Show
Ignore:
Timestamp:
02/04/12 00:54:24 (12 years ago)
Author:
jabu
Message:

finalni verze

Files:
1 modified

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • applications/doprava/texty/novotny_vyzk_LQ/Results/Results.tex

    r1432 r1434  
    44 
    55Použitá metoda byla testována na mikrosimulátoru dopravy AIMSUN v  
    6 oblasti Praha - Zličín na dvou scénářích s konstantní  
     6oblasti Praha-Zličín na dvou scénářích s konstantní  
    77hustotou provozu a jednom scénáři reálným. Referenční výsledky 
    88byly získány testováním těchto scénářů na konstantní 
     
    1111\section{Scénář 1} 
    1212První testovaný konstantní scénář má menší intenzitu provozu a při měření  
    13 s různými konstantními délkami cyklu se ukazuje, že referenční hodnota $80 s$ 
    14 je více méně optimální. Jak ukazuje následující graf, algoritmus osciluje okolo těchto hodnot až 
    15 na moment kolem padesáté minuty, kdy reaguje na prudké zvýšení front, jak ukazuje další graf. 
     13s různými konstantními délkami cyklu se zjistilo, že referenční hodnota $80 s$ 
     14je více méně optimální. Jak ukazují následující dva grafy, algoritmus osciluje okolo těchto hodnot až 
     15na moment kolem padesáté minuty, kdy reaguje na prudké zvýšení front. 
    1616 
    1717 
     
    3030\end{figure} 
    3131 
    32 Tento nárůst front kolem padesáté minuty se projevil negativně na vývoji dopravy, jak ukazují následující 
    33 dva grafy porovnávající počty zastavení a průměrnou dobu jízdy s referenční délkou cyklu $80s$. 
     32Tento nárůst front kolem padesáté minuty se projevil negativně na vývoji dopravy, což je zřejmé z těchto 
     33dvou grafů porovnávajících počty zastavení a průměrnou dobu jízdy s referenční délkou cyklu $80s$. 
    3434 
    3535\begin{figure}[H] 
    3636\begin{center} 
    3737    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_numStops.eps}} 
    38     \caption{Počet zastavení}\label{fig:tc_01_007} 
     38    \caption{Počet zastavení}\label{fig:01ns} 
    3939\end{center} 
    4040\end{figure} 
     
    4343\begin{center} 
    4444    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 01/a_travelTimeAvg.eps}} 
    45     \caption{Průměrná doba jízdy}\label{fig:qsum_01_007} 
     45    \caption{Průměrná doba jízdy}\label{fig:01tt} 
    4646\end{center} 
    4747\end{figure} 
    4848 
    4949\section{Scénář 2} 
     50Tento scénář je oproti předchozímu nastaven na generování provozu 
     51s daleko větší hustotou s tendecemi k dopravním zácpám. 
     52Prudký nárůst hustoty prpovozu a reakce systému zvýšením 
     53délky cyklu k maximální hodnotě je vidět na následujících dvou grafech. 
     54 
     55\begin{figure}[H] 
     56\begin{center} 
     57    {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_02_007.eps}} 
     58    \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_02_007} 
     59\end{center} 
     60\end{figure} 
     61 
     62\begin{figure}[H] 
     63\begin{center} 
     64    {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_02_007.eps}} 
     65    \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_02_007} 
     66\end{center} 
     67\end{figure} 
     68 
     69Toto nastavení délky cyklu se projevuje velice pozitivně a dochází k poklesu 
     70počtu zastavení a průměrného zpoždění oproti referenční pevné hodnotě $80s$, 
     71jak je vidět na dalších dvou grafech. 
     72 
     73\begin{figure}[H] 
     74\begin{center} 
     75    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 02/a_numStops.eps}} 
     76    \caption{Počet zastavení}\label{fig:02ns} 
     77\end{center} 
     78\end{figure} 
     79 
     80\begin{figure}[H] 
     81\begin{center} 
     82    {\includegraphics[width=14cm]{\obr 02/a_delayTimeAvg.eps}} 
     83    \caption{Průměrné zpoždění}\label{fig:02tt} 
     84\end{center} 
     85\end{figure} 
     86 
     87\section{Reálný scénář} 
     88Tento scénář zaznamenává skutečnou intenzitu dopravy v průběhu 24 hodin v simulované 
     89oblasti. Intenzita se zde mění od velmi nízké v brzkých raních a pozdních nočníc hodinách, 
     90až po velmi vysokou v době dopravní špičky. Z grafu níže je zřetelné, že 
     91algoritmus mírně vylepšuje průběh dopravy (zde reprezenovaný Průměrným zpožděním průjezdu sítí) 
     92v čase mimo dopravní špičku kolem šesté hodiny. Tam se jeví lepší referenční hodnota $80s$. 
     93Algoritmus v této části simulace reaguje příliš citlivě na zvýšení intezity provozu 
     94a nestavuje vyšší délku cyklu. 
     95 
     96\begin{figure}[H] 
     97\begin{center} 
     98    {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc_r_007.eps}} 
     99    \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc_02_007} 
     100\end{center} 
     101\end{figure} 
     102%  
     103% \begin{figure}[H] 
     104% \begin{center} 
     105%     {\includegraphics[width=12cm]{\obr qsum_r_007.eps}} 
     106%     \caption{Průběh součtu délek front}\label{fig:qsum_02_007} 
     107% \end{center} 
     108% \end{figure} 
     109 
     110\begin{figure}[H] 
     111\begin{center} 
     112    {\includegraphics[width=14cm]{\obr real/a_delayTimeAvg.eps}} 
     113    \caption{Průměrné zpoždění}\label{fig:02tt} 
     114\end{center} 
     115\end{figure} 
     116