Changeset 1458 for applications

Show
Ignore:
Timestamp:
04/30/12 21:58:36 (12 years ago)
Author:
vahalam
Message:
 
Location:
applications/dual/vahala/DP
Files:
2 modified

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • applications/dual/vahala/DP/prac_verz.lyx

    r1457 r1458  
    390390 
    391391\begin_layout Standard 
    392 aaa  
     392Především bych chtěl poděkovat vedoucímu práce Ing. 
     393 Václavu Šmídlovi, Ph. 
     394\begin_inset space \thinspace{} 
     395\end_inset 
     396 
     397D. 
     398 za odborné vedení, hodnotné rady a připomínky. 
     399 Dále patří poděkování přítelkyni Bc. 
     400 Pavle Procházkové za pečlivé přečtení textu a pomocí s opravou gramatických 
     401 chyb. 
     402  
    393403\begin_inset VSpace defskip 
    394404\end_inset 
     
    539549\series default 
    540550\emph default 
    541   
     551 Diplomová práce je zaměřena na řízení synchronního motoru s permanentními 
     552 magnety v takzvaném bezsenzorovém návrhu. 
     553 Důraz je kladen na možnost využití metod duálního řízení. 
     554 Pozornost je věnována samotnému synchronnímu stroji, jeho matematickému 
     555 popisu a běžně využívaným technikám pro odhadování stavových veličin a 
     556 řízení v bezsenzorovém režimu. 
     557 Dále se text zabývá teoretickou stránkou řízení s důrazem na řízení duální. 
     558 Následuje aplikace vybraných algoritmů na synchronní stroj a provedení 
     559 simulací. 
     560 Hlavním záměrem je porovnání kvality poskytovaného řízení při použití duálních 
     561 a neduálních algoritmů. 
    542562\end_layout 
    543563 
     
    593613\emph default 
    594614  
     615\series default 
     616\lang english 
     617The Diploma thesis is focused on a permanent magnet synchronous motor control 
     618 in so called sensorless design. 
     619 Possibility of dual control methods utilization is stressed. 
     620 Attentions is paid to the synchronous machine itself, its mathematical 
     621 description and commonly used algorithms for estimation and control in 
     622 sensorless mode. 
     623 Next, the text is concerned with theoretical aspects of control, where 
     624 dual control is emphasized. 
     625 Application of selected algorithms and simulations follow. 
     626 Main intention lies in quality comparison of dual and nondual control algorithm 
     627s. 
    595628\end_layout 
    596629 
     
    679712 
    680713\begin_layout Standard 
    681 Synchronní motory, a to především ty osazené permanentními magnety, jsou 
    682  v poslední době stále více oblíbené pro řadu praktických aplikací. 
    683  Hlavním nedostatkem pro jejich využití ale je, že za účelem jejich dobrého 
    684  řízení je nutná znalost polohy hřídele. 
    685  Tento problém byl zatím řešen převážně instalací mechanických senzorů, 
     714Synchronní motory, a především ty osazené permanentními magnety, jsou v 
     715 poslední době stále více oblíbené pro řadu praktických aplikací. 
     716 Hlavním nedostatkem jejich využití ale je nutná znalost polohy hřídele 
     717 za účelem dobrého řízení. 
     718 Tento problém byl doposud řešen převážně instalací mechanických senzorů, 
    686719 které však zvyšují rozměry, poruchovost, ale především cenu celého zařízení. 
    687720 Je tedy přirozené, že se objevily snahy o nalezení efektivního způsobu 
    688  řízení bez potřeby těchto čidel. 
     721 řízení bez potřeby takových senzorů -- tedy bezsenzorové řízení. 
    689722\end_layout 
    690723 
     
    731764V textu bude nejdříve obecně popsán synchronní motor s permanentními magnety, 
    732765 jeho matematický model a běžně užívané techniky pro řízení a odhadování 
    733  neměřených veličin. 
     766 neměřených veličin v bezsenzorovém režimu. 
    734767 Následovat bude kapitola týkající se teorie duálního řízení a výběr jednoduchýc 
    735768h suboptimálních metod pro řešení tohoto problému. 
    736  Další kapitola pak bude věnována spojení předchozích dvou, tedy aplikaci 
    737  duálního řízení na synchronní stroj. 
    738  Na závěr pak budou zařazeny experimenty, především teoretická analýza jednotliv 
    739 ých užitých algoritmů a výsledky simulací. 
    740  Nedílnou součástí bude i shrnutí dosažených výsledků. 
     769 Další kapitola pak bude věnována spojení předchozích dvou, tedy především 
     770 aplikaci duálního řízení na synchronní stroj. 
     771 Na závěr pak budou zařazeny experimenty, teoretická analýza jednotlivých 
     772 užitých algoritmů a výsledky simulací. 
     773 Nedílnou součástí bude i diskuze a shrnutí dosažených výsledků. 
     774\end_layout 
     775 
     776\begin_layout Standard 
     777 
    741778\end_layout 
    742779 
     
    29753012 
    29763013: 
    2977 \end_layout 
    2978  
    2979 \begin_layout Standard 
    2980  
    29813014\series bold 
     3015 
     3016\begin_inset Newline newline 
     3017\end_inset 
     3018 
    29823019Nepřesnost rovnic popisujících reálný stroj: 
    29833020\end_layout 
     
    1231212349wide false 
    1231312350sideways false 
    12314 status open 
     12351status collapsed 
    1231512352 
    1231612353\begin_layout Plain Layout