Show
Ignore:
Timestamp:
02/04/12 00:54:24 (13 years ago)
Author:
jabu
Message:

finalni verze

Location:
applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/Results
Files:
75 added
2 modified

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/Results/Results.tex

    r1432 r1434  
    44 
    55Použitá metoda byla testována na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN v  
    6 oblasti Praha - Zličín na dvou scénářích s konstantní  
     6oblasti Praha-Zličín na dvou scénářích s konstantní  
    77hustotou provozu a jednom scénáři reálným. Referenční výsledky 
    88byly získány testováním těchto scénářů na konstantní 
     
    1111\section{Scénář 1} 
    1212První testovaný konstantní scénář má menší intenzitu provozu a při měření  
    13 s různými konstantními délkami cyklu se ukazuje, že referenční hodnota $80 s$ 
    14 je více méně optimální. Jak ukazuje následující graf, algoritmus osciluje okolo těchto hodnot až 
    15 na moment kolem padesáté minuty, kdy reaguje na prudké zvýšení front, jak ukazuje další graf. 
     13s různými konstantními délkami cyklu se zjistilo, že referenční hodnota $80 s$ 
     14je více méně optimální. Jak ukazují následující dva grafy, algoritmus osciluje okolo těchto hodnot až 
     15na moment kolem padesáté minuty, kdy reaguje na prudké zvýšení front. 
    1616 
    1717 
     
    3030\end{figure} 
    3131 
    32 Tento nárůst front kolem padesáté minuty se projevil negativně na vývoji dopravy, jak ukazují následující 
    33 dva grafy porovnávající počty zastavení a průměrnou dobu jízdy s referenční délkou cyklu $80s$. 
     32Tento nárůst front kolem padesáté minuty se projevil negativně na vývoji dopravy, což je zřejmé z těchto 
     33dvou grafů porovnávajících počty zastavení a průměrnou dobu jízdy s referenční délkou cyklu $80s$. 
    3434 
    3535\begin{figure}[H] 
    3636\begin{center} 
    3737    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_numStops.eps}} 
    38     \caption{Počet zastavení}\label{fig:tc_01_007} 
     38    \caption{Počet zastavení}\label{fig:01ns} 
    3939\end{center} 
    4040\end{figure} 
     
    4343\begin{center} 
    4444    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_travelTimeAvg.eps}} 
    45     \caption{Průměrná doba jízdy}\label{fig:qsum_01_007} 
     45    \caption{Průměrná doba jízdy}\label{fig:01tt} 
    4646\end{center} 
    4747\end{figure} 
    4848 
    4949\section{Scénář 2} 
     50Tento scénář je oproti předchozímu nastaven na generování provozu 
     51s daleko větší hustotou s tendecemi k dopravním zácpám. 
     52Prudký nárůst hustoty prpovozu a reakce systému zvýšením 
     53délky cyklu k maximální hodnotě je vidět na následujících dvou grafech. 
     54 
     55\begin{figure}[H] 
     56\begin{center} 
     57    {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_02_007.eps}} 
     58    \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_02_007} 
     59\end{center} 
     60\end{figure} 
     61 
     62\begin{figure}[H] 
     63\begin{center} 
     64    {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_02_007.eps}} 
     65    \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_02_007} 
     66\end{center} 
     67\end{figure} 
     68 
     69Toto nastavení délky cyklu se projevuje velice pozitivně a dochází k poklesu 
     70počtu zastavení a průměrného zpoždění oproti referenční pevné hodnotě $80s$, 
     71jak je vidět na dalších dvou grafech. 
     72 
     73\begin{figure}[H] 
     74\begin{center} 
     75    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 02/a_numStops.eps}} 
     76    \caption{Počet zastavení}\label{fig:02ns} 
     77\end{center} 
     78\end{figure} 
     79 
     80\begin{figure}[H] 
     81\begin{center} 
     82    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 02/a_delayTimeAvg.eps}} 
     83    \caption{Průměrné zpoždění}\label{fig:02tt} 
     84\end{center} 
     85\end{figure} 
     86 
     87\section{Reálný scénář} 
     88Tento scénář zaznamenává skutečnou intenzitu dopravy v průběhu 24 hodin v simulované 
     89oblasti. Intenzita se zde mění od velmi nízké v brzkých raních a pozdních nočníc hodinách, 
     90až po velmi vysokou v době dopravní špičky. Z grafu níže je zřetelné, že 
     91algoritmus mírně vylepšuje průběh dopravy (zde reprezenovaný Průměrným zpožděním průjezdu sítí) 
     92v čase mimo dopravní špičku kolem šesté hodiny. Tam se jeví lepší referenční hodnota $80s$. 
     93Algoritmus v této části simulace reaguje příliš citlivě na zvýšení intezity provozu 
     94a nestavuje vyšší délku cyklu. 
     95 
     96\begin{figure}[H] 
     97\begin{center} 
     98    {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_r_007.eps}} 
     99    \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_02_007} 
     100\end{center} 
     101\end{figure} 
     102%  
     103% \begin{figure}[H] 
     104% \begin{center} 
     105%     {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_r_007.eps}} 
     106%     \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_02_007} 
     107% \end{center} 
     108% \end{figure} 
     109 
     110\begin{figure}[H] 
     111\begin{center} 
     112    {\includegraphics[width=14cm]{\obr real/a_delayTimeAvg.eps}} 
     113    \caption{Průměrné zpoždění}\label{fig:02tt} 
     114\end{center} 
     115\end{figure} 
     116 
  • applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/Results/fig/qsum_01_007.eps

    r1426 r1434  
    22%%Creator: MATLAB, The Mathworks, Inc. Version 7.9.0.529 (R2009b). Operating System: Microsoft Windows XP. 
    33%%Title: C:\Documents and Settings\jabu\Plocha\qsum_01_007.eps 
    4 %%CreationDate: 02/03/2012  11:57:29 
     4%%CreationDate: 02/03/2012  19:03:30 
    55%%DocumentNeededFonts: Helvetica 
    66%%DocumentProcessColors: Cyan Magenta Yellow Black 
    77%%LanguageLevel: 2 
    88%%Pages: 1 
    9 %%BoundingBox:    96   238   515   553 
     9%%BoundingBox:    73   -16   493   299 
    1010%%EndComments 
    1111 
     
    170170%%Page: 1 1 
    171171%%BeginPageSetup 
    172 %%PageBoundingBox:    96   238   515   553 
     172%%PageBoundingBox:    73   -16   493   299 
    173173MathWorks begin 
    174174bpage 
     
    179179 
    180180/dpi2point 12 def 
    181 portraitMode 1152 6636 csm 
    182  
    183     0     0  5039  3780 rc 
     181portraitMode 0876 3588 csm 
     182 
     183    0     0  5043  3782 rc 
    18418485 dict begin %Colortable dictionary 
    185185/c0 { 0.000000 0.000000 0.000000 sr} bdef 
     
    1941941 j 
    1951951 sg 
    196    0    0 5040 3781 rf 
     196   0    0 5044 3783 rf 
    1971976 w 
    198 0 3081 3905 0 0 -3081 655 3364 4 MP 
     1980 3082 3908 0 0 -3082 656 3366 4 MP 
    199199PP 
    200 -3905 0 0 3081 3905 0 0 -3081 655 3364 5 MP stroke 
     200-3908 0 0 3082 3908 0 0 -3082 656 3366 5 MP stroke 
    2012014 w 
    202202DO 
     
    2042046 w 
    2052050 sg 
    206  655  283 mt 4560  283 L 
    207  655 3364 mt 4560 3364 L 
    208 4560 3364 mt 4560  283 L 
    209  655 3364 mt  655  283 L 
    210  655 3364 mt 4560 3364 L 
    211  655 3364 mt  655  283 L 
    212  655 3364 mt  655 3324 L 
    213  655  283 mt  655  322 L 
     206 656  284 mt 4564  284 L 
     207 656 3366 mt 4564 3366 L 
     2084564 3366 mt 4564  284 L 
     209 656 3366 mt  656  284 L 
     210 656 3366 mt 4564 3366 L 
     211 656 3366 mt  656  284 L 
     212 656 3366 mt  656 3326 L 
     213 656  284 mt  656  323 L 
    214214%%IncludeResource: font Helvetica 
    215215/Helvetica /WindowsLatin1Encoding 120 FMSR 
    216216 
    217  622 3509 mt  
     217 623 3511 mt  
    218218(0) s 
    219 1305 3364 mt 1305 3324 L 
    220 1305  283 mt 1305  322 L 
    221 1239 3509 mt  
     2191307 3366 mt 1307 3326 L 
     2201307  284 mt 1307  323 L 
     2211241 3511 mt  
    222222(20) s 
    223 1956 3364 mt 1956 3324 L 
    224 1956  283 mt 1956  322 L 
    225 1890 3509 mt  
     2231958 3366 mt 1958 3326 L 
     2241958  284 mt 1958  323 L 
     2251892 3511 mt  
    226226(40) s 
    227 2607 3364 mt 2607 3324 L 
    228 2607  283 mt 2607  322 L 
    229 2541 3509 mt  
     2272610 3366 mt 2610 3326 L 
     2282610  284 mt 2610  323 L 
     2292544 3511 mt  
    230230(60) s 
    231 3258 3364 mt 3258 3324 L 
    232 3258  283 mt 3258  322 L 
    233 3192 3509 mt  
     2313261 3366 mt 3261 3326 L 
     2323261  284 mt 3261  323 L 
     2333195 3511 mt  
    234234(80) s 
    235 3909 3364 mt 3909 3324 L 
    236 3909  283 mt 3909  322 L 
    237 3809 3509 mt  
     2353912 3366 mt 3912 3326 L 
     2363912  284 mt 3912  323 L 
     2373812 3511 mt  
    238238(100) s 
    239 4560 3364 mt 4560 3324 L 
    240 4560  283 mt 4560  322 L 
    241 4460 3509 mt  
     2394564 3366 mt 4564 3326 L 
     2404564  284 mt 4564  323 L 
     2414464 3511 mt  
    242242(120) s 
    243  655 3364 mt  694 3364 L 
    244 4560 3364 mt 4520 3364 L 
    245  554 3408 mt  
     243 656 3366 mt  695 3366 L 
     2444564 3366 mt 4524 3366 L 
     245 555 3410 mt  
    246246(0) s 
    247  655 3055 mt  694 3055 L 
    248 4560 3055 mt 4520 3055 L 
    249  487 3099 mt  
     247 656 3057 mt  695 3057 L 
     2484564 3057 mt 4524 3057 L 
     249 488 3101 mt  
    250250(10) s 
    251  655 2747 mt  694 2747 L 
    252 4560 2747 mt 4520 2747 L 
    253  487 2791 mt  
     251 656 2749 mt  695 2749 L 
     2524564 2749 mt 4524 2749 L 
     253 488 2793 mt  
    254254(20) s 
    255  655 2439 mt  694 2439 L 
    256 4560 2439 mt 4520 2439 L 
    257  487 2483 mt  
     255 656 2441 mt  695 2441 L 
     2564564 2441 mt 4524 2441 L 
     257 488 2485 mt  
    258258(30) s 
    259  655 2131 mt  694 2131 L 
    260 4560 2131 mt 4520 2131 L 
    261  487 2175 mt  
     259 656 2133 mt  695 2133 L 
     2604564 2133 mt 4524 2133 L 
     261 488 2177 mt  
    262262(40) s 
    263  655 1823 mt  694 1823 L 
    264 4560 1823 mt 4520 1823 L 
    265  487 1867 mt  
     263 656 1825 mt  695 1825 L 
     2644564 1825 mt 4524 1825 L 
     265 488 1869 mt  
    266266(50) s 
    267  655 1515 mt  694 1515 L 
    268 4560 1515 mt 4520 1515 L 
    269  487 1559 mt  
     267 656 1516 mt  695 1516 L 
     2684564 1516 mt 4524 1516 L 
     269 488 1560 mt  
    270270(60) s 
    271  655 1207 mt  694 1207 L 
    272 4560 1207 mt 4520 1207 L 
    273  487 1251 mt  
     271 656 1208 mt  695 1208 L 
     2724564 1208 mt 4524 1208 L 
     273 488 1252 mt  
    274274(70) s 
    275  655  899 mt  694  899 L 
    276 4560  899 mt 4520  899 L 
    277  487  943 mt  
     275 656  900 mt  695  900 L 
     2764564  900 mt 4524  900 L 
     277 488  944 mt  
    278278(80) s 
    279  655  591 mt  694  591 L 
    280 4560  591 mt 4520  591 L 
    281  487  635 mt  
     279 656  592 mt  695  592 L 
     2804564  592 mt 4524  592 L 
     281 488  636 mt  
    282282(90) s 
    283  655  283 mt  694  283 L 
    284 4560  283 mt 4520  283 L 
    285  420  327 mt  
     283 656  284 mt  695  284 L 
     2844564  284 mt 4524  284 L 
     285 421  328 mt  
    286286(100) s 
    287  655  283 mt 4560  283 L 
    288  655 3364 mt 4560 3364 L 
    289 4560 3364 mt 4560  283 L 
    290  655 3364 mt  655  283 L 
    291 gs 655 283 3906 3082 rc 
     287 656  284 mt 4564  284 L 
     288 656 3366 mt 4564 3366 L 
     2894564 3366 mt 4564  284 L 
     290 656 3366 mt  656  284 L 
     291gs 656 284 3909 3083 rc 
    292292/c8 { 0.000000 0.000000 1.000000 sr} bdef 
    293293c8 
    294 49 0 49 184 49 -92 49 -339 49 123 48 154 49 -30 49 -124  
    295 49 462 49 -277 48 277 49 -154 49 -369 49 0 49 0 48 92  
    296 49 93 49 154 49 30 49 -369 49 400 48 -369 49 308 49 0  
    297 49 -93 49 247 48 0 49 -247 49 -92 49 -62 49 308 48 -31  
    298 49 339 49 -400 49 -62 49 277 49 -246 48 -92 49 677 49 -585  
    299 49 616 49 -339 48 62 49 154 49 339 49 246 49 339 48 -708  
    300 49 -93 49 -92 49 92 49 277 49 -431 48 -277 49 246 49 62  
    301 49 -185 49 -62 48 -123 49 -154 49 93 49 339 49 -309 48 -246  
    302 49 -123 49 215 49 -184 49 154 49 -124 48 185 49 -154 49 93  
    303 49 0 49 -93 48 277 49 -308 49 185 49 -493 49 -1017 703 3364 80 MP stroke 
     29449 0 49 185 49 -93 49 -339 49 124 49 154 48 -31 49 -123  
     29549 462 49 -277 49 277 49 -154 49 -370 48 0 49 0 49 93  
     29649 92 49 154 49 31 49 -370 48 401 49 -370 49 308 49 0  
     29749 -92 49 246 48 0 49 -246 49 -93 49 -61 49 308 49 -31  
     29849 339 48 -401 49 -61 49 277 49 -247 49 -92 49 678 48 -586  
     29949 617 49 -339 49 62 49 154 49 339 49 246 48 339 49 -709  
     30049 -92 49 -93 49 93 49 277 49 -431 48 -278 49 247 49 62  
     30149 -185 49 -62 49 -123 48 -154 49 92 49 339 49 -308 49 -247  
     30249 -123 49 216 48 -185 49 154 49 -123 49 185 49 -154 49 92  
     30349 0 48 -92 49 277 49 -308 49 185 49 -493 49 -1018 704 3366 80 MP stroke 
    304304gr 
    305305 
    306306c8 
    3073070 sg 
    308 2509 3652 mt  
    309 (t [s]) s 
    310  338 2107 mt  -90 rotate 
    311 (suma front) s 
     3082446 3654 mt  
     309(t [min]) s 
     310 339 2119 mt  -90 rotate 
     311(Suma front) s 
    31231290 rotate 
    313313