541 | | |
| 551 | Diplomová práce je zaměřena na řízení synchronního motoru s permanentními |
| 552 | magnety v takzvaném bezsenzorovém návrhu. |
| 553 | Důraz je kladen na možnost využití metod duálního řízení. |
| 554 | Pozornost je věnována samotnému synchronnímu stroji, jeho matematickému |
| 555 | popisu a běžně využívaným technikám pro odhadování stavových veličin a |
| 556 | řízení v bezsenzorovém režimu. |
| 557 | Dále se text zabývá teoretickou stránkou řízení s důrazem na řízení duální. |
| 558 | Následuje aplikace vybraných algoritmů na synchronní stroj a provedení |
| 559 | simulací. |
| 560 | Hlavním záměrem je porovnání kvality poskytovaného řízení při použití duálních |
| 561 | a neduálních algoritmů. |
| 615 | \series default |
| 616 | \lang english |
| 617 | The Diploma thesis is focused on a permanent magnet synchronous motor control |
| 618 | in so called sensorless design. |
| 619 | Possibility of dual control methods utilization is stressed. |
| 620 | Attentions is paid to the synchronous machine itself, its mathematical |
| 621 | description and commonly used algorithms for estimation and control in |
| 622 | sensorless mode. |
| 623 | Next, the text is concerned with theoretical aspects of control, where |
| 624 | dual control is emphasized. |
| 625 | Application of selected algorithms and simulations follow. |
| 626 | Main intention lies in quality comparison of dual and nondual control algorithm |
| 627 | s. |
681 | | Synchronní motory, a to především ty osazené permanentními magnety, jsou |
682 | | v poslední době stále více oblíbené pro řadu praktických aplikací. |
683 | | Hlavním nedostatkem pro jejich využití ale je, že za účelem jejich dobrého |
684 | | řízení je nutná znalost polohy hřídele. |
685 | | Tento problém byl zatím řešen převážně instalací mechanických senzorů, |
| 714 | Synchronní motory, a především ty osazené permanentními magnety, jsou v |
| 715 | poslední době stále více oblíbené pro řadu praktických aplikací. |
| 716 | Hlavním nedostatkem jejich využití ale je nutná znalost polohy hřídele |
| 717 | za účelem dobrého řízení. |
| 718 | Tento problém byl doposud řešen převážně instalací mechanických senzorů, |
736 | | Další kapitola pak bude věnována spojení předchozích dvou, tedy aplikaci |
737 | | duálního řízení na synchronní stroj. |
738 | | Na závěr pak budou zařazeny experimenty, především teoretická analýza jednotliv |
739 | | ých užitých algoritmů a výsledky simulací. |
740 | | Nedílnou součástí bude i shrnutí dosažených výsledků. |
| 769 | Další kapitola pak bude věnována spojení předchozích dvou, tedy především |
| 770 | aplikaci duálního řízení na synchronní stroj. |
| 771 | Na závěr pak budou zařazeny experimenty, teoretická analýza jednotlivých |
| 772 | užitých algoritmů a výsledky simulací. |
| 773 | Nedílnou součástí bude i diskuze a shrnutí dosažených výsledků. |
| 774 | \end_layout |
| 775 | |
| 776 | \begin_layout Standard |
| 777 | |