\def \obr {06_Results/fig/} \chapter{Výsledky} Měření byla prováděna v oblasti popsané v kapitole \ref{ss:oblast_simulace} při použití dvou scénářů s konstantními hustotami provozu a jedním scénářem se záznamem reálné situace o délce 24 hodin. Pro porovnání sloužily simulace s pevně nastavenou délkou cyklu, a to hlavně na 80 sekund, neboť se tato hodnota používá na obou křižovatkách při absenci zásahů z dopravní centrály. Porovnávají se hodnoty počtů zastavení, doby průjezdu a doby zastavení vozidel zprůměrované přes krátký časový úsek, ktrý je násobkem kroku simulace. Simulace vždy začíná s délku cyklu nastavenou na 80 sekund. Tato hodnota se začíná měnit až po osmi krocích simulace kvůli postupnému zpracovávání vstupních dat. Pro zpracování výsledků byly použity výstupy z VGS API popsané v kapitole \ref{ss:vgs_api}. \newpage \section{Konstantí scénář 1} Pro tento scénář se při porovnání se simulacemi při konstantních délkách cyklu, nastavených na 70 a 90 sekund, ukázala délka cyklu 80 sekund jako optimální. Následující graf ukazuje vývoj nastavované délky cyklu. Je vidět že se drží v rozsahu optimální hodnoty 80 sekund +- 4s a neosciluje. \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc01_2h.eps}} \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc01_2h} \end{center} \end{figure} \newpage Tabulky ukazují, že při odchylce +- 10 sekund od 80-ti dochází ke zhoršení ve všech parametrech. \\ \\ \begin{tabular}{|l||c|c|c|} \hline & \multicolumn{1}{c}{\multirow{2}{*}{$T_c$ 70s}} & \multicolumn{1}{c}{\multirow{2}{*}{$T_c$ 80s}} & \multicolumn{1}{|c|}{/$T_c$ 80s} \\ & \multicolumn{1}{c}{} & \multicolumn{1}{c}{} & \multicolumn{1}{|c|}{/$T_c$ 70s} \\ \hline Tok vozidel [voz/h] & 2314,00 & 2313,00 & -0,0\,\% \\ Průměrná doba jízdy [s] & 159,15 & 142,61 & -10,4\,\% \\ Průměrné zpoždění [s] & 84,91 & 68,37 & -19,5\,\% \\ Průměrná rychlost [km/h] & 27,78 & 29,09 & 4,7\,\% \\ Hustota vozidel [voz/km] & 16,80 & 15,25 & -9,2\,\% \\ Průměrná doba zastavení [s] & 69,27 & 53,66 & -22,5\,\% \\ Počet zastavení [-] & 2,45 & 2,08 & -15,2\,\% \\ \hline \end{tabular} \newline \newline \begin{tabular}{|l||c|c|c|} \hline & \multicolumn{1}{c}{\multirow{2}{*}{$T_c$ 90s}} & \multicolumn{1}{c}{\multirow{2}{*}{$T_c$ 80s}} & \multicolumn{1}{|c|}{/$T_c$ 80s} \\ & \multicolumn{1}{c}{} & \multicolumn{1}{c}{} & \multicolumn{1}{|c|}{/$T_c$ 90s} \\ \hline Tok vozidel [voz/h] & 2311,00 & 2313,00 & 0,1\,\% \\ Průměrná doba jízdy [s] & 144,57 & 142,61 & -1,4\,\% \\ Průměrné zpoždění [s] & 70,34 & 68,37 & -2,8\,\% \\ Průměrná rychlost [km/h] & 28,87 & 29,09 & 0,8\,\% \\ Hustota vozidel [voz/km] & 15,47 & 15,25 & -1,4\,\% \\ Průměrná doba zastavení [s] & 55,68 & 53,66 & -3,6\,\% \\ Počet zastavení [-] & 2,06 & 2,08 & 0,9\,\% \\ \hline \end{tabular} Z důvodu malé změny délky cyklu oproti referenčním hodnotám se také příliš nemění stav dopravy, jak je vidět na grafech znázorňujících průměrné počty a doby zastavení za hodinu v průběhu osmihodinové simulace. \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=12cm]{\obr 01_8h_tc80_numStops.eps}} \caption{Průměrné počty zastavení}\label{fig:01_8h_tc80_numStops} \end{center} \end{figure} \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=12cm]{\obr 01_8h_tc80_stopTime.eps}} \caption{Průměrné délky zastavení}\label{fig:01_8h_tc80_stopTime} \end{center} \end{figure} \section{Konstantí scénář 2} Tento scénář simuluje podstatně vyšší hustotu provozu než scénář předchozí. Délka cyklu 80 sekund se zde již jeví jako nedostačující. Při testech program nastavoval délku cyklu mezi 80-ti a 120-ti sekundami, což znázorňuje tento graf. \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=12cm]{\obr tc02_2h.eps}} \caption{Průběh délky cyklu}\label{fig:tc02_2h} \end{center} \end{figure} Při porovnání s těmito konstantními hodnotami experiment vykazuje značné zlepšení. \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=12cm]{\obr 02_2h_tc80/a_delayTimeAvg.eps}} \caption{Průměrné zpoždění v porovnání s konstantní hodnotu délky cyklu 80s} \end{center} \end{figure} \begin{figure}[H] \begin{center} {\includegraphics[width=12cm]{\obr 02_2h_tc120/a_delayTimeAvg.eps}} \caption{Průměrné zpoždění v porovnání s konstantní hodnotu délky cyklu 120s} \end{center} \end{figure} \section{Reálný scénář}