nastavené parametry a nepřesnosti měření, 
     21které jsou bohužel značné. Přes její nedostatky, považuji tuto metodu 
     22za perspektivní a myslím, že použitím vylepšení naznačenýh v kapitole \ref{sec:vylepseni} 
     23by se mohlo docílit velmi obrých výsledků. Je také možné upravit  
     24definované přechodové vztahy, či minimalizovat jiné parametry prostředí, 
     25a tím by se mohla zvýšit efektivita řízení a snížit citlivost na nepřesnosti 
     26měření. 
     27 
     28